[mandrake] mdk 10 CE & SATA harddisk

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Topicstarter
hoe kan ik linux mandrake 10 community edition
installeren op een SATA harddisk?
in mijn comp zitten 6 harddisks: 2x IDE, 4x SATA
als ik dan ga installeren dan vind ie alleen de 2 IDE schijven(hda en hdb) bij de Partitioning tool :?

hoe kan ik ook die 4x SATA harddisks laten vinden want op 1 van die 4 moet ie geinstalleerd worden :) (op hde dus)

ik heb gezocht maar niks gevonden wat hielp:S
dit zijn geopende topics:
http://pclinuxonline.com/...topic&topic=3781&forum=26

http://forums.devshed.com/t145494/s.html

ik heb ook gezocht bij google maar het hielp ook niet:S

kan iemand helpen??
als je info nodig hebt roept u maar :)

[ Voor 3% gewijzigd door webfreakz.nl op 26-05-2004 08:54 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

webfreakz.nl schreef op 26 mei 2004 @ 08:54:

kan iemand helpen??
als je info nodig hebt roept u maar :)
Mobo?
Controller?

Je schijven krijgen trouwens niet hde, hdg als naam maar sd[a-d]

[ Voor 16% gewijzigd door irondog op 26-05-2004 10:41 ]

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Volgens mij staat hier niet veel meer dan in [rml][ linux]installeren: ATA probleem[/rml]/ , maar dan met meer woorden en een verwijzing naar 2 andere forums, ik kan dus mijn sluitpost bijna integraal herhalen hier:
Het lijkt mij dat je gewoon ondersteuning voor die disks moet regelen in de kernel, door bijvoorbeeld de juiste module te laden. Ook zou het handig zijn te vermelden aan wat voor controller ze hangen. Maar we verwachten hier dat je zelf ook wat probeert, zie ook NOS policy - updated 01/04/03
Ik heb daar expliciet gemeld dat we toch echt meer info nodig hebben, zoals welke controller je hebt, hier kunnen we alsnog niks mee, en gewoon 2 topics openen over hetzelfde onderwerp is natuurlijk ook niet helemaal de bedoeling.

Dit topic is gesloten.