[Discussie] Microsoft ISA sp2 gereleased

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/library/toolbar/3.0/images/banners/wss_masthead_ltr.gif
Microsoft Internet Security and Acceleration (ISA) Server 2000 Service Pack 2

in een 3920 KB tellende download heeft Microsoft SP2 van ISA server 2000 beschikbaar gesteld.
Internet Security and Acceleration (ISA) Server 2000 integrates an extensible, multilayer enterprise firewall and a scalable high-performance Web cache. Review the following features to learn how ISA Server provides secure, fast, and manageable Internet connectivity.
SP2 bevat:

• All hot fixes and security updates issued since ISA Server was released to manufacturing.
• Fixes for common issues reported by customers through Microsoft Product Support Services (PSS).
• Enhanced stability of the ISA Server services and administration tool in a number of scenarios.
• Fixes that enable ISA Server to run on Microsoft Windows Server™ 2003, Standard Edition and Windows Server 2003, Enterprise Edition.
• Fixes recommended through an audit by third-party security experts.

Linkje naar de ISAserver pagina: klik
Linkje naar de download: klik
Linkje naar de Meuktracker: klik

Discussies; ervaringen, laat ze horen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Spider.007 op 26-05-2004 13:49 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-07 09:15
Zo klinkt het al een stuk beter dan in het KB, waar het lijkt of ze alleen maar alle voorgaande patches bijeen geveegd hebben. Binnenkort maar eens installeren. Ben benieuwd of de connection errors bij zwaar gebruik van server publishing opgelost zijn. (Ik kwam uiteindelijk via support er wel achter hoe dat te fixen, maar dat heeft me dus een support call gekost, en de informatie is nergens terug te vinden verder)

Iemand al ervaring ermee?

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, dit gecopy past van de kb...

en ik zou zeggen lees de readme.htm eens.

vraagje? wat is het verschil met mijn post behalve de vraag voor een discussie?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik heb sp2 inderdaad ook al thuis liggen,toch maar eens installen vanavond,normaal doe ik updates enzo gewoon vanaf me werk via ts,maar voor de update moeten je verbindingen eruit zijn :/
Before installing ISA Server SP2, make sure the computer is disconnected from the Internet. The computer should remain disconnected from the Internet until the ISA Server SP2 installation is completed successfully. After installation, the computer can be safely connected to the Internet

[ Voor 46% gewijzigd door mrsar op 26-05-2004 11:42 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 11:34:
lol, dit gecopy past van de kb...

en ik zou zeggen lees de readme.htm eens.

vraagje? wat is het verschil met mijn post behalve de vraag voor een discussie?
Ik hoop dat dit wat uitnodigender werkt dan alleen een linkje wat, zoals ik al aangaf, prima in de meuktracker past maar niet uitnodigt tot een discussie. :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Niet online
uiterlijk vanacht ga ik sp2 erop zetten, nog effe wachten op een dl
Het zal niet zo heel veel uitmaken of sp2 erop staat maar we zullen het zien, morgen meer.

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo
dit gecopy past van de kb...
Ik had zowel de KB als de readme al doorgelezen. Vreemd genoeg kon ik daarin de helft van dit lijstje niet terugvinden, maar op de download details pagina staan ze wel: http://www.microsoft.com/...a2547d09a3&DisplayLang=en
maar voor de update moeten je verbindingen eruit zijn
Ik mag hopen dat dat slechts een aanbeveling is, anders moet ik naar de Colo fietsen om hem te installeren. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:52

Duinkonijn

Huh?

Milo schreef op 26 mei 2004 @ 12:04:
[...]

Ik had zowel de KB als de readme al doorgelezen. Vreemd genoeg kon ik daarin de helft van dit lijstje niet terugvinden, maar op de download details pagina staan ze wel: http://www.microsoft.com/...a2547d09a3&DisplayLang=en

[...]

Ik mag hopen dat dat slechts een aanbeveling is, anders moet ik naar de Colo fietsen om hem te installeren. :/
mm hier gewoon live gedaan no problem

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het zal ook wel werken, maar tijdens install worden je isa services gestopt enzo aka geen firewall meer. lekker save dus als je je externe connectie niet sloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 13:45:
het zal ook wel werken, maar tijdens install worden je isa services gestopt enzo aka geen firewall meer. lekker save dus als je je externe connectie niet sloopt.
dat zal het inderdaad wel zijn ja :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 17:28
Update gewoon via TS gedaan. Je kan een hoop zeggen van MS maar ISA is toch wel 1 van de betere stukken werk die ze hebben. Ik kijk nu al uit naar de final release van 2004 (en ik hoop dat ik de achtelijke interface kan uitzetten want die in de beta is wel ruk. De overview is daarintegen wel handig)

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo
Da's een paar seconden dan, en zolang je maar up to date bent qua patches lijkt me dat niet zo'n issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net bij ms nagevraagd, het is inderdaad alleen maar een security issue.

het is misschien een kwestie van een paar seconden, maar toch zou ik het risico niet nemen als je gewoon fysiek bij de server kan komen.
Nu nog even testen of de vpn's wel intact blijven als de isa install start (kon ms niet beantwoorden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:52

Duinkonijn

Huh?

dat was de vraag niet.. boven dien zit er bij mij nog een cisco router tussen :P

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij wie niet... maar als je niets doet aan je router (aka acceslist zetten) biedt dat nul security.

overigens de install stopt rras, dus install over een vpn gaat niet werken (je kan niet meer op finish drukken :); unattended install maar maken dan)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 21:32
Wat zijn eigenlijk de belangrijkste fixes die er na SP1 bijgekomen zijn ?
Maw: Is het echt noodzakelijk te updaten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Niet online
Het werkt prima, geen enkel probleem ondervonden.
Echter , er is niet merkbaar iets veranderd.
Maar net als bij vele updates , als er geen problemen zijn dan is er ook geen nut voor een fix.

Tweak!

Pagina: 1