Internetverbinding delen over meerdere interfaces*

Pagina: 1
Acties:

• Spoof31
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-12-2024
Weet iemand of het mogelijk is om Internet Connection Sharing toe te laten staan voor 2 verschillende netwerk adapters? Ik wil namelijk 1 thuisnetwerk via de normale p2p kabel en een bluetooth netwerk maken met 1 PC als server.

Dit betekent dus: PC (met internet) > ICS via kabel > laptop + ICS via bluetooth > laptop.
Voor het surfen wil dus via bluetooth internetten, maar ik bestanden wil overzetten wil ik dan een bekabelde verbinding.

ik heb XP pro

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

met bleutooth heb ik geen ervaring . maar wellicht kun je hem bridgen

Iperf

Verwijderd

Als ik het goed heb, wil je dus een machine als ICS-server laten fungeren die internet (NIC1) sharet over het netwerk (NIC2) en over Bluetooth (NIC3)?
In dat geval, nee, dat gaat niet lukken met standaard ICS.

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
voor zover ik weet kan xp pro maar internet naar 1 netwerkkaart delen

dus je zult iets anders moeten verzinnen ben ik bang, ik weet 123 niet of er andere pakketten zijn die het wel kunnen

en die 2e situatie die je schetst werkt wel, maar is niet erg ideaal eigelijk

Verwijderd

Misschien moet je eens kijken naar tools die wat meer kunnen dan alleen ICS. Winroute of iets in die richting, of als je de mogelijkheid hebt een server versie van 2000 of 2003. Die kunnen routeren over meerdere NICs.

Verwijderd

Voortaan graag even een duidelijke titel verzinnen.

• edwardVdV
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-05 15:05

edwardVdV

I shall say this only once!

QBik WinGate kan dat wel.

Zie www.wingate.com/product-wingate.php

Knockwurst.

• TimmyUt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 21:03
Ik heb thuis ongeveer dezelfde setup;

1 Nic waar het internet binnenkomt

2 Nic verbonden met workstations waar het internet op gedeeld wordt.

Je kan dit bereiken door de 2 Nic's waarmee de workstations verbinding maken te bridgen en vervolgens het internet te sharen naar die Bridge. (volgens mij kan je dit ook doen met de standaard Wizard internet delen....)

suc6 ;)

• Spoof31
Ik heb nu op de server pc 2 nic's gebridged en op de notebook bluetooth en kabel nic gebridged. ICS geshared via de bridged nic.
Via de kabel kan ik internetten en bestanden delen. maar via bluetooth geen van beide, ook niet na restart.

Iemand die mij verder kan helpen?

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-05 22:31

Valkyre

Kitesurf FTW!

heb je niet een programma bij je bluetooth spullen om de verbinding op te zetten en ook internet delen?

iRacing Profiel

• Spoof31
Gohan-san schreef op 29 mei 2004 @ 13:53:
heb je niet een programma bij je bluetooth spullen om de verbinding op te zetten en ook internet delen?
Nee, helaas gaat dit via ICS van XP

Verwijderd

het mag misschien eigenlijk niet zo'n oudje kicken, maar ik doe het lekker toch :P

ik zit anno 2005 ook met exact hetzelfde probleem en heb op google gezocht naar internet delen via bluetooth en daar krijg je veel palm topics, en gezeur over speciale dongels

dus ik hoop dat er een tweaker is die dit met een progsel heeft opgelost en het mij wil vertellen ,
ikzelf zit inmiddels met een laptop xp pro sp2 en een desktop xp pro sp2 en 2 qtrek bluetooth dongels, maar nogsteeds dezelfde kuren als de topicstarter.

ik heb geprobeerd om via pan te sharen maar het lukt alleen met bestanden en met network sharing krijg ik zelfs nog minder aan de praat. dus wie heeft voor mij advies?
bvd.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 00:03 . Reden: spelvout ]

Pagina: 1