Ali 5 en TNT ervaringen gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Topicstarter
Hoi, kep een SS7 plank met een TNT2 pro (32mb) kaart

nou wat postings bij videoplanken te hebben geplaatst benik er nu wel achter gekomen dat mijn mobo ASUS P5A met Ali chipset de boosdoener bij het gebruik van OpenGL van bv Halflife of UT.

Het beeld is very messy allemaal zwarte vlekken op de textures en je kan gewoon zien dat er iets is met verticale synchronisatie (kep vsync al AAN en UIT gehad met weinig resultaat)en de teksten niet leesbaar.

Wie heeft er soort gelijke ervaringen met een Ali based board en TNT2 videokaart en wat waren jullie op lossingen.

De volgende heb ik allemaal al gebruikt

Alle detonators gebruikt van serie 3 t/m 6 resultaat >> :r
Diverse Ali AGP drivers geinstalled 1.60 >> 1.69 (wat een verschil maar niet heus :Z)
Nvmax proggie gebruikt (helpt nix :()
AMD miniport AGP geinstalled (no GO :()

Nou heb ik wel eens gelezen dat Ali chipsets (SS7) niet echt lekker konden opschieten met nvidia based cards klopt dit?

Ps de TNT2 pro (32mb) doet het wel perfekt in een duron systeem

Zucht

Ridge

www.tradealliance.nl

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 11:42
TNT1 + Asus P5a draait perfect (det. 5.x)
Zorg voor die Ali AGP GaRT drivers !!!
(is wat anders dan die AMD miniport drivers :+ )

I’m not like the OTTERS

• Ridge

Ridge

Topicstarter
waar ik die vandaan

van Ali site zelf?

www.tradealliance.nl

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Over het algemeen gaat TNT2 inderdaad niet zo lekker met Ali 5. Op de meeste dozen van de TNT2 van asus zat zelfs een stikker: 'not recomended for use with ali chipset'. Heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat die Ali 5 niet echt supergoed overweg kan met AGP.

Wat je misschien nog even zou kunnen proberen is om in je bios de optie AGP bus turbo mode op disabled te zetten.

Zelf was ik de combinatie TNT1 + ali5 op een gegeven moment ook behoorlijk zat. Ik heb daarom nu een G400.. die werkt uitstekend met de Ali 5.

Mijn advies, probeer nog even de dingen die hier gepost worden, maar blijf niet al te lang hangen, want de problemen zijn er gewoon en die zijn ook bij de fabrikant bekend.

• Ridge

Ridge

Topicstarter
mmm thanks voor de reply
maar als je naar de ali siet fietst dan kom je wel wat APG FAQ tegen die BEWEREN dat er geen problemen zijn met Ali en AGP en dat zelfs alle nVidia based cards (TNT,TNT2 en Geforce) geen problemen hebben met deze chipset

Maarru waar kan ik nou die driver downen??

www.tradealliance.nl

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 11:42
kijk eens op de asus site
evt ook bij videokaarten/multimedia

Dat van die stikker klopt, zit ook op m'n v3800 doos.

I’m not like the OTTERS

• leo2222
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 20:09
ik heb ook een P5a van asus en een TNT2 van diamond (Viper 770)
Ik draai met Win ME en detonator 6.35
zonder Ali divers en draaid heel goed.

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-07 10:36

J.apiooo

FWN

Je hebt het over de AGP miniport driver, maar heb je de AGP Utility van Ali ook al geprobeerd (en daar AGP op safe-mode gezet??)

Jaap

Verwijderd

Heb nog geen problemen met m'n p5a en TNT2 Iheb die tnt2 nog maar 1 week)

Verwijderd

Hmmm, ik had ook een gigabyte5ax-ali mobo in combinatie met een viper770. Vanaf de eerste dag alleen maar problemen, vooral als ik de detonator drivers gebruikte. Ik heb toen heel internet afgezocht naar forums etc. Uiteindelijk verdwenen alle problemen doordat ik op de ALi site een programmatje downde waarmee je de agpbus op 1x kon zetten. Deed ik en hij draaide als een zonnetje MET of ZONDER detonator drivers. Dus ik zou zeggen have a try.......

ps. De utility voorzichtig gebruiken.

Succes

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb ook alleen maar problemen gehad met een Ali (P5a) en TNT/TNT2's. ALi AGP drivers, ALi AGP utility, het mocht allemaal niet baten. Nu dan een G400 met bovengenoemde drivers en utility op 1x, loopt als een zonnetje. Ken overigens iemand met een P5a van de eerste lichting zonder problemen met een V550.
Pagina: 1