@HOME en wireless internet mogelijk??

Pagina: 1
Acties:

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024
Hoi

Momenteel gebruiken we internet via @HOME.
Via @HOME hebben we 2 accounts gekregen (PC-A en PC-B)
De computers zijn aangesloten via een HUB

Nu willen wij graag wireless internet hebben.
We hebben een Asus Acces Point gekocht met Asus PCI Wireless adapter

We hebben het als volg aangesloten
Via de modem (com21) gaat er een UTP kabel naar de Access point.

De computers voorzien van een PCI kaart

Het software van de access point en PCI geinstaleerd

Probleem is dat de computer geen draadloos device kan vinden?
Wel vind deze iets van Sitecom, maar deze is dus niet van ons.

Is er iets wat we vergeten zijn?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Waarschijnlijk zit er iemand op hetzelfde kanaal als jou accespoint, het beste kun je dan een ander kanaal instellen op jou accespoint, dit kun je doen door hem ff op de hub te zetten met een pc , en dan de accespoint te configureren (sommige kunnen ook over usb geconfigureerd worden).
geef een ander kanaal op en stel datzelfde kanaal ook in op je wireless adapter, als het goed is zou hij nu alleen jou accespoint op moeten zoeken.

succes

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:21
Je zult het wireless device eerst moeten configureren met je pc via een kabel ofzo!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024
Zal ik eens proberen. Bij mij thuis was het gewoon aansluiten en klaar. Alles werd automatisch gevonden (ADSL). Met @HOME dus niet

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

Toch moet je eerst even in de setup van de access point kijken of die wel goed ingesteld staat. Voor het zelfde staat deze nog in een andere PPP mode. Dat moet dan eerst even gewijzigd worden. Verder moet het access point ook het CC nummer als host hebben, anders kom je niet op het @home netwerk.

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
ken schreef op 26 mei 2004 @ 13:25:
Zal ik eens proberen. Bij mij thuis was het gewoon aansluiten en klaar. Alles werd automatisch gevonden (ADSL). Met @HOME dus niet
Dat heeft niets te maken met de internetprovider, maar met instellingen op de PC's en op het access point. Je al nog eens goed en aandachtig de gebruiksaanwijzing moeten lezen en deze stap voor stap volgen. Als je denkt dat alles goed is ingesteld, post dan eens wat instellingen, het liefstm met screendumps.
Toch moet je eerst even in de setup van de access point kijken of die wel goed ingesteld staat. Voor het zelfde staat deze nog in een andere PPP mode. Dat moet dan eerst even gewijzigd worden. Verder moet het access point ook het CC nummer als host hebben, anders kom je niet op het @home netwerk.
Als ik het goed begrijp zien de PC's het AP niet, dit lijkt me het eerste probleem, daarna komt pas de i-net verbinding.

[ Voor 30% gewijzigd door Vunzz op 26-05-2004 13:37 ]

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
misschien blaat ik raar..

maar moet het geen wireless router zijn... een access point werkt niet alleen
in die router kan je tenminste je @home computernaam invullen

[ Voor 23% gewijzigd door zoooper op 26-05-2004 13:35 ]

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
zoooper schreef op 26 mei 2004 @ 13:34:
misschien blaat ik raar..

maar moet het geen wireless router zijn... een access point werkt niet alleen
in die router kan je tenminste je @home computernaam invullen
hmm in principe zou die wireless accespoint gewoon als een switch/hub moeten dienen, hij heeft 2 ipadressen van @home en dus ook 2 computernamen.
dus hij moet de configuratie gebruiken die hij al had. dezelfde computernamen en ip settings. Maar de dhcp van de wireless accespoint moet dan wel uitstaan.
Krijg jij nu niet toevallig een ip van de accespoint?
iets van 192.168.x.x?
je zou het ip adres van @home moeten hebben. dus de dhcp van de accespoint moet uit.

wil je echt je internet connectie delen voor meer als 2 pc's dan zou je echt een router moeten hebben. (of een pc als router)

[ Voor 3% gewijzigd door Dnc1n op 26-05-2004 13:55 ]

Pagina: 1