[win2003] Administrator toegang tot mappen folder redirectio

Pagina: 1
Acties:

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Op een Windows 2003 server komen de "My Documents" en "Desktop" folders van alle users te staan. Deze worden aangemaakt via "folder redirection". Hiervoor heb ik volgende procedure van de MS website gebruikt: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;274443

Momenteel ben ik deze procedure aan het testen. Nu is het zo dat elke user eigenaar is van zijn eigen map(pen). Zelfs als Administrator op de server krijg ik geen toegang tot deze mappen (Access is denied.).

Is er een mogelijkheid om ervoor te zorgen dat bij het automatisch aanmaken van deze mappen, er ook toestemming aan de administrator wordt gegeven om in deze mappen te kunnen?

Het is namelijk zo dat de Administrator deze mappen zal moeten backuppen. En dat gaat enkel als hij toegang tot die mappen heeft.

Of moet ik achteraf voor elke map handmatig de owner naar Administrator veranderen? Hopelijk niet...

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:14
Bij roaming profiles is er een policy die de administrator kan toevoegen aan mappen. Voor mijn documenten wordt het heel lastig, hiervoor is eigenlijk de backup operators security group. Je zult waarschijnlijk toch alles moeten aanpassen, maar dit moet je, in het geval van veel mappen, niet handmatig doen maar bijvoorbeeld met setacl.