[EXCHANGE] Agenda's voor alle gebruikers

Pagina: 1
Acties:

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 21:08
Afgelopen vrijdag had onze exchange 5.5 server op kantoor het loodje gelegt, inmiddels zijn we alweer een dag in de lucht, maar we kunnen een ding niet vinden.

Vroeger konden alle medewerkers in elkaars agenda (en ook in elkaars mail), we zijn een klein bedrijf en dit is dus geen probleem (aldus de directie). Na de mailserver crash en het restoren van alle data is het niet meer mogelijk om in elkaars boxen te komen.

Helaas werkt de search @ got al een dag niet, en is google search bedroevend met resultaten. Microsoft Knowlegend Database levert ook geen noemenswaardige resultaten op als je zoekt op Calender Sharing (Calender los ook al maar 2).

Mijn vraag: Hoe stel ik in exchange administrator in dat gebruikers gemachtigd zijn om elkaars agenda, taken en postvakken te openen.

/dev/null

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

AFAIK kun je dit niet instellen via Exchange Administrator, maar wel via Outlook.

[ Voor 17% gewijzigd door mindcrash op 26-05-2004 10:17 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• brummers
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:08
gebruikers moeten zelf de machtigingen via outlook instellen.
ik geloof extra->opties->gemachtigden outlook 2003 dan.

Edit

of rechter muis knop op de agende wel je wilt delen dan eigenschappen dan ga je weer naar machtigingen

[ Voor 35% gewijzigd door brummers op 26-05-2004 10:23 ]

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

Verwijderd

Volgens mij werkt het ook als je bij primary windows NT-account van de postbus ipv de username domain users instelt

• vriesdude
mindcrash schreef op 26 mei 2004 @ 10:17:
AFAIK kun je dit niet instellen via Exchange Administrator, maar wel via Outlook.
Als ik bij machtigingen iemand op eigenaar zet krijg ik nog problemen op de andere computer.

/dev/null

• vriesdude
het bleek dat het uitdelen van machtigingen voldoende is om inderdaad elkaars agenda te kunnen bekijken, (via openen, map van andere gebruiker....). In de oude situatie werd dit op een andere manier gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.berntsenmulder.nl/marco/outlook.PNG

Zoals hierboven te zien is, is de oude situatie (wel opnieuw aangemaakt natuurlijk). Zodra men op de map van een andere gebruiker klikt, komt de bovenstaande melding ipv de gebruikersmap.

Aanmelden als domein user, user, everyone, etc maakt niet uit.

/dev/null

Verwijderd

vergeet niet om ook de machtigen op de postbus zelf in te stellen, dus niet alleen de postvak in en de agenda, maar ook leesrechten op "postbus - gebruiker"

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 11:18 ]

• vriesdude
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 11:16:
vergeet niet om ook de machtigen op de postbus zelf in te stellen, dus niet alleen de postvak in en de agenda, maar ook leesrechten op "postbus - gebruiker"
dat deed ut hem !! thanks

/dev/null

Pagina: 1