Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
ik heb bij bestelmaar.nl een vodafone-abo besteld, ik had al een orange abonnement, en heb het dus met nummerbehoud aangevraagd, aangezien mijn contract bij orange bijna afliep. Nu had ik hierover met zowel orange, bestelmaar, als vodafone over gebeld, en zij vertelden mij allemaal dat het zou lukken (nummerbehoud dus.). Maar nu kreeg ik zojuist een sim van vodafone opgestuurd, met een nieuw nummer. Heb hierover al met bestelmaar gebeld, vertelden mij dat er iets mis was, vervolgens zouden ze me terug bellen, maar ik hoor maar niets.

Mijn vraag is als volgt; kan ik alsnog mijn nummer behouden? en zo niet, kan ik het abonnement nu alsnog cancellen?

bedankt,

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Het nummerbehoud gaat volgens mij alleen maar tussen Orange en Vodafone (heb het zelf ook gedaan, alleen dan met prepaid), dus ik zou hun nog een keer bellen en het buiten bestelmaar om doen.

Zie ook onder trouwens, het duurde idd een week voordat mijn nummer was omgezet, tot die tijd had ik een tijdelijk Vodafone nummer. Kon wel m'n Orange simkaart nog tot de omzetting gebruiken trouwens.

[ Voor 51% gewijzigd door Ruzor op 26-05-2004 12:34 ]

[This is what you get when you mess with us]

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 09:03

sjaak

un giorno credi

Je kan je nummer meenemen, echter duurt het zo'n 1 a 2 weken voordat het nummer in gebruik genomen kan worden, de portatie moet nl. onderling geregeld worden. Tot die tijd heb je dus een tijdelijk nummer.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:48

Whuzz

Dodgeball!

Dat gaat altijd zo. Je krijgt een nieuwe sim met een nieuw nummer. Het kost wat tijd om jouw oude nummer aan die nieuwe sim te koppelen en in de tijd die dat duurt heb je dus tijdelijk dat nieuwe nummer.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Topicstarter
ah, mooi. bedankt. Vreemd alleen dat bestelmaar me verteld dat als ik een sim-kaart met nieuw nummer heb gekregen, er dan iets "mis" is gegaan...

zal wel goed komen,
bedankt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 12:37:
Vreemd alleen dat bestelmaar me verteld dat als ik een sim-kaart met nieuw nummer heb gekregen, er dan iets "mis" is gegaan...
wie weet is het ook wel echt mis gegaan, alleen weet jij dat dan nog niet. er is immers geen garantie dat nummerbehoud ook lukt. mislukte nummerbehoud is ook nooit een reden om onder je contract uit te komen (lees de kleine letterjes maar eens)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 12:41 ]

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Dit zegt niks volgens mij. Ik heb ook wel eens een nieuwe sim gekregen met een tijdelijk nummer. Als je ORange dan afgelopen is dan wordt je (oude) nummer daarna door Vodafone aan je nieuwe SIM gekoppeld en klaar is kees.

Maar als het goed is krijg je daar van Vodafone ook een brief over

edit: hmm, ik geloof dat iemand me al voor was... :P

[ Voor 9% gewijzigd door kamstra op 26-05-2004 12:48 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Topicstarter
hmm.... nummerbehoud is toch niet gelukt. Er is blijkbaar iets mis gegaan bij bestelmaar.nl Het is dus zo dat wanneer je al een sim hebt inclusief nummer bij vodafone ( dit verschilt per provider) dat je nummerbehoud wel kan vergeten.
hier http://www.unitedconsumers.com/nummerbehoudgsm.html is een overzicht per provider te vinden....
hoe dan ook, bedankt.
topic kan dicht.

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:38

Stephane

Behhhhh

Ik zal je uit de droom helpen. Vodafone werkt NIET en NOOIT met tijdelijke nummers. Mocht je een nieuw nummer hebben gekregen dan is porteren niet meer mogelijk !!!

Indien je een aanvraag hebt ingedient inclusief nummerbehoud, dan zou bestelmaar.nl dit voor je moeten oplossen met Vodafone, en dat kan inderdaad maar op 1 manier: eerst cancelen en dan opnieuw met nummerbehoud aanvragen.

