Toon posts:

iexplore.exe reageert niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al tijden een probleem met iexplore.exe die crasht (reageert niet). Wanneer ik dan ctrl+alt+del doe zie ik meestal iexplore.exe wel een keer of drie of vier in de lijst staan. Ook hangt mijn pc vaak wanneer ik een link in Outlook Express of in een ICQ bericht aanklik, alhoewel ik niet zeker weet of dit met mijn iexplore.exe probleem te maken heeft. Ik vermoed dat het iexplore probleem wordt veroorzaakt door andere software die ik heb geinstalleerd (nadat ik gisteren op mijn nieuwe notebook mijn 'overige' programma's had geinstalleerd had ik ook op mijn notebook hetzelfde probleem). Ik weet niet hoe ik erachter kan komen welk programma het veroorzaakt. Is er toevallig iets bekend over programma's die dit probleem veroorzaken? Of weet iemand anders hoe ik erachter kan komen welk programma het veroorzaakt of hoe ik het probleem kan oplossen?

Verwijderd

de enigste manier om erachter te komen welk "overig" programma je internet explorer loopt te fux0ren is dmv een clean install en dan 1 voor 1 je "overige" programma's te installeren en dan kijken na welk programma iexplore.exe moeilijk doet.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:44

TeeDee

CQB 241

offtopic:
Persoonlijk vind ik het grijpen naar een "clean" install altijd een paardenmiddel, heck, vind het zelfs getuigen van "Ik geef het op hoor!" Maar dat terzijde. :)

Heb je laatst nog "gekke" of "onbekende" programma's geinstalleerd?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

TeeDee schreef op 26 mei 2004 @ 08:00:
offtopic:
Persoonlijk vind ik het grijpen naar een "clean" install altijd een paardenmiddel, heck, vind het zelfs getuigen van "Ik geef het op hoor!" Maar dat terzijde. :)

Heb je laatst nog "gekke" of "onbekende" programma's geinstalleerd?
offtopic:
Een clean install is ook een paardemiddel, ik wil er alleen mee aangeven dat je dan makkelijker kan kijken welk programma er moeilijkheden veroorzaakt.

Welke overige programma's heb je dan ook op je notebook geinstalleerd?

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 07:37:
Ik heb al tijden een probleem met iexplore.exe die crasht (reageert niet). Wanneer ik dan ctrl+alt+del doe zie ik meestal iexplore.exe wel een keer of drie of vier in de lijst staan. Ook hangt mijn pc vaak wanneer ik een link in Outlook Express of in een ICQ bericht aanklik, alhoewel ik niet zeker weet of dit met mijn iexplore.exe probleem te maken heeft. Ik vermoed dat het iexplore probleem wordt veroorzaakt door andere software die ik heb geinstalleerd (nadat ik gisteren op mijn nieuwe notebook mijn 'overige' programma's had geinstalleerd had ik ook op mijn notebook hetzelfde probleem). Ik weet niet hoe ik erachter kan komen welk programma het veroorzaakt. Is er toevallig iets bekend over programma's die dit probleem veroorzaken? Of weet iemand anders hoe ik erachter kan komen welk programma het veroorzaakt of hoe ik het probleem kan oplossen?
Updates van de geinstalleerde programma's geinstalleerd?, je kan ook even op spyware checken http://www.lavasoft.de. geef is wat voorbeelden van programma's die je installeert? zijn er geen alternatieven?

Verwijderd

ik was van een hoop sores af toen ik mn iexplore hernoemde naar
iexplorer.exe (al gaf ie bij mij een foutmelding dat hij het programma niet kon starten, tenminste dat was de orginele klacht, na de hernoeming was alles weer oke

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 08:16:
ik was van een hoop sores af toen ik mn iexplore hernoemde naar
iexplorer.exe (al gaf ie bij mij een foutmelding dat hij het programma niet kon starten, tenminste dat was de orginele klacht, na de hernoeming was alles weer oke
Dan denk ik meteen aan spyware die actief wordt zodra iexplore.exe gaat draaien. Bij een hernoemd bestand "mist" ie dan de activatie.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

daaan

Brandweer Zoutkamp

Voor dit soort zaken is Msconfig (start>run>msconfig) nog altijd uitermate geschikt.
Gewoon bij het tabje opstarten alle (verdachte) software uitzetten, en bij elke reboot weer één aanzetten. Zo kom je vanzelf achter de dader.

One's never alone with a rubber duck.

Verwijderd

Topicstarter
Welke overige programma's heb je dan ook op je notebook geinstalleerd?
PhotoShop
DreamWeaver
HomeSite
Arles Image Web Page Creator
Color Picker
File+MP3 Renamer
Audio Grabber
Cool Edit 2000
WS_FTP
MSN Messenger + MSN Plus
Hypercam
Spamweed
Adaware
Pestpatrol
ProxyChanger
Teleport Pro
en alle Windows updates

Op een enkele uitzondering na heb ik van alles de laatste versie.
Pagina: 1