[hulp nodig] Bluetooh Netwerk USB Dongle werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51
Beste mede GoT'ters!

Gisteren heb ik dan eindelijk een Bluetooth USB Dongle aangeschaft. Het gaat om de SiteCom Bluetooth USB Adapter Class 1.

Ik heb geprobeerd het apparaat te installeren onder Windows XP. De installatie gaat moeizaam, en duurt over het algemeen heel lang. Na het opnieuw opstarten, wordt gelukkig de Bluetooth adapter gedetecteerd en geïnstalleerd. Alles lijkt prima te gaan. Ook op het bureaublad staat een link "My Blootooth Places".

Maar zodra ik daarop klik, gebeurd er helemaal niets. Ik heb op google gezocht, en zo blijkt dat je eerst het apparaat moet configuren. Via het Configuratiescherm ben ik dan ook terecht gekomen op een koppeling, "Bluetooth Configuration". Hier wordt het vreemd. Soms opend een wizzard. Dan moet ik een naam opgeven voor het apparaat (mag ik zelf kiezen) en moet ik kiezen van voor type PC het is. Zodra ik een naam invul, en op "volgende" klik, loopt de wizzard vast. Andere keren beweerd Windows XP dat het apparaat niet aangesloten is. Toch staat het bij "Apparaatbeheer". Ook staat er dat "het apparaat correct werkt". Maar het werkt dus niet.

Ik weer verder gezocht, nieuwe drivers gedownload van de SItecom site, geïnstalleerd, maar nog steeds hetzelfde probleem. Ook heb ik de software en hardware volledig verwijderd, en weer opniew geïnstalleerd, maar dat hielp ook al niet. Nog eens via google gezocht, blijkt er een Bluetooth Patch te zijn voor XP, maar die is nergens te downloaden. Na wat onderzoek zou deze patch mogelijk bij Service Pack 1 kunnen zitten. SP1 was al geïnstalleerd toen ik de PC kocht. Dus dit kan het ook al niet zijn. Toen maar het gebruikers forum geprobeerd van Sitecom zelf, maar die is gesloten (voor een onbepaalde tijd).

Toen dacht ik, is de hardware niet kapot? Het lampje op de Dongle brand gewoon (knippert oranje). Dus maar even mee naar school genomen, want daar zijn nog computers met Windows 98. En ja hoor, geloof het of niet, maar daar werkt het wel. Oftewel, het ligt aan XP, de drivers (?) of misschien wat anders?

Ik ben dus écht ten eide raad, en ik hoop dat iemand me hier kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Nieuwste drivers had je al geprobeerd.. |:( Beter lezen..

* Equator is shuttin' up..

[ Voor 70% gewijzigd door Equator op 26-05-2004 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
Het is best wel vreemd. Alles gaat nu goed, maar zodra ik in het Bluetooth Configuration schermpje kom, en ik een naam invoer, komt er na een minuut of 5 te staan "Reageerd Niet". Ik lees overal op google dat er een patch moet zijn voor Xp, die Bluetooth laat werken, misschien mis ik die? Maar aan de andere kant, het apparaat wordt herkent, het lampje knipperd, hij komt in het config scherm, zelfs een tray logo is er te zien (die aangeeft dat er GEEN bluetooth adapter geïnstalleerd is.

Terug gaan naar de winkel zal niet veel uithalen, want ik MOET bluetooth hebben, én van Sitecom (ik denk dat er genoeg anderen zijn waar het wél bij gelukt is, anders verkopen ze zo'n product niet).

Als er iemand is die me kan helpen, alvast heel erg bedankt, want ik wordt wanhopig nu! Als het aan het eind van de week nog niets bekend is, zal ik een W98 installatie moeten uitvoeren op deze PC, waardoor ik weer problemen ge krijgen met het bootmenu, de schijf (partities) enz enz, en dat is mij te veel werk.

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07 15:12
Ik heb dezelfde dongle, ook onder XP. En ik heb geen problemen.
In de taakbalk staat een BT icoontje, van daaruit kan ik prima alle opties instellen.

Ik heb inmiddels het BT Netwerk ook aan de gang, dus kan nu draadloos internetten met de Ipaq.

Probeer gewoon eens alles weg te gooien, te deinstalleren etc. Heb je bij de installatie overigens wel gedaan wat er gevraagd werd. Dwz eerst de drivers installeren, DAARNA pas de dongle aansluiten.

[ Voor 29% gewijzigd door Obliterator op 26-05-2004 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
Yep ik weet precies hoe het werkt hoor :) Heb het al onder '98 voor elkaar gekregen!

Ik heb zelfs nog een keer alle software verwijderd, en de bluetooth adapter verwijderd (gewoon uit apparaat beheer). Een andere manier om het hele zooitje te verwijderen en met een nieuwe start te beginnen?

(aangezien ik geen zin heb om Xp opnieuw te installeren voor een bluetooth apparaat :S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
Hmmm zelfs Systeem Herstel (van een dag ervoor) heeft niet geholpen :'(

Nu wordt het probleempje toch serieus. Bij de installatie loopt alles gewoon vast op het moment. Ik heb eens gekeken wat er gebeird als ik de Setup uitvoer, en komen dan een aantal processen bij, genaamd "msiexec.exe" en dat aantal is om precies te zijn, 5 (dus 6 in totaal). Toch wel vreemd? En als ik één van die processen afsluit, gaat de wizzard wel verder, om even later weer te stoppen, en dan sluit ik weer een proces af, en dan geeft hij aan dat alles juist geïnstalleerd is, en ik moet herstarten. het gaat zo langzamerhand wel vervelend worden, ik zit er nu al een paar uur aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
Laat maar zitten, ik heb even Longhorn geïnstalleerd op een nog lege schijf, daar gebruik ik nu Bluetooth mee dus ;) slotje mag hoor
Pagina: 1