Toon posts:

Geheugen voor Canon 10D

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zoals een tijdje terug te lezen was zat ik te twijfelen welke lens ik bij de camera zou kopen. Voorlopig ga ik binnenkort de 10D bestellen met de EF 17-40mm f/4L USM. Aangezien ik niet echt haast hiermee heb zoek ik zorgvuldig uit waarmee ik de beste prestaties kan halen.

Ik ben op dit moment aangekomen bij het geheugen. Ik las in een topic (ik meen op een andere website) een link naar een website waar alle geheugenkaarten onder de loep zijn genomen met Canon toestellen. de IBM drive zou hierbij de snelste schrijfsnelheden behalen op de Canon EOS serie.

Ik lees altijd veel over Compact Flash en SanDisk, maar wie heeft ervaringen met de IBM Microdrive op een Canon EOS toestel en als het kan specifiek de 10D. De keuze die ik wil maken is om een 1GB SanDisk erbij te kopen of een 1GB IBM Microdrive.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 11:20:
De keuze die ik wil maken is om een 1GB SanDisk erbij te kopen of een 1GB IBM Microdrive.
Lees dan ook eens wat op de site van Ken Rockwell. Let wel; Rockwell is de meester van de ongenuanceerde informatie, dus het kan geen kwaad om ook even andere bronnen na te slaan :)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 18:50

Floor-is

5.2

*zucht* Sorry hoor, maar zoeken moet toch niet zo moeilijk zijn?

Ik heb beide, de SanDisk (Ultra-II) is veel sneller en minder kwetsbaar schijnt (merk ik weinig van overigens). Snelheden kan je nazoeken op: http://robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
Floris schreef op 26 mei 2004 @ 11:25:
*zucht* Sorry hoor, maar zoeken moet toch niet zo moeilijk zijn?
Zoeken is zeker niet moeilijk, ik heb ook al het één en ander gevonden maar ik vroeg vooral om eigen ervaringen die jullie hebben ondervonden. Dus wat jullie zelf ervaren en het prettigst vinden werken en de beste/juiste prestaties bij halen. In ieder geval bedankt voor deze link!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-02 23:34

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik heb altijd begrepen dat een microdrive langzamer was dan compactflash geheugen.
Lijkt mij ook vrij logisch gezien de ontwikkeling van PURAM disks en dat soort opslag methodes zonder bewegende delen die velen malen sneller zijn dan de gewone harddisk. Ook kan een microdrive natuurlijk nooit op 72000 toeren draaien zoals een gewone hardeschijf.
Kortom gezien de gevoeligheid van de bewegende delen in een microdrive en de volgens mij hogere snelheden die een CF geheugen kaart kan halen. Gaat mijn voorkeur uit naar CF :)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 18:50

Floor-is

5.2

Nou zoals ik al zei: Ik heb beide en op het snelheidsverschil na merk ik weinig verschil tussen de twee. Als je niet veel bursts gaat doen zal je het snelheidsvoordeel van de SanDisk er wellicht niet eens uithalen. Maar er zijn ook andere merken die relatief goedkope CF maken die sneller zijn dan MicroDrives, wellicht is dat nog een idee. :)

Bericht hierboven

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

BFV-Freak, verdiep je eerst eens in de typen, merken etc van opslagmedia die er zijn voor digicams :o
Ik lees altijd veel over Compact Flash en SanDisk, maar wie heeft ervaringen met de IBM Microdrive op een Canon EOS toestel en als het kan specifiek de 10D.
Compact Flash = type, SanDisk = merk. IBM Microdrive = Compact Flash type II.

Zoals Floris zegt: er zijn genoeg databases via Google te vinden waarin snelheid, betrouwbaarheid en compatibiliteit te vinden. Als men dat allemaal hier gaat posten, komen er honderden typen en groottes uit waar iedereen blij mee is, en dan ben je nog verder van huis. Vandaar dat deze dicht gaat :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.