[photoshop] plugin om panorama recht te buigen

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
Weet iemand een plug-in voor photoshop zodat ik een panoramafoto (opgebouwd uit ongeveer 8 foto's en daardoor een beetje kromgetrokken) kan rechtbuigen?
Een soort van Warp-plugin zou het moeten zijn denk ik, maar heb er al een paar geprobeerd die niet kunnen wat ik bedoel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

El Reino schreef op 26 mei 2004 @ 12:01:
Weet iemand een plug-in voor photoshop zodat ik een panoramafoto (opgebouwd uit ongeveer 8 foto's en daardoor een beetje kromgetrokken) kan rechtbuigen?
Een soort van Warp-plugin zou het moeten zijn denk ik, maar heb er al een paar geprobeerd die niet kunnen wat ik bedoel..
Photoshop CS heeft standaard een functie om foto's te stitchen onder automation. Verder heeft bijvoorbeeld canon er ook software voor. Andere merken misschien ook.

[ Voor 3% gewijzigd door jvo op 26-05-2004 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
ja, dat heb ik ook wel...ik heb photostitch die bij mijn camera zat, maar de uiteindelijke geplakte panorama is dus heel erg gebogen en die wil ik dus recht hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 08:32

OkkE

CSS influencer :+

Als je inderdaad van 8 losse fotos 1 panorama foto wilt maken dan is, zoals jvo zegt, die optie van Photoshop CS erg geschikt voor. Maar welke plug-in je ook gebruikt, als je hele slechte (lees: erg kromme) fotos hebt dan krijg je nooit een mooi eind resultaat.

Edit:

Laat anders eens een voorbeeldje zien van zo'n kromme foto. Gaat het nu om de randjes van de panorama foto of om de naden tussen de 8? :)

[ Voor 23% gewijzigd door OkkE op 26-05-2004 12:08 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:44

André

Analytics dude

Kun je met de Free Transform tool niet een heel eind komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57381

.

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 31-10-2023 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
plaatje komt eran..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/ijmker/rein/pansmall.jpg
http://home.tiscali.nl/ijmker/rein/pan.jpg (groter plaatje)

dit kromme plaatje moet dus recht gebogen worden....

[ Voor 25% gewijzigd door El Reino op 26-05-2004 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

El Reino schreef op 26 mei 2004 @ 12:22:
[afbeelding]

Ik denk eerder dat deze Pano verkeerd genomen is omdat bij een goede pano er maar om 1 as gedraaid moet worden en dat is bij deze niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
dat klopt ja, maar ik wil 'm dus recht buigen, daar moet toch wel een plug-in voor zijn. Zo moeilijk is het toch niet om van een kromme een rechte te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28596

El Reino schreef op 26 mei 2004 @ 12:22:
[afbeelding]

euh tja, als je dit rechtbuigt dan krijg je ook iets wat je niet wil zien geloof ik...
je hebt de camera over twee assen gedraait... dan krijg je dit...

ik vind het eigenlijk helemaal niet lelijk en best kunstzinnig :) alleen voor afdrukken is het minder geschik...

volgende keer statief meenemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GormSuil
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-10-2021
Ik ben zelf een erg grote pan foto fan, ik maak er dan nogal wat als ik in Schotland over de bergen loop en heb daarvoor nogal wat progjes uitgeprobeerd. ik ken dit probleem ook. Uiteindelijk werkt voor mij stitchprogramma 'Pixaround' nog het beste (www.pixaround.com ). Daarin kun je opties meegeven zoals je oorspronkelijke brandpuntsafstand waarmee je dit probleem ruimtschoots automatisch kunt corrigeren.

Pentium IV 2.8E/ ASUS P4P800 / 2x256MB PC3200 / Saphire RADEON 9800/ Maxtor 80 Gb 7200 rpm/LIAN-Li PC60 & ToPower 350W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
ja, statief..heb ik helaas niet :)
Maar dat over twee assen draaien moest helaas wel, want anders kreeg ik er niet op wat ik er op wilde hebben...
ik dacht, met een beetje rek en strek oefeningen in photoshop buig ik die kromme pano wel recht.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

El Reino schreef op 26 mei 2004 @ 12:29:
ja, statief..heb ik helaas niet :)
Maar dat over twee assen draaien moest helaas wel, want anders kreeg ik er niet op wat ik er op wilde hebben...
ik dacht, met een beetje rek en strek oefeningen in photoshop buig ik die kromme pano wel recht.. :(
Je kunt hem misschien wel rechtbuigen maar het enige wat je dan doet is het plaatje rechtmaken en de objecten op de pano net zo krom maken als het plaatje nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
ben nu de try-out van pixmaker aan het downloaden...kijken wat we daar mee kunnen..

ja, dat de objecten op de pano krom worden wist ik al wel toen ik die foto's maakte, vind ik ook niet zo heel erg....wil gewoon een plaat hebben die een beetje recht is :)

[ Voor 52% gewijzigd door El Reino op 26-05-2004 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
Cool..pixmaker maakt er toch een recht plaatje van...niet heel veel distortion...zal voor de liefhebbers zo ff een plaatje plaatsen...
Pagina: 1