Toon posts:

Mail bekijken via wap/gprs bij Exchange 2003 server

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

sinds kort heb ik een exchange 2003 servertje draaien, werkt perfect! :Y) De WebAccess is natuurlijk wel erg handig. Maar zou dit nu ook te benaderen zijn vanaf je mobiel ? (wap/gprs) Er zitten wel allerlei functie's op zoals outlook mobile access. Betekend dit ook daadwerkelijk dat je deze server dan ook kan benaderen met je mobje? Net zoals de mailserver "MERAK" dit wel ondersteund. Werkt op zich best mooi.

Thanx alvast!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 09:45:
Hallo mensen,

sinds kort heb ik een exchange 2003 servertje draaien, werkt perfect! :Y) De WebAccess is natuurlijk wel erg handig. Maar zou dit nu ook te benaderen zijn vanaf je mobiel ? (wap/gprs) Er zitten wel allerlei functie's op zoals outlook mobile access. Betekend dit ook daadwerkelijk dat je deze server dan ook kan benaderen met je mobje? Net zoals de mailserver "MERAK" dit wel ondersteund. Werkt op zich best mooi.

Thanx alvast!
OMA (Outlook Mobile Access) is inderdaad bedoeld voor mobiele telefoons. Je moet overigens wel een mobieltje hebben die om kan gaan met de meegeleverde ASP.Net mobile controls, anders wordt je ui brak of niet gerenderd. Standaard ondersteund OMA een keur aan populaire telefoons out-of-the-box, maar als je een gloednieuw type hebt die niet herkend wordt dan moet je óf zelf de configuratie aanpassen, óf eens langsfietsen bij microsoft.com en kijken of ze in de tussentijd wellicht een update hebben gemaakt waarin je telefoon wordt ondersteund :)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok, ja ik heb een nokia 6230. Dus k denk wel dat die telefoon wel die dingen ondersteund. Maarja het is wel een nieuwe, eff zoeken op de download site van microsoft dan misschien......?

Alvast bedankt!!!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Als je OMA wilt gebruiken op je 6230 moet je sowiezo op je serverconfig bij OMA het vinkje aanzetten bij "allow unsupported devices" (oid). Verder moet je natuurlijk poort 80 bereikbaar hebben vanaf de buitenwereld. Dus misschien doorlussen op een router. Daarna kun je OMA gewoon gebruiken op http://je.ip.adres/oma.

Ik gebruik het zelf ook, alleen heb ik een SPV E200 en die is natuurlijk volledig supported ;).

Je 6230 draait overigens Symbian Series 40 en er zijn een heleboel oudere Nokia telefoons die dezelfde software gebruiken, dat zou dus geen probleem moeten zijn. Mijn zusje heeft hem ook, de 6230, maar heb het nog niet bij haar kunnen proberen.

Verwijderd

Dennis schreef op 26 mei 2004 @ 12:48:
Als je OMA wilt gebruiken op je 6230 moet je sowiezo op je serverconfig bij OMA het vinkje aanzetten bij "allow unsupported devices" (oid). Verder moet je natuurlijk poort 80 bereikbaar hebben vanaf de buitenwereld. Dus misschien doorlussen op een router. Daarna kun je OMA gewoon gebruiken op http://je.ip.adres/oma.

Ik gebruik het zelf ook, alleen heb ik een SPV E200 en die is natuurlijk volledig supported ;).

Je 6230 draait overigens Symbian Series 40 en er zijn een heleboel oudere Nokia telefoons die dezelfde software gebruiken, dat zou dus geen probleem moeten zijn. Mijn zusje heeft hem ook, de 6230, maar heb het nog niet bij haar kunnen proberen.
De 6230 draait geen symbian, maar het series 40 os ;).
Symbian draait op de 6610 en consorten.

Verwijderd

http://www.microsoft.com/exchange/techinfo/outlook/oma.asp

Staat precies uitgelegd wat je er allemaal mee kan B) Handig, niet? ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.