Toon posts:

[XP] verwijderen van een 2e windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb op mijn comp 2 maal windows geinstalleerd en nu wil ik er één weer af hebben. Ik heb twee harde schijven, één met partities C: en D: en één met partities F:, G: en H:.

Nu heb ik de F: geformateerd (waar het tweede windows opstond, de andere staat op de C:), maar moet ik alsnog bij het opstarten kiezen tussen twee besturingssystemen. Hoe krijg ik de reeds weg-geformateerde windows uit deze keuzelijst?

grtz Bartelomeus

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Bestand C:\Boot.ini editten. Wijst zichzelf.

Overigens is dit gemakkelijk te vinden via de search of Google. Gokje dat het zelfs ook nog in de FAQ staat ;)

[ Voor 70% gewijzigd door roelio op 26-05-2004 10:07 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Als de Windows versie die er nog op staat XP is, kun je met een boot repair (exacte naam weet ik ff niet meer) de opstart-sequence aanpassen. En dan kun je dus de 'oude' Windows uit het opstartmenu halen.

boot.ini editten is ook een optie

Edit: System properties, tabblad Advanced en dan 'startup and recovery'. Daar staan ook alle opties van het opstarten. En daar staat een knopje om de bootfile handmatig te editten. En dan ga je boot.ini editten ;)

[ Voor 45% gewijzigd door OZ-Gump op 26-05-2004 10:09 ]

My personal website

• Demnick D.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-08-2017

Demnick D.

Oh dear....

Dat kan, maar als je deze vraag stelt denk ik dat je beter de andere weg kan bewandelen.

Onder XP, 1# eigenschappen 'deze computer' (rechtermuis klik op het icoontje bureaublad)

2# tabblad 'geavanceerd' selecteren (ook met muisklikkerdeklik)
3# selecteer opstart en herstellinstellingen.
4# kies je te starten standaard besturings systeem
of je past gewoon lekker de 'bootmanager' aan ion dit venster.

Kijk uit, dit sort venstertjes kunnen een pc maken en/of breken!
Enig leeswerk lijkt mij aan de orde!
Suc6.

D.

Ai...te laat ..nouja.. als het maar werkt!

[ Voor 12% gewijzigd door Demnick D. op 26-05-2004 10:13 . Reden: te late post erkenning ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie snelle hulp, het werkt nu weer precies zoals ik wil.

En het stond idd ook in de faq, maar kad alleen ff niet door dat ik de boot.ini moest hebben (hoe logisch dat eigenlijk ook is). Anyway, thnx again

grtz Bartelomeus