Software die bewogen beelden kan herstellen

Pagina: 1
Acties:

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 13:31

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Bestaat er software die van foto's met een (te) lange sluitertijd en die bewogen zijn, het beeld enigzins kan herstellen?

Ik heb nl gisteren met een digicam, via een kijker, foto's gemaakt van de maan. Maar op de mooiste foto's zie je twee keer de maan, door elkaar heen.
Ik heb wel gezocht op internet maar ik kan niets vinden. Wellicht komt dit ook omdat ik niet weet hoe dit soort fouten heet (en dan het liefst in het Engels).
Een Photoshop-plugin is ook OK :).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Als dat toch eens zou kunnen, dan zouden lange sluitertijden tot het verleden behoren en zou dit grapje in ieder (digitaal) fototoestel/videocamera ingebouwd worden.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Nope, dat zit er niet in.
Misschein dat je met Photoshop het een en ander kan wegwerken, maar het wordt lastig als de boel elkaar overlapt.
Plaatst de foto eens, dan kunnen we pas echt zien of er nog iets aan gedaan kan worden.

Niet?
[Specs]

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 13:31

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Dit is de foto (onbewerkt):
Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/1182/maan.jpg
Hij is gisteravond gemaakt in de schemering, vandaar de blauwe achtergrondkleur.

Ik weet niet of de overbelichting komt van het bewegen en/of sluitertijd, maar met histogram functies is e.e.a wel terug te halen, maar het blijft dubbel.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur