Toon posts:

KT4AV + AMD 2000+ GF4 TI 4200 = na paar sec uit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik mijn nieuwe mobo "KT4AV" binnen gehad (vervangd het K7 mobo die stuk was)

Allees netjes weer inelkaar gezet.. pc aan.. piep, aan.. en na 4 sec gaat hij weer hard uit :@

Er zit een GF4 TI en een AMD 2000+ in. met een voeding van 300W (Qtec)

Ik snap er echt niks van waarom hij eerst WEL aangaat, maar dan na een paar seconden weer uit :S

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 16:22
*dubbelpost

[ Voor 85% gewijzigd door Silver7 op 26-05-2004 12:35 ]

• Silver7
Silver7 schreef op 26 mei 2004 @ 12:34:
er gaat dus piep... zoek eens op wat die piep betekent
ook de faq gelezen Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verwijderd

Topicstarter
ja die faq heb ik gelezen ;) en ik bedoel niks met die piep. het is gewoon de normale opstart piep (enkel)

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zit de koeler goed op de processor? Ander geheugen geprobeerd? PCI videokaart? Andere voeding?
Enz...

• Silver7
Nokko schreef op 26 mei 2004 @ 12:38:
Zit de koeler goed op de processor? Ander geheugen geprobeerd? PCI videokaart? Andere voeding?
Enz...
Dat bedoel ik nou... Wat heb je zoal geprobeerd...

Verwijderd

En krijg je beeld als je hem aan doet of blijft het beeld ook zwart????

Want het zou ook kunnen dat je voeding het niet aan kan al lijkt me dat sterk.

• ddajantje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06-2025
ik denk dat je koelblok er iet goed op zit of geen koelpasta of zo
want als je cpu te warm word doet hij dit ook.....
verder frutsel is wat aan je atx kabel naar je mobo
als er bijv 1 pinnetje geen goed contact maakt kan dit ook
(dit heb ik ook eens gehad)

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg niet eens de tijd om beeld te krijgen, want dan is hij al weer uit ;)

Koelpasta heb ik er niet opzitten, maar dat heb ik ook nooit nodig gehad.
het is een AGP 4x :? GF 4 TI 4200 (was stuk > deze is nieuw)

Ik heb al geprobeerd om de videokaart eruit te halen en er een andere in te doen (pci ) maar de pc is al uit voordat ik beeld krijg.

Ohja belangerijk denk ik

Het D bracked van het mobo geeft 2 groene leds links, en 2 rode rechts. volgends de handleiding is hij dan het VGA bios aan het testen. dit laat hij zien voordat hij uit gaat na alle andere led combinaties

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

dan is daar dus blijkbaar wat mis mee....Kun je nog wel in de BIOS komen eigenlijk? Ros die kaart er eens uit en start je PC dan eens...komt ie dan verder?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei: de pc gaat alweer uit voordat ik uberhoubt beeld krijg (3/4 seconden

Piep... ratel ratel ratel (HDD, CDrom geluid) PLOEF uit.

Trouwens uit mn voeding komen die draden naar mn CD rom en HDD, de hoofd connector naar het mobo, en dan nog een, hij is vierkant (4 pins)

is dat nog wat of is dat niks?

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

geen idee...maar probeer nou eens om je PC zonder die kaart op te starten...dan weet je of het aan de kaart ligt of niet

• bachhimself
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 10:13
kijk anders ook eens op het forumn van www.amdmb.com hier staan ook verschillende tips

• Frietsaus
  • Niet online
Ik denk niet dat het aan de videokaart ligt, ik denk eerder dat de koeler slecht contact maakt met de Processor, en als hij dus de vga bios wil gaan testen dat hij uitvalt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Frietsaus op 26-05-2004 14:16 ]

• bachhimself
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 12:59:
Ik krijg niet eens de tijd om beeld te krijgen, want dan is hij al weer uit ;)

Koelpasta heb ik er niet opzitten, maar dat heb ik ook nooit nodig gehad.
het is een AGP 4x :? GF 4 TI 4200 (was stuk > deze is nieuw)
waarschijnlijk zat eronder je koeler een soort van koelprut maar als je hem los heb gehad zal je dat er nu af moeten halen en er gewoon net zoals iedereen koelprut onder moeten doen. controleer ook ff of je vcore niet te hoog staat.

