Toon posts:

twin-view op radeon 7000?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Powercolor ATI radeon 7000 Evil Wizard PCI 32MB DDR Multi-Display Edition (hoezo een lange naam?) gekocht. Hier zitten verschillende uitgangen op: 1 VGA, 1DVI en 1 composite....

Ik heb dit kaartje gekocht omdat ik een tweede scherm er bij wilde, en dat werkt goed, alleen lukt het me niet op de multi display functie van de kaart zelf te vinden, laat staan te gebruiken.

Als ik nu nog een TV of zo er bij aansluit geeft deze hetzelfde beeld als de monitor die aan het kaartje hangt...

In de software er bij zitten er per uitgang een paar knopjes waaronder ook de mogelijkheid om te kiezen tussen 1 en 2, maar het enige effect hiervan is dat de monitor/tv die op "2" staat geen filmpjes en zo afspeelt terwijl het andere beeld (dat spijtig genoeg een kloon is) dat wel doet. met beiden op 1 werken alle twee de schermen even goed, en beiden op 2 zetten kan niet...

Hoe kan ik nu op de TV een ander beeld krijgen dan op de aangesloten monitor? op de doos staat namelijk dat het voordeel van deze kaart is dat je kan een DVD kijken op de TV terwijl je werkt op je andere scherm(en)...

Als ik dit goed gelezen heb betekent dit dat ik kan een gewoon scherm, een scherm met dvi ingang en een TV aansluiten en deze elk een apart beeld geven, maar dit lukt me dus niet...

zijn er drivers die dit wel kunnen voor mijn kaartje?. het is gebaseerd op een ATI Radion 7000

Verwijderd

Topicstarter
rotschop all the way up...

kan er nu niemand dit oplossen dan?

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Het probleem met het afspelen van je films heeft te maken met welke monitor je primair hebt staan en de hardwareversnelling voor dat scherm.
Verder kan je voorzover ik weet met de Catalyst drivers een heel eind komen, heb er nog geen 1 gezien die dat niet had (heb zelf een Matrox G450 Dualhead 32MB PCI, werkte met de standaarddrivers al prima)
Anders kun je met ultramon ook eea instellen.
Beetje experimenteren lijkt me 8)
Zoek oa naar de optie "bureaublad uitbreiden" ipv klonen.
En volgens mij kan je niet EN je composite EN je DVI tegelijk gebruiken naast je VGA uitgang... maximaal 2 apparaten tegelijk. Is mij ook nooit gelukt (niet dat dat veel zegt :Y))

hoop dat je hier wat mee kunt

iets met foto's...

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:28
Rechtermuisklik op bureaublad, eigenschappen kiezen.
Dan tabblad 'instellingen' kiezen, tweede monitor aanklikken en aanvinken dat je je bureaublad wil uitbreiden naar die tweede monitor...

Verwijderd

Topicstarter
Dat bureaublad uitbreiden doe ik dus, maar dat doet hij dus met scherm 1 op mijn AGP kaart en scherm 2 op de PCI (de radeon 7000) kaart, maar dus op de kaart zelf zit ik wel met op alle uitgangen hetzelfde beeld... DVI en TV-out tegelijk gebruiken is niet echt nodig aangezien ik momenteel geen scherm heb met DVI ingang en ook niet direct van plan ben om zo een te kopen (TFT schermen kosten meer, gaan minder lang mee, kunnen maar 1 resolutie (die ik meestal te laag vind) aan en hebben een minder strak contrast, TENZIJ het wel een HEEL duur scherm is)...

Catalyst drivers zal ik eens proberen na de vakantie, maar volgens mij waren de drivers die bijgeleverd waren al catalyst...

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:28
En als je in je bios aangeeft dat die PCI-kaart de primaire kaart is?
Verder vind ik het allemaal erg onduidelijk wat je schrijft. Je had bijvoorbeeld best wel even mogen zeggen dat je ook nog je AGP-kaart gebruikt...
Pagina: 1