Toon posts:

Komt er een opvolger voor de Pentium 4?

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers..

P4 is nu al een jaar of 3 op de markt. Is er al iets bekend over de opvolger van P4? Wordt het een P5 of wordt de naam volledig veranderd? Weet er iemand misschien meer van, want ik ben van plan nieuwe onderdelen te kopen maar als over paar maanden een nieuwe Intel uitkomt dan wacht ik nog even. Het enige wat ik weet dat ze in de USA weet ik hoeveel voorliggen op de stuff die wij thuis hebben. PC's tot 6 GHz terwijl wij nog maar op de helft zitten. Die 6GHz hebben ze bij de NASA en andere politieke crapp. Is het al duidelijk hoe snel de opvolger zal worden?

Greets

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:23
Hier kan ik maar 1 ding op zeggen:

|:(

Heb je al ergens iets gehoord van een opvolger voor de P4?

Ja, dan weet je wanneer hem te verwachten.
Nee, dan zal hij er ook niet binnen een paar maand zijn.

En 6Ghz? LOL! :+

[ Voor 70% gewijzigd door Fire69 op 26-05-2004 10:58 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-08 14:53

Maasluip

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 10:56:

Die 6GHz hebben ze bij de NASA en andere politieke crapp.
LOL.
Dat zijn zeker de PC's waarmee ze de maanlanding mee gefaked hebben?

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

www.tweakers.net is het ding wat ik wil zeggen ;)

Verwijderd

Ik heb me ook wel eens afgebraagd of er ooit een Pentium 5 gaat komen, of dat deze nog een x aantal jaren doorontwikkeld gaat worden. Een Pentium 5 zou essentieel moeten verschillen van zijn voroganger, op welk punt zou dit het geval kunnen zijn?

Verwijderd

Topicstarter
die 6 GHz klinkt misschien grappig.. maar als ze al die shit op de markt al gooien voor burgers dan stort heel de markt in elkaar.. Daarom issie nog niet op de markt. Maar er zijn dus nog geen geruchten over opvolgers??

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:04

Thandor

SilverStreak

Voor een tijdje geleden stond op T.Net dat Nasa juist oude CPU's nodig had, omdat die nieuwe in de ruimte kapot gaan.
Verder is dit een erg nutteloos topic, als je T.Net volgt kom je veel te weten over de ontwikkelingen van Intel.
Wachten, en het antwoord komt vanzelf :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar Nasa zit niet alleen in de ruimte he.. Maar ja..
Ik vraag me idd ook af wat nog beter kan aan den pentium behalve snelheid (wat altijd sneller kan :z )

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 19:19

job

Je hebt de nu de P4, waarvan er 3 versies van zijn,
Williamette, Nortwood en de Prescott.
Deze cores verschillen wel, maar de verschillen zijn niet groot.
De keus is aan Intel hoe zij hun processoren noemen.
Verschilt hij veel van de vorige??
(overgang van p3, naar p4 was toch wel redelijk groot)
En vinden ze het tijd voor een nieuwe marketing campagne, dan zullen ze een core verandering aangrijpen om de naam te veranderen.

Ik verwacht dat Intel een nieuwe naam bedenkt als ze een 64-bits proc op de consumenten markt gooien.
Het verschil is aardig groot vergeleken met de huidige p4 (williamette) en aangezien amd nu de amd64 heeft geintroduceerd is het marketing technisch slim om ook met een nieuwe naam te komen.
De vraag is dus wanneer die 64-bits core wordt geintroduceerd, maar er staat me wat bij van 2005.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 26-05-2004 11:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er nog iemand iets wat beter kan met de Pentium 4 processor? Ik ben er zelf zeer tevreden over...