Trouwens zonder koelprut gaat hij echt niet werken.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik neem aan dat Nokko het ook zo bedoeld, maar ik zou inderdaad ook zeggen dat je processorkoeler geen goed contact heeft met je processor.
Misschien de koeler er verkeerd om opgezet.
En je moet sowieso wel koelpasta gebruiken. De eerste keer zit dit al op de koeler, maar die kan je maar 1 keer gebruiken. Ik zou echt eerst de klacht daar zoeken.
Waarschijnlijk valt hij namelijk uit i.v.m. oververhitting (of juist door de beveiliging hiertegen).

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

oververhitting na 4 seconden? Heb er niet heel veel verstand van maar dat lijkt me wel heel erg snel..

• Frietsaus
  • Niet online
kamstra schreef op 26 mei 2004 @ 13:23:
oververhitting na 4 seconden? Heb er niet heel veel verstand van maar dat lijkt me wel heel erg snel..
Een AMD is met goed contact na 10 sec al op 30C+ ofzow... reken maar uit met slecht comtact ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok proc ff losgemaakt en weer vast. koelpasta gevonden in mn kast (:P) Artic Cooling Sillicone

zal ff kijken hoe dan dan weer moet :S

EDIT:

Koelpasta geplaatst (eerst keer ooit :P) en PC doet het weer :D

Thanx iedereen, ik zal volgende keer eerst zelf wat meer proberen, maar ik had dit nog nooit gedaan, en dacht zelfs dat koelpasta slecht voor een proc was (lang geleden ooit gelezen

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 14:13 ]

• twitt
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:54
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 13:30:
ok proc ff losgemaakt en weer vast. koelpasta gevonden in mn kast (:P) Artic Cooling Sillicone

zal ff kijken hoe dan dan weer moet :S

EDIT:

Koelpasta geplaatst (eerst keer ooit :P) en PC doet het weer :D

Thanx iedereen, ik zal volgende keer eerst zelf wat meer proberen, maar ik had dit nog nooit gedaan, en dacht zelfs dat koelpasta slecht voor een proc was (lang geleden ooit gelezen
Neeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!! Het is dat je niet zomaar jan en alleman kan bannen van het internet, maar voor dit soort gevallen zou het toch wel prettig zijn :)
De TS moet zich heel hard gaan schamen en eerst maar eens op www.watbenjedan.nl gaan kijken

Amd 2000+ Mobile @ 2500Mhz (250x10) / Shuttle AN35N Ultra 400 / Adata Vitesta DDR500

Verwijderd

Topicstarter
twitt schreef op 26 mei 2004 @ 15:37:
[...]

Neeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!! Het is dat je niet zomaar jan en alleman kan bannen van het internet, maar voor dit soort gevallen zou het toch wel prettig zijn :)
De TS moet zich heel hard gaan schamen en eerst maar eens op www.watbenjedan.nl gaan kijken
Neeeee.. ik ga niet naar die site want die ken ik echt wel.. ;)
waarom zou ik me gaan schamen? ik had nog nooit koelpasta gebruikt en kon ook echt niet weten dat het NOODzakelijk was.

Nu weet ik dat wel :P

• bachhimself
Mijn hulp was van harte welkom, van je fouten moet je leren zeg ik dan maar.... volgende keer wat meer research zou niet slecht zijn. enne sterkte met je volgende pc..... (als dat ooit mocht gebeuren......)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Koelpasta op de verkeerde manier gebruiken is inderdaad schadelijk. De CPU zal na duur van tijd veel te heet worden. Een koeler verkeerd monteren is eveneens schadelijk. De CPU zal haar warmte niet kwijt kunnen en onmiddelijk vastslaan. Volgens mij is het gewoon het laatste ;)

Maar je had inderdaad wel wat meer research mogen doen. Je hebt de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter dus helemaal niet (goed) gelezen.

[ Voor 18% gewijzigd door BalusC op 27-05-2004 06:50 ]

Pagina: 1