creditering Club3d 9700

Pagina: 1
Acties:

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Ik had een defecte Club3d 9700, die ik teruggestuurd heb naar Alternate. Zij hebben de kaart naar de leverancier gestuurd, ECL.

De kaart is niet te repareren en ik krijg nu een bedrag van 130 euro terug. Ik heb er oorspronkelijk 209 euro voor betaald.

De kaart was negen maanden oud, had ik niet het aankoopbedrag terug moeten krijgen? Ik kan voor 130 euro natuurlijk geen gelijkwaardige kaart kopen en zal dus flink bij moeten leggen.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Binnen de garantietermijn, die bij nieuwe aanschaf normaal gesproken in ieder geval 1 jaar is, hoort jouw leverancier jou een dezelfde kaart retour te doen, of een gelijkwaardige (zowel in geld als prestaties) kaart te geven. Ik zou hier zeker niet mee akkoord gaan, ze hebben gewoon geen gelijk, en hebben geen poot om op te staan.

Verwijderd

wat hierboven wordt gezegd is volgens mij 100% correct, aangezien deze kaart niet meer in productie is zullen ze jou maar een 9800pro moeten geven of iets dergelijks.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 14:03:
wat hierboven wordt gezegd is volgens mij 100% correct, aangezien deze kaart niet meer in productie is zullen ze jou maar een 9800pro moeten geven of iets dergelijks.
Zoiets gaan ze denk ik niet doen, eerder €175 ofzo geven en dan moet jij het resterend bedrag bij betalen om een 9800 PRO.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

_Oldie_ schreef op 26 mei 2004 @ 13:57:
Ik had een defecte Club3d 9700, die ik teruggestuurd heb naar Alternate. Zij hebben de kaart naar de leverancier gestuurd, ECL.

De kaart is niet te repareren en ik krijg nu een bedrag van 130 euro terug. Ik heb er oorspronkelijk 209 euro voor betaald.

De kaart was negen maanden oud, had ik niet het aankoopbedrag terug moeten krijgen? Ik kan voor 130 euro natuurlijk geen gelijkwaardige kaart kopen en zal dus flink bij moeten leggen.
Ben je er al mee akkoord gegaan ? Zo nee, aandringen op vervangend model. Jij hebt niks met ECL te maken. Alternate zal haar garantiebelofte gestand moeten doen aan jou.

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op 26 mei 2004 @ 14:06:
[...]
Ben je er al mee akkoord gegaan ? Zo nee, aandringen op vervangend model. Jij hebt niks met ECL te maken. Alternate zal haar garantiebelofte gestand moeten doen aan jou.
Ik ben er telefonisch mee akkoord gegaan, maar ga nu bellen om erop terug te komen.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Schriftelijk reparatierapport vragen + hun voorstel op papier.
Maar probeer eerst een gewoon met ze te praten, wel netjes blijven.

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op 26 mei 2004 @ 14:11:
Schriftelijk reparatierapport vragen + hun voorstel op papier.
Maar probeer eerst een gewoon met ze te praten, wel netjes blijven.
Ik hang in de wacht, ben benieuwd.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

pisart schreef op 26 mei 2004 @ 14:05:
[...]

Zoiets gaan ze denk ik niet doen, eerder €175 ofzo geven en dan moet jij het resterend bedrag bij betalen om een 9800 PRO.
Daar zou ik niet mee akkoord gaan. Je hebt ooit een kaart gekocht. Die is stuk. Je hebt dus een nieuwe nodig, want je pc werkt niet. Als het binnen de garantie is, hoef je er geen geld aan te besteden. Het is nou jouw schuld dat er geen 9700 pro's meer gemaakt worden, dus dan geven ze maar een 9800 pro. Bijbetalen?? NOOIT mee akkoord gaan.

• pisart
  • Niet online
Hann1BaL schreef op 26 mei 2004 @ 14:18:
[...]

Daar zou ik niet mee akkoord gaan. Je hebt ooit een kaart gekocht. Die is stuk. Je hebt dus een nieuwe nodig, want je pc werkt niet. Als het binnen de garantie is, hoef je er geen geld aan te besteden. Het is nou jouw schuld dat er geen 9700 pro's meer gemaakt worden, dus dan geven ze maar een 9800 pro. Bijbetalen?? NOOIT mee akkoord gaan.
Ik was vergeten dat hij nog garantie had, in dit geval, zou hij dus een nieuwe kaart moeten krijgen die minimaal hetzelfde presteert. Ik denk niet dat hij zou protesteren als de kaart beter zou presteren :p

Verwijderd

hij heeft het niet over een radeon 9700 pro toch, dus dat zou eerder een 9800 SE worden.
offtopic:
Verder waardeloze zaak die Alternate, een keer zo'n slechte ervaring gehad qua service, dat ik daar nooit meer wat koop.
Ik heb net voor 160 € een 9800 SE gekocht, dus op zich hoeven ze niet zoo veel meer geld erbij te doen.

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Hann1BaL schreef op 26 mei 2004 @ 14:18:
[...]

Telefoongesprek gevoerd, netjes geholpen. Ze leveren me nu een vergelijkbare kaart als vervanging aangezien ze dat verplicht zijn. Dat is een 9800 pro, die vandaag naar me verstuurd wordt.

Is toch wel wat anders dan 70 euro bijbetalen! Nu hopen dat deze het langer volhoudt dan 9 maanden.

@Yalhambra: een 9800se is een gare kaart, niet eens vergelijkbaar met een 9600xt qua prestaties, eerder met een 9600 pro. Daar was ik dus nooit mee akkoord gegaan.

