Toon posts:

3de IDE apparaat herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu op 2 verschillende moederborden een 3de ide apparaat aangesloten en telkens weigert hij te werken. Wat doe ik fout?

In eerste instantie ging het om een extra harde schijf. Ik verbond de 2 harde schijven met de primaire IDE kabel (op het primare slot van het moederbord), de eerste HD ging als master door het leven en de tweede als slave. De secundaire kabel (op het secundaire slot op het MB) deed ik in de DVD brander, die eerst als slave fungeerde samen met de hd. Op de DVD brander heb ik niets veranderd. Hij bootte niet, gaf een error. Als ik de DVD speler niet connecteerde met de MB, dus slechts een kabel tussen de 2 harde schijven dan functioneerde het wel.

In de tweede situatie ging het om een extra writer. Dus een IDE kabel in het secundaire IDE slot op het moederbord en aangesloten op de writer, dit was vroeger een slave. Aan de primare kabel veranderde ik niets, gewoon een een-tweetje HD- writer.

Ik moet iets doms doen of over het hoofd hebben gezien.

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-03 08:48

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Misschien is het handig om even de complete specs te posten van de systemen want zo komen we niet erg ver. bij oudere systemen kan het zijn dat de je de kabels verkeerd om hebt gedaan.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-03 14:00

André

Analytics dude

Zit er een jumper op die DVD brander waarmee je hem op master kunt zetten?
Staat de secundary IDE aan in je BIOS?

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 26 mei 2004 @ 10:22:
Zit er een jumper op die DVD brander waarmee je hem op master kunt zetten?
Staat de secundary IDE aan in je BIOS?
het was gewoon dommigheid van mij ;) slave/master loste het op