Toon posts:

Domain Member omzetten naar Domain Member Controller ?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb dus van een collega opdracht gehad om uit te zoeken hoe je van een Domain Member een Domain Member Controller maakt.

Aangezien ik deze week niet echt veel tijd heb gehad en dit ook niet zo een twee drie weet is mijn vraag dus of iemand hier weet uit te leggen hoe of wat ?

De situatie is als volgt :

NTSERVER:

Windows 2000 active directory controller

Exchange 2000

Arcserve 2000 (voor NT en Exchange)

File, print en exchange server

ASPC01

Windows 2003 domain member

Arcserve 9 Windows Client

Rems en file server

1: Hoe zorg ik er voor dat ASPC01 domain member controller wordt?

2: Hoe zorg ik er voor dat de backup op NTSERVER, de Arcserve 9 client agent op ASPC01 ziet.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:25

Arno

PF5A

Druk es op F1 op de 2003 server en zoek er op domain controller, dan weet je EXACT wat je moet doen :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Helpt niet :P

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Er is niet voor niks een 'Manage your server' scherm...

Verwijderd

Een domain member controller bestaat niet. Enkel een domain controller of een member server. Maar euh...jij hebt geen tijd dus of wij 't ff kunnen doen voor je? Zelf onderzoek wordt gewaardeerd. Een domain controller maken stelt helemaal niets voor dus ik kan me niet voorstellen dat je daar niet uit zou komen.

• Arno

Arno

PF5A

Dat was niet als grapje bedoeld.... Meer een hint in de categorie: zoekt en gij zult vinden.....

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

probeer het eens met de opdracht dcpromo van de Run regel

• Arno

Arno

PF5A

Of je laat um dat lekker zelf uitzoeken....

Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
SilverspeedX

Door SilverspeedX - Wednesday 26 May 2004 12:45

Een domain member controller bestaat niet. Enkel een domain controller of een member server. Maar euh...jij hebt geen tijd dus of wij 't ff kunnen doen voor je? Zelf onderzoek wordt gewaardeerd. Een domain controller maken stelt helemaal niets voor dus ik kan me niet voorstellen dat je daar niet uit zou komen.
Dat zou ik ook wel willen, maar aangezien ik morgen een antwoord moet hebben en nog een hoop werk heb liggen.....

En ik ben nog niet zo thuis in het server gebeuren, vandaar mijn vraag.... misschien is het iets simpels voor jullie maar voor mij dus niet

• Dr. Bean
  • Niet online
NOFI, maar als jouw collega het niet weet, en jij weet het óók niet, dan mag er toch wel iets veranderd worden aan jullie organisatie daar...maargoed.
Je kunt op verschillende manieren een member server naar een DC omzetten, daar zal ik verder niet op in gaan. Hint: 1 manier is al genoemd.

Over probleem 2, die lijkt me wat interessanter: M.i. is ArcServe 2000 niet compatible met ArcServe 9, en gaat dat dus echt niet werken...en dan kun je 2 dingen doen:
1) op je server óók versie 9 installeren, of
2) op je -nu nog- member server de agent van 2000 installeren (ik weet eerlijk gezegd niet of die überhaupt bestaat, maar dat kost je betrekkelijk weinig moeite, ervan uitgaande dat je daar een CD van hebt), en dan nogmaals proberen.

Op de site van CA wordt nu alleen versie 11 de hemel in geprezen, en over oudere versies is er maar bar weinig info beschikbaar.
Mocht je puntje 1 uit willen voeren, dan zul je dus een licentie van v11 aan moeten schaffen, en dan ofwel versie 11 installeren, ofwel versie 9 installeren.
Ik heb met 2000, v9 en v11 gewerkt, en 2000 is echt verouderd. Sowieso zijn v9 en hoger absoluut beter ingericht qua ondersteuning voor backups van andere systemen.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk aan dat 2e antwoord heb ik nou echt iets :) thanx voor je reactie !

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:57
Laat ik dan ook nog maar wat tips geven.
1. ForestPrep - Je moet je forest 2003 compatible maken
2. DomainPrep - Domain moet 2003 compatible worden
3. DCPromo
4. FSMO roles naar 2003 toe trekken

Houd er wel even rekening mee dat als je exchange 2000 geinstalleerd heb (wat jij dus hebt) je niet zonder meer kan "Preppen" aangezien er attributen door exchange in je AD worden aangemaakt die Windows 2003 upgrade niet snapt en dus wil hij niet doorgaan. Daarvoor moet je volgens mij even met adsi edit aanpassen, maar dit staat netjes bij de upgrade procedure.

Ow ja, zoals eerder gemeld, als je dit niet weet, ga dan niet aan 2003 in productiedomeinen zitten, maar bouw een speeltuin waar je lekker aan kan klieren, en dus geen fouten kan maken die je AD verknallen.

Verwijderd

Je wordt té goed geholpen voor de manier waarop je je vraag stelt.

Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) <-- lezen!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.