Verwijderd

AMD-FreaK schreef op 26 mei 2004 @ 11:00:
Voor een tijdje geleden stond op T.Net dat Nasa juist oude CPU's nodig had, omdat die nieuwe in de ruimte kapot gaan.
Verder is dit een erg nutteloos topic, als je T.Net volgt kom je veel te weten over de ontwikkelingen van Intel.
Wachten, en het antwoord komt vanzelf :)
In de space shuttle zitten 7 procs gelijk aan 286's volgens mij ja...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 11:00:
die 6 GHz klinkt misschien grappig.. maar als ze al die shit op de markt al gooien voor burgers dan stort heel de markt in elkaar.. Daarom issie nog niet op de markt. Maar er zijn dus nog geen geruchten over opvolgers??
Nasa gebruikt in hun ruimteschepen juist ontzettend OUDE zooi, en voor simulaties gebruiken ze gewoon supercomputers / clusters. Geen 6Ghz processors. Het zou me niet verbazen als het consumentenspul op dit moment qua Ghz'en zomaar het hoogst is. Niet het snelst, maar wel het hoogste aantal Ghz'en (in een echte werkende complexe processor dus)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ik denk idd ook dat het moment waarop Intel een 64-bits CPU voor de consumentenmarkt ontwikkelt, wellicht aangevuld met 4 x HT, het moment is waarop de Pentium 5 geboren is. 64 Bits is toch wel de next-big-thing.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 11:04:
Heeft er nog iemand iets wat beter kan met de Pentium 4 processor? Ik ben er zelf zeer tevreden over...
je zegt het zelf al, hij zou nog sneller kunnen.
en nee, daar hebben we niets aan :P maargoed, als we zien waar de huidige P4's voor gebruikt worden, dan zijn ze ook veels te snel :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat wel leuk is voor de opvolger.. Dat het goedkoper wordt hehe :9

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 11:06:
Ik denk idd ook dat het moment waarop Intel een 64-bits CPU voor de consumentenmarkt ontwikkelt, wellicht aangevuld met 4 x HT, het moment is waarop de Pentium 5 geboren is. 64 Bits is toch wel de next-big-thing.
Nope. als we in dit topic serieus gaan discusseren over de toekomstige processors, intel gaat volgens mij door met de Pentium Pro (dus P2, P3, P-M) architectuur. Nu heb je al de Banias en de Dothan, P3's met meer cache en P4 slimmigheidjes, die P4's er soms compleet uitrennen, een stuk koeler zijn omdat ze een stuk minder energie gebruiken.

Intel heeft aangekondigd door te willen gaan met die architectuur en met multi-core processoren.

Tweakers.net: Opvolger P4 mogelijk gebaseerd op Pentium M

Tweakers.net: Xeon Whitefield is quad-core Pentium M-processor

[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 26-05-2004 11:10 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

JvS schreef op 26 mei 2004 @ 11:08:
[...]

Intel heeft aangekondigd door te willen gaan met die architectuur en met multi-core processoren.
Okay, maar vanuit marketing oogpunt is het natuurlijk erg interessant om 64-bits CPU's te presenteren als de opvolger voor thuis. Even los van wat er dan verder onder de kap verandert.

Verwijderd

NASA werkt niet met 6GHZ,

in een space shuttle zelf zit amper een P II (zijn gestopt onlangs met P I omdat dar geen onderdelen meer voor te krijge ware) en als ze rekenwerk moeten doen, hebbe ze wel een supercomputer, of een dual cpu workstation... over 6 GHZ is bij mijn weten nog niets bekend.

Pentium 5 zou mij een raar gekozen naam lijke, want pentium betekent al 5,
(zo vind k pentium 1 2 3 en 4 ook dom gekozen, maar das offtopic)

ik denk ook ni da ze veel gaan winnen door cpu snelheid omhoog te schalen... geheugen, chipsets en HDD zijn volgens mij nog veel grotere factoren die sneller moeten.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oh, als we willen discussiëren over de toekomst van de CPU's:
Intel's kunstgrepen en AMD's beloftes
Prescott werkelijk zo slecht als wordt beweerd?

;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.