Toon posts:

[RH 7.1] Kernel source not installed / Netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik tracht voor RH7 een Intel Pro100 netwerkkaart te compileren. Op mijn Compaq D310 wordt namelijk de onboard kaart niet herkend. Na het installeren van de sources en daarna met make install (volgens handleiding van Intel) blijft RH klagen dat de sources niet geinstalleerd zijn. Huh....???? Zie ik iets over het hoofd?

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 15:00
heb je de header bestanden ook mee geinstaleerd ???? denk dat het daar in zit

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Verwijderd

Topicstarter
ga ik even checken, bedankt voor de tip!

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
En heb je wel de sources voor je huidige kernel geinstalled? Als je een kernel update doet heb je ook een nieuwe versie van de kernel sources nodig. Niet meer die van de originele cd.

Verwijderd

heb je een symlink gelegd van de kernel sources naar /usr/src/linux?

Verwijderd

Topicstarter
Ik voor het gemak de sources gedownload voor de kernel. Ik heb voor de zekerheid de cd erbij gezocht van de installatie en die source geinstalleerd en nu draait make install wel zonder problemen (geen header files geinstalleerd). Netwerkkaart draait inmiddels zonder problemen. Iedereen bedankt voor zijn hulp!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 15:00
dan zat het hem dus in de kernel-source over het algemeen zit in de source van de kernel ook de header files (dacht ik) maar je hebt distros waar je ook aparte pakketen hebt voor de header files

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Pagina: 1