Airport Extreme kaartje bereik

Pagina: 1
Acties:

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:02
Ik heb sinds gisteren dan ook een Airport Extrema kaartje gekocht

werken met een wireless router van sitecom (pc windows netwerk)

Alles werkt prima op mijn 12 inch powerbook , maar dan nu het volgende:

Ik heb maar bereik tot +/- 4 meter van de
-wireless sitecom router!
-Airport Extreme

Ik heb 1.5 meter vanaf mijn Sitecom Router, slechts 3 streepjes bereik.
Als ik dus naar een andere kamer ga , nog maar 1 streepje bereik en heb ik geen internet. Als ik naar de andere kant van mijn kamer ga , weg bereik!

Normale pc-notebooks werken wel prima! De overbuurman kan mijn signaal zelfs goed/redelijk ontvangen! Dus aan de zendvermogen/ontvangst van de sitecom ligt het niet ,denk ik. Ik kan immers met een normale laptop gewoon internetten 2 verdiepingen verder.

Verder is geinstalleerd alle updates van mac, 3.4 meen ik voor airport
En heb ik de airport extreme (net nieuw gekocht) nog niet voorzien van een andere firmware.

Weet iemand waar dit aan kan liggen ?
Ik weet dat de powerbooks wat slechter bereik hebben door het metaal/aluminium
maar zo slecht?

Is het aan te raden om een Airport base station te kopen ?
en is de Extreme dan weer beter in het bereik.

Kortom jullie ervaringen tips hulp bij het goed werkend krijgen van de Airport Extreme op Mac

*ps kan een mod mijn titel even wijzigen staat een dikke spelfout in*
dank

[ Voor 5% gewijzigd door xdc op 26-05-2004 11:45 ]

slimmehotspot.nl

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 19:50

Floor-is

5.2

Ik heb gemakkelijk 25-30m bereik, ook door muren, daken, vloeren etc. Maar ik heb een 15" PB waarin van die antennedingetjes gebouwd zijn in het scherm :)

Bericht hierboven

• xdc
ik heb een powerbook g4 , 1ghz , daarin zit dat dan niet volgens mij ??

verder heeft hij ook last van hickups , het bereik is dan wel aanwezig (op 1 meter afstand) maar doet hij vervolgens niks ...

[ Voor 48% gewijzigd door xdc op 26-05-2004 12:05 ]

slimmehotspot.nl

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 11:34

chem

Reist de wereld rond

typo fixed

Zover ik weet is bij alle laptops en desktops van Apple de antenne gelust in het scherm. Zelf haal ik met een G4 DA en een iBook 14" een 15-20 meter door muren met een ad-hoc netwerk, en dat is best acceptabel.

Sitecom is verder geen wereldwijd gerenomeerd merk :P, maar de AE base station zal niet schokkend beter presteren (al zijn er wel leuke tools en antennes voor verkrijgbaar).

Vergeet niet dat 54mbit (de g variant) een kleiner bereik heeft en storingsgevoeliger is dan de 11mbit (de b variant). Kan je je router op 802.11b zetten ter test?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:22

MazeWing

The plot thickens...

Ik had in het begin precies hetzelfde probleem als jij nu hebt. Wat bleek nu?? het kaartje zat niet helemaal goed aangesloten. Er zit een soort draadje met een plug aan de arport extreme kaart, die zat er bij mij niet helemaal goed in. Ik raad je dus aan die zover mogelijk door te drukken (tot je echt heel veel kracht moet zetten)

Nu heb ik bereik tot 25 meter...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• xdc
MazeWing schreef op 26 mei 2004 @ 12:10:
Ik had in het begin precies hetzelfde probleem als jij nu hebt. Wat bleek nu?? het kaartje zat niet helemaal goed aangesloten. Er zit een soort draadje met een plug aan de arport extreme kaart, die zat er bij mij niet helemaal goed in. Ik raad je dus aan die zover mogelijk door te drukken (tot je echt heel veel kracht moet zetten)

Nu heb ik bereik tot 25 meter...
het probleem lijkt idd opgelost te zijn! 8)7 8)7
dit is de oplossing! :P

eeuwig dank !! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

slimmehotspot.nl

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:22

MazeWing

The plot thickens...

xdc schreef op 26 mei 2004 @ 12:22:
[...]

het probleem lijkt idd opgelost te zijn! 8)7 8)7
dit is de oplossing! :P

eeuwig dank !! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Geen dank ;)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 11:34

chem

Reist de wereld rond

En weer een blije klant :+

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op school hebben we laatst een netwerkje gebouwd en 10 meter door plm. 50 cm gewapende vloer is ook geen probleem, met een Extreme basisstation en 'gewone' Aiport kaartjes in G4 iMacs. Maar goed, wat lul ik ook :P

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Pagina: 1