Toon posts:

ADSL van Planet, eigen mailserver. Hoe??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor iemand een Mailserver neerzetten. Ik heb daarom postfix op een Linuxbak
geinstalleerd en daar neergezet. Het probleem is dat Planet poort 25 op slot heeft gegooit,
m.a.w. ik kan zelf poort 25 niet openzetten. Nu heb ik daar, geloof ik, al een oplossing voor gevonden: http://forums.gentoo.org/viewtopic.php?t=131043

Het probleem waar ik nu mee zit is de domainforwarding. Bij Planet is een domein geregistreerd
dat mijn kennis gebruik voor email ( info@domein.nl ) Nu wil ik dus dat email, gericht aan
domein.nl, door gestuurd wordt naar het ip van m'n kennis. Dan kan hij lekker zijn eigen
mailserver draaien en zoveel email adressen/aliassen gebruiken als hij maar wil.
Ik kan er echter niet erg achter komen hoe ik dat het beste aan kan leggen. Op de site van
planet kan ik nergens email adressen of telefoon nummers van de support afdeling vinden.
Heeft iemand met een planet account zijn/haar eigen mailserver draaien? Weet iemand
hoe ik dit het beste aan kan pakken??

Alvast bedankt.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je zult dan bij domein.nl een MX-record moeten maken met een bijbehorende A-record. Dat moet dus gebeuren via de eigenaar/beheerder van domein.nl :)

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-02 14:35

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Osiris schreef op 26 mei 2004 @ 13:50:
Je zult dan bij domein.nl een MX-record moeten maken met een bijbehorende A-record. Dat moet dus gebeuren via de eigenaar/beheerder van domein.nl :)
En zoals TS al zegt staat het domein bij Planet, dus kun je dat 100% vergeten.
Planet medewerker via de telefoon
Die service leveren wij niet meneer...
Het behoort niet tot onze corebusiness meneer...

Prettige dag nog...
Wat je wel kunt doen is Mdaemon kopen, die door middel van domeinpop de mail binnen laten halen, kun je wel alles mooi zelf via aliassen regelen terwijl je niet de poort 25 gebruikt om mail op binnen te krijgen! :) :Y)

Kan trouwens met elke mailserver mits die beschikt over een pop-connector! :)
Windows SBS kan dit bijvoorbeeld ook goed doen!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:53

Reptile209

- gers -

De enige optie via Planet zou het aanvragen van Batched-SMTP zijn. Da's een apart hosting-abo waarbij alle email wordt "gepushed" naar je domein op een bepaald IP-adres. Daar krijg je alles binnen en kan je zelf de aliassen splitsen.
Even bellen met 033-4540480 (Orderdesk) voor alle info. :)

Zo scherp als een voetbal!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://www.planet.nl/plan...ontentid=371524/sc=9a6151
zie het stuk over eigen MTA.

Edit : Url fixed :P

[ Voor 16% gewijzigd door blackd op 26-05-2004 14:01 . Reden: pokke URL :P ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:42
als ik de FAQ van Planet nalees zie ik het volgende artikel:
http://pmg.custhelp.com/c...r/std_adp.php?p_faqid=570
waaruit blijkt dat het gewoon wél kan. Er staat onder het kopje "Ontvangen met Eigen MTA" uitgelegd hoe het werkt

edit: Blackd wat 20 seconder sneller, maar mijn url werkt :P

[ Voor 14% gewijzigd door Bockelaar op 26-05-2004 14:01 ]

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 14:03
Maat van me heeft een eigen smtp en daarnaast komt alle mail via een mx record rechtstreeks bij hem binnen. Dus in en uitgaand op 25 staat gewoon open bij Planet.
Moet je wel ff ergens je domein naar toe verhuizen waar ze een mx voor je aanmaken :P

Let op als je gaat spelen, want als je server een dagje als relay fungeert, smijten ze wel alsnog 25 voor je dicht.

* UltraSub zit (nog) bij @home, waar ze 25 inkomend wél blokken, en ik daar dus fetchmail moet gebruiken verdomme..
Uitgaand kan wel bij @home, en maak ik dankbaar gebruik van ;)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:53

Reptile209

- gers -

Die FAQ-antwoorden zijn idd leuk als je de MX-records onder eigen beheer hebt. En dat heeft de TS dus niet :). Die gaan ze voor deze situatie ook niet aanpassen, aangezien Planet daar een duur abo voor heeft :+.
* Reptile209 werkt op de betreffende helpdesk...

