[dos/win] Hoe krijg je een Serial number uit het Bios? *

Pagina: 1
Acties:

• Vaguh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05-2025
Hoe kan ik onder Dos of onder WinPE de serial number verkrijgen + mac adress van een pc.
Wij hebben hier een aantal IBM systemen staan waar deze gegevens uit moeten worden gehaald. De VSB code voor het serial nummer uit de Bios te halen heb ik maar dit werkt niet onder WinPE. Dit is mede doordat onder WinPE de WMI niet actief staat.

Iemand suggesties ideeen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen ?

Ik ben niet vaag omdat als ik zeg dat ik vaag ben ik niet meer vaag ben.En omdat ik nu heb getyped dat ik dan niet meer vaag zou zijn dan zeg ik dat ik niet vaag ben maar toch wel vaag is.Vaag zijn is geweest maar voor mij geld dat het vaag is. Don't read

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-05 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tijdens het booten op de [Pause] knop drukken, en dan onderaan kijken meen ik. Maar dit heeft nix met P&W te maken. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Vaguh
NMe84 schreef op 26 mei 2004 @ 12:34:
Tijdens het booten op de [Pause] knop drukken, en dan onderaan kijken meen ik. Maar dit heeft nix met P&W te maken. :P
Lol, en dan per keer kijken wat het is... dan ben ik volgende week nog bezig :D

Nee het moet in een script komen te staan, of in een programma onder dos Bijv C++ of onder winpe VSB. Hoe ik deze informatie dan weer oversluit naar een server toe, bijv Sql of gewoon een textbestandje zoek ik dan wel weer uit. Eerst kijken of we dit werkende kunnen krijgen.

Ik ben niet vaag omdat als ik zeg dat ik vaag ben ik niet meer vaag ben.En omdat ik nu heb getyped dat ik dan niet meer vaag zou zijn dan zeg ik dat ik niet vaag ben maar toch wel vaag is.Vaag zijn is geweest maar voor mij geld dat het vaag is. Don't read

• Vaguh
Thnx,

ik ga ermee aan de slag ook al weer niet ik superveel van assembler af :( maar het is een begin :p