Toon posts:

[VB6] ADO vs windows 95

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi

Ik ben voor mijn stage een VB6-toepassing aan t ontwikkelen van op een een win2K platform, ook getest op een windows 98. Nu moet de toepassing draaien op een windows 95 bakje. Probleem: nu blijkt volgens http://support.microsoft....4/4/79.asp&NoWebContent=1 dat windows 95 een probleempje heeft met ADO, en dat je als je ADO wilt gebruiken op een windows 95 systeem, je dat enkel in zeer kleine maten (under light loads ) mag doen ( voor zover ik het goed begrepen heb ) .

Ik krijg de run-time error 3709, ik kan niet debuggen aangezien ik moet testen op een windows 95 systeempje en daar geen vb6 opstaat ( ik heb getest met een geïnstalleerde versie van mijn progje.)

Nu vraag ik mij af wat die kleine maten precies zijn. Het enige wat ik doe aan t begin van mijn programma is namelijk het volgende.
Private Sub Form_Load()
blnFout1 = False
Dim datum As Date
schermresolutie
intPogingen = 0
intInterval = 1
teller = 0
Call check_instelling(cdgDialoogvenster)
tijd
startup

Call verbinding(cdgDialoogvenster)
check_nieuwe_bestelling

Dim resDatum As ADODB.Recordset
Set resDatum = New ADODB.Recordset
check_toegankelijkheid
sql = "select alg_reset_datum from tblAlgemeen"
resDatum.Open sql, conVerbinding, adOpenForwardOnly, adLockReadOnly
dteReset = resDatum("Alg_reset_datum")
resDatum.Close
check_nieuwe_bestelling
Exit Sub

End Sub
Ik vind het bovendien raar dat ik meteen die fout krijg. Ik gebruik de database pas de eerste keer in de sub verbinding ( waar ik de verbinding leg met de database) . In de sub Check_instelling controleer ik eerst of het path van de database is opgeslagen. Als dat niet zo is ( wat ook zo was tijdens de test ) , dan zou die normaal de commondialog moeten open om een database te selecteren. Daartoe komt hij niet eens .... Het enigste wat ik aan t begin van mijn programma gebruik van ADO is een declaratie van conVerbinding ( conVerbinding As ADODB.Connection ). Zou hij dat dan al als "heavy load" beschouwen maw te straf voor de combinatie win95 / ado ?

Iemand nogal in deze situatie gezeten? Mogelijke oplossingen ?

Na edit : ik zie nu plots dat die volgens dat artikel de problemen met ado en win95 EN ASP zijn ... Dus ik weet niet of ik nu nog in de goeie richting zit te zoeken ...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 11:40 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Error 3709 betekent toch dat de DB niet eens geopend wordt, misschien eerst VB6 installeren op die bak?

Verwijderd

Topicstarter
Private Sub Form_Load()
MsgBox ("begin form load") '*
blnFout1 = False
Dim datum As Date
schermresolutie
intPogingen = 0
intInterval = 1
teller = 0
MsgBox ("voor check_instelling") '*
Call check_instelling(cdgDialoogvenster)
MsgBox ("na check_instelling") '*
tijd
MsgBox ("na tijd") '*
startup
MsgBox ("na startuup") '*

Call verbinding(cdgDialoogvenster)
MsgBox ("na verbinding") '*
check_nieuwe_bestelling
MsgBox ("na nieuwe bestelling") '*

Dim resDatum As ADODB.Recordset
Set resDatum = New ADODB.Recordset
check_toegankelijkheid
sql = "select alg_reset_datum from tblAlgemeen"
resDatum.Open sql, conVerbinding, adOpenForwardOnly, adLockReadOnly
dteReset = resDatum("Alg_reset_datum")
resDatum.Close
check_nieuwe_bestelling
Exit Sub

End Sub
Ik heb er eens een paar msgboxen willen tussen zetten om te zien waar ie komt.
==> Geen msgboxen maar meteen die fout (3709) weer ...

En zomaar vb6 installeren op die bak en daar wat gaan klommelen is niet meteen een oplossing aangezien dat een pc is waarop ook gewoon gewerkt moet worden en de down-time zo klein mogelijk gehouden moet worden...

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:07

TeeDee

CQB 241

Heeft ie de benodigde vb runtimes wel?
ADO al gepatched / geupdate?
Na edit : ik zie nu plots dat die volgens dat artikel de problemen met ado en win95 EN ASP zijn ... Dus ik weet niet of ik nu nog in de goeie richting zit te zoeken ...
Het lijkt me meer een probleem tussen ado <> win95 <> VbScript. Jouw VB6 toepassing is ook VbScript.

[ Voor 69% gewijzigd door TeeDee op 26-05-2004 12:02 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
MDAC geïnstalleerd ?