Distro: Chainsaw linux

Pagina: 1
Acties:

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 21:33
Hallo mensen,

ik ben opzoek naar een goede oplossing om film editing te doen onder linux, en al zoekende kwam ik "Chainsaw Linux" tegen..
ChainSaw Linux is a GNU/Linux based on the latest stable kernels and is all about video production.

Using video editing tools, this Linux distro will compete head-to-head with the so-called "free" video-editing programs now coming with Macintosh and Windows.
Alleen voor ik hiermee gaat zitten prutsen, ben ik benieuwd of er al mensen hier zijn die met deze 'distro' ervaring hebben. (overigens heb ik de search gebruikt, maar om de een of andere reden werkt deze niet echt, zelfs zoeken naar 'ati' doet et niet meer.. izze nie goe :P)

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:34
ChainSaw Linux should be available soon, so check back often!
Bij downloads op chainsaw linux pagina , dus denk niet dat iemand al ervaring heeft :).

Daarnaast zie ik er maar 2 tools staan die wat te maken heeft met video edit.
Cinelerra
Cinepaint
Misschien dat er later nog bij komen maar lijkt erop dat ze nog erg druk bezig zijn om het in elkaar te knutselen.

Misschien dat iemand daar ervaring mee heeft. Maar om daar nou een aparte distro voor te maken :? . Die kan je ook gewoon op een andere distro gooien lijkt me :).

• Insano
Hmm ik zit het hele zaakie nu te compilen op een debian machine, maar ik zie alleen maar warnings. ook staat er dat de -malign flags obsolete zijn, en dat ik -falign moet gebruiken..

als die cinelerra enzo ook gewoon op een andere distro kunnen draaien, had ik deze idd beter gewoon kunnen installeren met apt.

beetje vreemd ;)

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:34
Met google kan ik voor suse 9.0, mandrake 9.x en altlinux rpm's vinden dus neem aan dat debian ook wel iets heeft.

• Insano
Okee dan,

ik heb nu dat hele cinelerra hier draaien op mn debian machientje, alleen gaat er tijdens het compilen van de quicktime library iets fout

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
insano:/quicktime4linux-2.0.3# make
expr: syntax error
gcc -c `cat i686/c_flags`  cmodel_default.c -o i686/cmodel_default.o
cmodel_default.c: In function `cmodel_default':
cmodel_default.c:1119: internal compiler error: Segmentation fault
Please submit a full bug report,
with preprocessed source if appropriate.
See <URL:http://gcc.gnu.org/bugs.html> for instructions.
For Debian GNU/Linux specific bug reporting instructions, see
<URL:file:///usr/share/doc/gcc-3.3/README.Bugs>.
make: *** [i686/cmodel_default.o] Error 1

en ik denk dat ik daarom dus geen filmpies kan editen of afspelen, want in dat programma blijft het gewoon een leeg vlak, en als ik het mpegje met kaboodle wil afspelen, dan zie ik allemaal blokkies en groene vlakjes..

-- edit --
vaag, nu open ik het filmpie in xmovie, en kan ik hem wel gewoon afspelen.. terwijl ik niets veranderd heb..

-- edit 2 --
sourcecode directory gemoved van quicktime4linux-2.0.3 naar quicktime4linux-1.6
en nu gaat het make'n een stuk beter, veel meer (goede) output, alleen krijg ik weer een segmentation fault op het cmodel_default.c stuk..

vreemd...

[ Voor 20% gewijzigd door Insano op 26-05-2004 11:23 . Reden: toevoeging... ]