[PHP] Screenshot maken van website

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 20:43
Hallo!

Ik heb overal gezocht voor een mannier om via PHP een screenshot van een website te maken. Dit leek me leuk voor een linken pagina. Het leek mij alleen iets te veel werk om dit met de hand te doen :)

Onderin deze post staan 2 linken met voorbeelden van wat ik bedoel. Het lijkt mij dat deze screenshots niet worden gemaakt door mensen maar door een (php) script.

Standaard lijkt het mij iig niet mogelijk om dit met PHP te doen. Maar misschien word er gewoon gebruik gemaakt van een shell-programmatje o.i.d die dan weer output geeft naar een website. Het maken van die screenshots op die website gebeurt ook niet "real time" maar dat zijn gemaakte screenshots met optie tot updaten. Dit gebeurt dan in 48-uur.

Ik heb op het moment ook nog geen code...Omdat ik gewoon geen idee heb waar te beginnen. Maar toch speelt dit al wel een tijdje in mijn gedachten. Dit is dan ook geen "script-request" maar gewoon een vraag als opstapje naar het maken van zo'n functie.

http://www.alexa.com/data...rl=gathering.tweakers.net :D
http://img.nameintel.com/...tn.html?domain=google.com

Een echte golver is nooit uitgeput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28
Op de server een browser openen, een screenshot laten maken en deze saven. Dat is de enige manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

djluc schreef op 26 mei 2004 @ 14:15:
Op de server een browser openen, een screenshot laten maken en deze saven. Dat is de enige manier.
mja, er is nog wel een manier :+
zelf de html/css etc parsen een een plaatje maken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Laatst online: 29-05 22:54
Erkens schreef op 26 mei 2004 @ 14:17:
[...]

En als je dan toch bezig bent kun je gelijk wel even ondersteuning voor css3 inbouwen. Ik bedoel, bij Microsoft en Mozilla werken er hele teams aan dus dat doen we wel even beter hé. 8) :7

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Begin jij alvast, tege die tijd dat je klaar bent ermee heb ik mn opleiding informatica af :+
Is het niet mogelijk met een php scriptje mozilla te starten met de betreffende pagina en met het programma 'import' van imagemagick een screenshot te maken van de browserinhoud en daarna weer mozilla afsluiten/killen?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:13
meuktracker: HTML2JPG Blackbox 2.1

Hier kan je wel een eindje mee komen denk ik.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 14:23:
[...]

Begin jij alvast, tege die tijd dat je klaar bent ermee heb ik mn opleiding informatica af :+
sorry geen tijd voor :P
Is het niet mogelijk met een php scriptje mozilla te starten met de betreffende pagina en met het programma 'import' van imagemagick een screenshot te maken van de browserinhoud en daarna weer mozilla afsluiten/killen?
ik zou liever mozilla open laten zodat de volgende screenshots snel gemaakt kunnen worden. Ik denk alleen dat je met alleen php niet erg ver gaat komen, hoewel, als je een windows server hebt kan je volgens mij ook API calls doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 14:23:
[...]

Dat werk vast leuks als je geen gui op je server heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
TRON schreef op 26 mei 2004 @ 14:26:

Dat ziet er goed uit! Dat zal ik eens beter belijken als ik thuis ben...Hier op mn werk lijkt die installer helaas niet te werken....
[...]

Tja aan zoiets zat ik in het begin wel te denken, maar dat leek me toch wel erg lastig. Wat eerder zou kunnen werken is denk ik via een shell_exec een programma laten uitvoeren dat een screenshot kan maken op die mannier zoals TRON screef. Alleen zou je dan de URL mee moeten kunnen sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 14:30:
[...]

Voer je em toch remote uit :p Met linux gaat dat iig. Zonder gui kan je zo langzaam beginnen met een op php-gebaseerde gui-loze htmlparser zoals Erkens al voorstelde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 14:41:
[...]

Voer je em toch remote uit :p Met linux gaat dat iig. Zonder gui kan je zo langzaam beginnen met een op php-gebaseerde gui-loze htmlparser zoals Erkens al voorstelde ;)
oeps mezelf gequote ipv edit 8)7
TRON schreef op 26 mei 2004 @ 14:26:

Dat zou de oplossing zijn... de link staat zelfs al op de TS z'n homepage :p

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

Arioch

<geek>

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 14:30:
[...]
$links -g ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:13
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 14:45:
[...]

oeps mezelf gequote ipv edit 8)7

[...]
offtopic:
Kan nagaan hoe hij mij waardeert: http://www.wyger.nl/?com=12&cat=6 kijk ff de score wat toegekend is aan m'n site :P

'k Heb reeds met het programma gewerkt en 'k moet zeggen dat het prettig werkt. Alleen raad ik een ieder aan om wel de volledige versie aan te schaffen. Anders krijg je een leuke plaatje door je screenshot heen.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 14:45:
[...]
offtopic:
Uuh ja, ben af en toe nogal vergeetachtig! :P En misschien hebben andere mensen er ook nog wat aan.
TRON schreef op 26 mei 2004 @ 15:02:
offtopic:
Kan nagaan hoe hij mij waardeert: http://www.wyger.nl/?com=12&cat=6 kijk ff de score wat toegekend is aan m'n site :P
Ja dat is erg netjes :) Moet ik dus nog eens aanpassen :X

Ik zal dit vannavond eens ff even gaan testen! En als het werkt zou dit ideaal zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraaije
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-08 20:08
[duitsermode]

KDE bietet das Kommandozeilenprogramm kwebdesktop an, das vom KDE HTML Widget Gebrauch macht. Dieses Programm lädt eine Webseite und wandelt sie in ein PNG-Bild um. Es wird folgendermaßen aufgerufen:

kwebdesktop x y datei url

x ist die Breite des Bildes in Pixeln, y die Höhe des Bildes in Pixeln, datei der Name der zu erzeugenden PNG-Datei und url die URL der zu ladenden Seite.

In Suse Linux ist kwebdesktop Bestandteil des Paketes kdebase, getestet wurde Version 2.2.1.

[/duitsermode]

Laat ff weten als het gelukt is, heb het zelf nog niet geprobeerd maar wil dit in de toekomst ook nog welleens ergens voor gaan gebruiken. Moet alleen nog ff verzonnen waarvoor :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een andere versie url2bmp, en die gebruik ik om de longhorn interface in een webapp te faken :) Nadeel is dat die af en toe ongeduldig is, en een afbeelding maakt van een nog niet volledig ingeladen pagina.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
fraaije schreef op 26 mei 2004 @ 16:12:

[knip]

Laat ff weten als het gelukt is, heb het zelf nog niet geprobeerd maar wil dit in de toekomst ook nog welleens ergens voor gaan gebruiken. Moet alleen nog ff verzonnen waarvoor :7
Dat ziet er heeeel goed uit!! Helaas draait mn server nu nog op w2k... Al was ik wel van plan om m op linux te laten draaien! Daar is nu nog een reden bij gekomen!!! :*)

Pagina: 1