Is het trouwens een Eigen Site & Mail, of een hosting pakket? Met hosting kan een boel meer, zie daarvoor het nummer dat ik eerder postte. ES&M is kansloos hiervoor.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedank voor de info allemaal _/-\o_

Overgens begrijp ik niet waarom Planet hier zo'n drama van maakt.
Volgens mij zullen gebruikers eerder overstappen naar een andere
provider dan nog eens een extra hosting abbo te nemen :?
Dit is voor mij iig een goede reden om een eventuele overstap te
gaan overwegen.
Ikzelf zit bij wanadoo en daar doen ze gelukkig niet zo moeilijk. 8)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 19:52:

Overgens begrijp ik niet waarom Planet hier zo'n drama van maakt.
Ik wel: open relays.

• UltraSub
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 19:53:
[...]

Inderdaad. Tis zeker te begrijpen.
Maar dan waardeer ik de policy van Planet meer als die van @home.
Planet kijkt het een dagje aan, en @home smijt het gewoon preventief dicht, en biedt geen mogelijkheid om 25 open te laten zetten.

Maar inderdaad, volgens mij weet zeker de helft van de mensen niet hoe ze een mailserver installeren. En op het moment van, "oh, mijn mail wordt verstuurd", ze verder niet meer kijken dan hun neus lang is, en dus een vette relay open laten staan.

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:48

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 19:53:
[...]

Kwestie van de boel goed regelen in:

/etc/mail/relay-domains
/etc/mail/access

Demon staat eigen mail server toe, maar ik neem aan dat ze je echt wel dicht gooien als je als open relay gaat fungeren.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

Je kunt trouwens de hosting van dat domein beter verplaatsen naar bijvoorbeeld www.dootall.com (niet bedoeld als reclame). Dit is niet alleen (veel) goedkoper, maar je kunt ook alles wat er maar te beheren valt, zelf beheren (alle records als A, MX, etc).

Verwijderd

Pantagruel schreef op 26 mei 2004 @ 21:03:
[...]

Kwestie van de boel goed regelen in:
Afgezien van het feit dat er (wsl.) minder Linux thuisgebruikers zijn dan Windows thuisgebruikers (die een mailserver *klik klik klaar* installeren, en verder niet nadenken), ligt het gewoon niet zo simpel natuurlijk. Anders waren open relays nooit een probleem geworden in de first place.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

UltraSub schreef op 26 mei 2004 @ 20:49:
[...]

Maar dan waardeer ik de policy van Planet meer dan die van @home.
Planet kijkt het een dagje aan, en @home smijt het gewoon preventief dicht, en biedt geen mogelijkheid om 25 open te laten zetten.
Planet kijkt het _niet_ een dagje aan, ze smijten het gewoon preventief dicht. Maar volgens mij doen ze dat wel selectief. Ik heb het vanaf sommige IP-adressen al meermaals voor elkaar gekregen om naar m'n eigen smtpd te verbinden. Maar tegelijkertijd vanaf andere hosts lukte dat niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• UltraSub
Sorry, ben er sinds gisteren achter dat die maat bij xs4all zit, en dus niet bij Planet.
Doh! My bad! :(

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:48

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 13:31:
[...]

Afgezien van het feit dat er (wsl.) minder Linux thuisgebruikers zijn dan Windows thuisgebruikers (die een mailserver *klik klik klaar* installeren, en verder niet nadenken), ligt het gewoon niet zo simpel natuurlijk. Anders waren open relays nooit een probleem geworden in de first place.
Om de TS te quoten
Ik heb daarom postfix op een Linuxbak
geinstalleerd
dus wat dat betreft is mijn antwoord on-topic.

Tja iedere bak is zo goed beveiligd als de admin is, tegen n00b gebruikers is dus geen kruid gewassen. Maar lijkt me stug dat je voor de windows gebaseerde mail servers ook niet aan relay checkling/denying, kunt doen

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 09:48

BFS

Rude awakening

Reptile209 schreef op 26 mei 2004 @ 14:03:
Die FAQ-antwoorden zijn idd leuk als je de MX-records onder eigen beheer hebt. En dat heeft de TS dus niet :). Die gaan ze voor deze situatie ook niet aanpassen, aangezien Planet daar een duur abo voor heeft :+.
* Reptile209 werkt op de betreffende helpdesk...

Is het trouwens een Eigen Site & Mail, of een hosting pakket? Met hosting kan een boel meer, zie daarvoor het nummer dat ik eerder postte. ES&M is kansloos hiervoor.
Ik heb hiervoor een keer contact gehad met Direct Sales van Planet en die vertelden mij dat er geen abo c.q. contract was dat Planet aan kon bieden waarbij poort 25 wel open stond.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Pagina: 1