In ieder geval is de zaak dus afgehandeld. Ik ben tevreden met de klantvriendelijke en snelle afhandeling van Alternate.

Het mag niet, maar toch bedankt voor de snelle en nuttige reacties.

[ Voor 23% gewijzigd door _Oldie_ op 26-05-2004 14:32 ]

Verwijderd

Hmm, je hebt helemaal gelijk :) Ik zat ff dit grafiekje te bekijken: http://www.tomshardware.c...ml#unreal_tournament_2003
Ik ben van een 9700 naar een 9800SE gegaan (9700 was kapot), en hij leek sneller (meer punten in 3dmark, en in spellen merkte ik geen verschil). Waarschijnlijk heeft de upgrade van mn moederbord (p4pe -> p4p800 SE) het verschil opgevangen :P

edit:
maar de 9800pro is wel ff een behoorlijk stukkie sneller dan je 9700 :D, dus je gaat er lekker op vooruit

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 14:54 ]

• pisart
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 14:53:
Hmm, je hebt helemaal gelijk :) Ik zat ff dit grafiekje te bekijken: http://www.tomshardware.c...ml#unreal_tournament_2003
Ik ben van een 9700 naar een 9800SE gegaan (9700 was kapot), en hij leek sneller (meer punten in 3dmark, en in spellen merkte ik geen verschil). Waarschijnlijk heeft de upgrade van mn moederbord (p4pe -> p4p800 SE) het verschil opgevangen :P

edit:
maar de 9800pro is wel ff een behoorlijk stukkie sneller dan je 9700 :D, dus je gaat er lekker op vooruit
Ik zou het dan nog proberen te modden naar 8 pipelines, als je geluk hebt en nog 256bit geheugen, dan heb je een volledig functionerende 9800. Of heb je het al geprobeerd, maar werkt het niet goed?

Verwijderd

hebben ze netjes opgelost, maar je had zo biezo niet
akkoord moeten gaan. :) altijd mee uitkijken met dat
soort dingen.

maar 9800 pro is lekker kaartje en denk wel dat ie lang mee
gaat mits de fan werkt ;)

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 16:28:
hebben ze netjes opgelost, maar je had zo biezo niet
akkoord moeten gaan. :) altijd mee uitkijken met dat
soort dingen.

maar 9800 pro is lekker kaartje en denk wel dat ie lang mee
gaat mits de fan werkt ;)
Waarmee had ik niet akkoord moeten gaan?

Ik zat even te denken, stel je voor dat elke Ati kaart binnen een jaar kapot gaat. Dan ben je lekker gratis aan het upgraden!

Ik verheug me nu al op mijn x800 over negen maanden ;)

[ Voor 24% gewijzigd door _Oldie_ op 26-05-2004 17:11 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

_Oldie_ schreef op 26 mei 2004 @ 17:08:
[...]

Waarmee had ik niet akkoord moeten gaan?

Ik zat even te denken, stel je voor dat elke Ati kaart binnen een jaar kapot gaat. Dan ben je lekker gratis aan het upgraden!

Ik verheug me nu al op mijn x800 over negen maanden ;)
Fout, de winkelgarantie op een vervangende kaart is niet vernieuwd, dus heb je nu nog maar 3 maanden garantie over!

There is no place like ::1

Verwijderd

gaat idd niet werken. maar wat ik wil zeggen is
dat het nu wel op is gelost maar ze wilden je toch
afgeschepen met restwaarde wat gewoon niet door
de beugel kan.

gelukkig hebben ze het nog wel opgelost.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 18:47:
gaat idd niet werken. maar wat ik wil zeggen is
dat het nu wel op is gelost maar ze wilden je toch
afgeschepen met restwaarde wat gewoon niet door
de beugel kan.

gelukkig hebben ze het nog wel opgelost.
Tja..weten we dat ook weer van alternate

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 21:02 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
swampy schreef op 26 mei 2004 @ 18:27:
[...]

Fout, de winkelgarantie op een vervangende kaart is niet vernieuwd, dus heb je nu nog maar 3 maanden garantie over!
Hmm dat hangt van de goodwill van de winkel af. Base heeft recent mijn GSM nog vervangen door een ander model omdat het model dat ik had gekocht zoveel fouten in de software had (die niet upgradebaar was! 8)7 ) en op het vervangende model heb ik terug één jaar garantie :)

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
swampy schreef op 26 mei 2004 @ 18:27:
[...]

Dus mijn garantie begint niet opnieuw?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

amour021 schreef op 26 mei 2004 @ 21:48:
[...]

Hmm dat hangt van de goodwill van de winkel af. Base heeft recent mijn GSM nog vervangen door een ander model omdat het model dat ik had gekocht zoveel fouten in de software had (die niet upgradebaar was! 8)7 ) en op het vervangende model heb ik terug één jaar garantie :)
Dan heb je een defective artikel gekregen is er geen reperatie nodig...maar ja... je hebt gelijk..het is goed van de winkel dat ze je volledige garantie terug gegeven hebben

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

_Oldie_ schreef op 27 mei 2004 @ 17:41:
[...]

Dus mijn garantie begint niet opnieuwe?
Nope je hebt de 9800 pro als vervanging gekregen... en de oude garantie blijft gelden! ( bij computer spul komt dit vaak hoor of het ook zo bij witgoed geld....)

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Mooi, mijn nieuw Sapphire 9800 pro zit erin. Topkaartje!
Pagina: 1