Bureaucratisch en vermoeiend, maar zo zit dat wereldje helaas in elkaar.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 09:11
wzig, zag net via die site 2 posts hierboven dat ik mijn prepaid orange niet mee kan nemen naar een orange abbonement?

binnen de provider zelf moet toch mogelijk zijn?

en als ik nu mijn prepaid om laat zetten in een abbo, kan het dan wel?

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bij mij ging nummerbehoud op een wat minder wenselijke manier... Dat was tijdens de overname van O2 naar Telfort... Bij O2 nummerbehoud aangevraagd van me Ben-prepaid nummer, netjes van O2 een nieuwe sim gekregen en nieuw *tijdelijk* nummer tot nummerbehoud succesvol is. Vervolgens heb ik 3 maanden met 2 telefoons rondgelopen. een prepaid telefoon met mij huidige nummer en me abbo met het tijdelijke nummer. Ik heb er een keer achteraan gebeld om te vragen waarom het zo lang duurde, bleek zo vanwege de overname van O2 naar Telfort. Toen eht eenmaal Telfort was had ik in 2 weken me ouwe nummer op me abbo zitten.

Het lijkt me erg sterk als Vodafone anders werkt... Nummerbehoud schijnt namelijk pas te kunnen als je de SIM van je abbonement reeds geactiveerd hebt..

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11 21:49
LiquidSmoke schreef op 27 mei 2004 @ 14:59:
en als ik nu mijn prepaid om laat zetten in een abbo, kan het dan wel?
Waarschijnlijk wel, maar dan zit je wel met (minimaal) een jaarabbonnement van orange...

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 09:11
das niet erg, free 30 ofzo is perfect voor mijn doeleinden, 1 jaar is wel lang, maar 30euro in de maand kan ik wel missen

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Stephane schreef op 27 mei 2004 @ 01:29:
Ik zal je uit de droom helpen. Vodafone werkt NIET en NOOIT met tijdelijke nummers. Mocht je een nieuw nummer hebben gekregen dan is porteren niet meer mogelijk !!!

Indien je een aanvraag hebt ingedient inclusief nummerbehoud, dan zou bestelmaar.nl dit voor je moeten oplossen met Vodafone, en dat kan inderdaad maar op 1 manier: eerst cancelen en dan opnieuw met nummerbehoud aanvragen.

Bureaucratisch en vermoeiend, maar zo zit dat wereldje helaas in elkaar.
Mag ik dan bij deze jou uit de droom helpen? :) >:)
Ik heb mijn perpaid nummer overgezet van Orange naar Vodafone. Eerst kreeg ik dus een tijdelijk nummer en na een week werd mijn Orange nummer (wat eigenlijk daarvoor Ben was) overgezet naar Vodafone. Dus weg tijdelijk nummer en welkom nieuw (origineel nummer) nummer.

Dus Vodafone werkt wel met tijdelijke nummers :)

Ook voor gastman dus, ik denk dat die pagina waarnaar je toeverwijst oud is ofzo.

Bij mij is trouwen nummerbehoud altijd goed gegaan:
T-mobile prepaid -> Orange prepaid (gratis) -> Vodafone prepaid (9 euro)
Alle omzettingen met tijdelijk nummer wat na een week ofzo werdt vervangen door mijn originele nummer.

[ Voor 12% gewijzigd door Ruzor op 27-05-2004 17:04 ]

[This is what you get when you mess with us]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Vreemd. Ik heb mijn prepaid KPN overgezet naar Vodafone, ook bij Bestelmaar.nl. Kreeg na 1 week een nieuwe sim, deze deed het niet. De week erna viel m'n GSM ineens uit. KPN eruit, Vodafone erin, voila, overgezet. Geen tijdelijk nummer dus.

Wat betreft het probleem van TS: je hebt bij Bestelmaar aangegeven dat je nummerbehoud wilt. Dan moeten zijn de gemaakte fout ook maar oplossen. Gewoon reclameren dus en je poot stijfhouden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

het kan zomaar zijn dat je nog een nieuwe sim van vodafone krijgt, over een paar weken. Nummerbehoud kan alleen bij contracten die aflopen, niet bij nog lopende contracten (daar is de opta nu mee bezig :*) )
Pagina: 1