Toon posts:

[MEM] Laptop geheugen defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Naast me ligt een Sony Vaio laptop. Ik heb die ongeveer 3 jaar geleden gekocht en destijds ook gelijk naast de 64 mb geheugen die er in zat 128 bij laten plaatsen... dit werkte heel lang goed en draaide heel lang stabiel... maar ummm sinds ik een tijd lang heel veel heb zitten blowen op me kamer achter dat ding is ie veel minder stabiel geworden, en toen ik laatst er weer een schone windows xp install overheen heb gegooid geeft ie aan dat er nog maar 64 mb geheugen in zit, en dat ik daar dus windows xp mee draai :D iemand enig idee of geheugen ineens kapot kan gaan? Het zit er fysiek nog wel goed in, en het ziet er nog normaal uit :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 13:28 ]

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-08 14:52
memtest al gedraaid?

http://www.memtest86.com

Verwijderd

Topicstarter
ja uiteraard, die herkent die 128 niet, en zegt dat er alleen een goede 62 mb is

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En als je die 64MB eruit trekt en enkel die 128 in het eerste slot vrot, start je bookie dan nog wel op of dat ook niet meer?
Als dat niet goed werkt zou ik dat dimmetje van brakheid verdenken.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 26 mei 2004 @ 15:48:
En als je die 64MB eruit trekt en enkel die 128 in het eerste slot vrot, start je bookie dan nog wel op of dat ook niet meer?
Als dat niet goed werkt zou ik dat dimmetje van brakheid verdenken.
Jah dan start ie op dat ie hem vind, en als ik ze allebei erin doe, met die 128 in slot 1, dan vind ie alleen die 128.... damn, zou zo'n slot kapot kunnen zijn?

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-08 14:52
Daar lijkt het wel een beetje op.

Als je nou alleen het tweede slot gebruikt, wat doet ie dan?

Verwijderd

Wat je volgens mij zou kunnen proberen is om het 2de slot (pinnetjes) wat schoon te maken (alcohol ofzo), misschien zit er nicotine aanslag op of iets dergelijks.
Pagina: 1