Toon posts:

Harde schijf koppelen aan een netwerk kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb een vraag, ik heb een computer die door meerdere mensen gebruikt wordt in het netwerk ik heb hier mp3 en films op staan zodra er 2 mensen mp3 zitten te luisteren word de verbinding heel traag en kan ik niet echt fatsoenlijk films kijken.

Nu aan jullie de vraag kan ik windows 2000 adv. server of met behulp van een programma mijn Harddisk koppelen aan een netwerk kaart.

Dan stop ik er namelijk 2 netwerk kaarten in die ieder appart voor 1 hdd gebruikt worden.

Alvast bedankt.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 21:13
Wat zijn de snelheiden van je netwerk en hoe ziet jouw netwerk eruit?

dat wil ik graag ff weten.

Verwijderd

Silver7 schreef op 26 mei 2004 @ 12:41:
Wat zijn de snelheiden van je netwerk en hoe ziet jouw netwerk eruit?

dat wil ik graag ff weten.
ik ook, en de specs van dat mp3 films pc'tje is misschien ook niet onbelangrijk

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 100 mbit netwerk met een bay networks switch 16 poort er hangen ong. 9 computers aan.

verder is het een domain met een dhcp server en werk ik met ip 192.168.0.1 to 192.168.0.200

Wat wil je nog meer weten??

Groetjes,

Verwijderd

Topicstarter
oke oke,

De computer is een Intel Celeron 1.2 ghz 512 mb intern geheugen 4x 120 gb.

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 06:55
Wat voor netwerkkaartje zit er in de computer waar de mp3's van beluisterd worden? Realteks staan erom bekend dat ze (aardig wat) CPU-tijd eten. En dat kan misschien bij een celly een probleem zijn. Probeer je die film daarnaast op je computer te bekijken of op een andere pc in het netwerk?

Verwijderd

MASH_MAN snapt niet wat hier zo professional aan is,maar

het grootste probleem is denk ik de hdd, een ide hdd kan geen command queueing doen en zal dus alle requests sequentieel afhandelen. dus zal behoorlijk gaan rammelen om alles bij te houden.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 13:31 ]

Verwijderd

Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat je FTP roots aanmaakt op de verschillende HD's en deze dan elk koppelt aan het ip van de desbetreffende netwerkkaart. Dat houdt niet in dat de performance dan ook verdeeld wordt.

• snooze
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

zoek eens naar NAS (network attached storage).
Die dingen zijn echt stoer je kunt ze vergelijken met de firewire/usb externe schijven, maar vaak hebben ze ruimte voor twee of meer hardeschijven je kunt ze direct met het netwerk verbinden en webbased beheren en benaderen als een share of ftp.

ook hebben ze vaak 2 netwerkpoorten (voor trunken of twee verschillende netwerken) en raid of backup opties.

een nadeel ze doen verschrikkelijk pijn aan je portemonee.

weet iemand nog een leuke signature?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Incubus666 schreef op 26 mei 2004 @ 12:52:
Wat voor netwerkkaartje zit er in de computer waar de mp3's van beluisterd worden? Realteks staan erom bekend dat ze (aardig wat) CPU-tijd eten. En dat kan misschien bij een celly een probleem zijn. Probeer je die film daarnaast op je computer te bekijken of op een andere pc in het netwerk?
Mwah bij Penium 1's was dat inderdaad een probleem, maar bij een 1.2GHz hoor je dat niet te merken lijkt me hoor :)

Maar 2 netwerkkaarten moet niet nodig zijn, met een 100mbit kaartje kun je echt wel 3 users bedienen. Vooral als je bedenkt dat die mp3 gebruikers waarschijnlijk telkens aan het begin het hele nummer in laden en daarna telkens 3 minuten niks doen.

Verwijderd

een mpeg2 op DVD kwaliteit gebruikt ongeveer 700kb/s en met jou netwerk moet je toch zeker 7mb/s halen (ikzelf haal 9-10mb/s@100mbps) dus zou je op 10 pc's tegelijk moeiteloos film kunnen kijken.
Mijn conclusie dus: brakke netwerkkaart/(cat3)bekabeling?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:23

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 13:08:
Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat je FTP roots aanmaakt op de verschillende HD's en deze dan elk koppelt aan het ip van de desbetreffende netwerkkaart. Dat houdt niet in dat de performance dan ook verdeeld wordt.
Ja ja.. die spant de kroon 8)7

@TopicStarter:
1: Dit is geen PNS.
2: Je kan geen harde schijf aan een netwerkkaart koppelen.
3: Je grootste probleem ligt bij de hardeschijven. (Lees verhaal MASH_MAN) ^^

Je systeem is gewoon niet in staat om als server te dienen voor 2 werkstation's en tegelijkertijd een stukje video te draaien.
Zowel je processor en je hardeschijven zijn hierin de bottleneck.

• rsmits
  • Laatst online: 14-05 06:55
Bigs schreef op 26 mei 2004 @ 13:11:
[...]

Mwah bij Penium 1's was dat inderdaad een probleem, maar bij een 1.2GHz hoor je dat niet te merken lijkt me hoor :)

Maar 2 netwerkkaarten moet niet nodig zijn, met een 100mbit kaartje kun je echt wel 3 users bedienen. Vooral als je bedenkt dat die mp3 gebruikers waarschijnlijk telkens aan het begin het hele nummer in laden en daarna telkens 3 minuten niks doen.
1.2 GHz celeron he, hou dat in de gaten ;) maar het idd wel zo dat je het niet snel moet merken... mp3's vragen maar 192 kbps (ongeveer, hangt van de kwaliteit af).

Maar kijk naar de post van MASH_MAN zou k zeggen TS

Verwijderd

Zie de gegeven antwoorden.

En dit heeft niets met Professional Networking & Servers te maken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.