[xp] spelbesturingen werken niet

Pagina: 1
Acties:

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-04 16:52
Hallo,
Ik heb een maand geleden xp op mijn pc gezet. Ik kan nu alleen geen enkele spelbesturing instaleren. Als ik probeer om bij configuratiescherm>spelbesturingen iets toe te voegen, bijv. mijn joystick met 3 assen en 2 knoppen, Dan opent die een wizard(nieuwe hardware gevonden) en daar staat dan " Met deze wizard kunt u software instaleren voor: HID-compliant spelbesturing." Dan klik ik op " de software automatisch instaleren. Dan zoekt die een tijdje maar daarna komt er te staan: Deze hardware kan niet worden geinstaleerd.
Ik heb ook nog een gamepad van thrustmaster (via usb) en als ik die inplug komt er rechtsonder in beeld een klein venstertje met "Dit usb apparaat wordt niet herkend" terwijl op de verpakking van het apparaat staat dat die "100% xp compatible" is, en ik heb hem ook al bij iemand anders met xp geprobeerd en daar werkte die gewoon meteen en werd die ook goed herkend.
Ik heb ook nog een joystick van thrustmaster (usb/gameport) en als ik die aansluit(met usb) wordt die ook niet goed herkend.
Alle spelbesturingen deden het nog wel goed toen ik windows 98se erop had staan.
Komt dit door xp? of misschien door iets anders?
Mijn pc configuratie: pentium 3 @ 450 mhz, 320 mbram, m6vbe moederboard, win xp(pro).

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Heb je wel de laatste chipset drivers en XP SP 1 geinstalleerd ivm goede USB-ondersteuning?

• -DG-
Ik heb in ieder geval wel xp sp1 geinstalleerd, maar waar kan ik zo'n driver voor m'n chipset downloade?

• TromboneFreakus
-DG- schreef op 26 mei 2004 @ 14:59:
Ik heb in ieder geval wel xp sp1 geinstalleerd, maar waar kan ik zo'n driver voor m'n chipset downloade?
Dat ligt aan de producent van je chipset. Is het Intel, dan op intel.com, is het VIA dan op viaarena.com en is het sis dan op sis.com.tw

Logisch, lijkt me zo...

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik zou zeggen laad de goede bijgeleverde drivers in.

Ik vermoed dat je niet weet hoe dit moet(wat doe je dan op tweakers...):
*rechternuist knop explorer.exe eigenschappen
*Hier vind je oa je hardware lijst en USB apparaten waar dan denk een vraagteken bij staat.
*Druk hierop en update driver, laat zoeken op medium waar bijgeleverde drivers inzitten(floppie of cdrom)

• -DG-
Ik heb wel die driver voor usb geinstalleerd van www.viaarena.com, maar het werkt nog steeds niet

• TromboneFreakus
-DG- schreef op 26 mei 2004 @ 15:09:
Ik heb wel die driver voor usb geinstalleerd van www.viaarena.com, maar het werkt nog steeds niet
Zoals al terecht opgemerkt: ook driver van de hardware zelf moet uiteraard geinstalleerd zijn, indien van toepassing.

Verder geldt: doet dit USB poort het wel?

• -DG-
SSH schreef op 26 mei 2004 @ 15:04:
Ik zou zeggen laad de goede bijgeleverde drivers in.

Ik vermoed dat je niet weet hoe dit moet(wat doe je dan op tweakers...):
*rechternuist knop explorer.exe eigenschappen
*Hier vind je oa je hardware lijst en USB apparaten waar dan denk een vraagteken bij staat.
*Druk hierop en update driver, laat zoeken op medium waar bijgeleverde drivers inzitten(floppie of cdrom)
Maar bij mijn gamepad bijv. zit helemaal geen driver cdrom of watdan ook, en die moet het ook gewoon ongeveer meteen doen als je hem inplugt.

• -DG-
TromboneFreakus schreef op 26 mei 2004 @ 15:14:
[...]

Zoals al terecht opgemerkt: ook driver van de hardware zelf moet uiteraard geinstalleerd zijn, indien van toepassing.

Verder geldt: doet dit USB poort het wel?
De usb poort doet het wel want als ik daar een webcam op aansluit dan werkt die gewoon...

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:23
En je USB-printer en USB-webcam en USB-scanner en USB-memstick en USB-etcetera werken wel gewoon goed?

Anyways: download hier eens wat chipset-drivers:
http://www.biostar.com.tw/support/driver/index.php3

• -DG-
zetje01 schreef op 26 mei 2004 @ 15:22:
En je USB-printer en USB-webcam en USB-scanner en USB-memstick en USB-etcetera werken wel gewoon goed?

Anyways: download hier eens wat chipset-drivers:
http://www.biostar.com.tw/support/driver/index.php3
Ik heb nog wel een usb tekentablet maar die werkt ook niet. Maar ik denk dat dit komt omdat die niet met XP werkt...Verder heb ik geen usb apparaten. Maar ik heb die driver van die site gedownload en nou doet die het nog steeds niet.

• TromboneFreakus
Maar installeer de driver voor de hadrware nu eens NIET automatisch, maar kies er tijdens dat proces voor deze handmatig te duiden. Blader dan naar de driver die je hebt gedownload.

Doet hij het dan nog niet??

• -DG-
TromboneFreakus schreef op 26 mei 2004 @ 17:49:
Maar installeer de driver voor de hadrware nu eens NIET automatisch, maar kies er tijdens dat proces voor deze handmatig te duiden. Blader dan naar de driver die je hebt gedownload.

Doet hij het dan nog niet??
Welke driver bedoel je? Die van de gamepad? Maar daar zit dus geen driver bij...
Pagina: 1