games slecht op GF4 TI4800

Pagina: 1
Acties:

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-02 12:50
Ik heb een Inno3D Geforce 4 TI4800SE kaartje met daarop een Zalman ZM80C-HP met ZM-OP1 koeler. Toch ondervind ik vaak problemen met een aantal games. (Gangland bijv.) Dit gebeurd meestal nadat ik een minuut of 10 aan het spelen ben. (Dit varieert natuurlijk met welke resolutie en welke game het is uiteraard.) :P
Het beeld word gedeeltelijk zwart en/of de graphics zijn door elkaar gegooid en m'n pc dreigt te hangen. Ik zelf denk dat dit met warmte te maken heeft, maar heeft iemand hier ervaring mee?
alvast bedankt.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• w3news
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-11-2025
controleer even of je het er wel goed opgebouwd hebt, en zet de snelheden van je core en geheugen ook wat lager.

Een beter internet begint bij jezelf...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lijkt inderdaad een warmteprobleem van de videokaart. Zit de koeler goed op de GPU? Koelpasta er tussen? Test anders eens met je kast open :)

• CSB
Ik weet zeker dat ik de koeler goed gemonteerd heb, dus daar ligt het niet aan. (voldoende koelpasta gebruikt, etc.) Wat warmte in de kast betreft:
Ik heb een Zalman Alcu 6000 (kan dat? geen zin om te zoeken :)) cpu fan en 2 casefans dus dat lijkt me toch ook wel voldoende. (het kreng lijkt wel een windtunnel...) En ik heb m'n mobo en vga niet getweaked, alles standaard.

edit: En mij kast staat al 3 dagen open, werkt ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door CSB op 26-05-2004 00:29 ]

• w3news
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-11-2025
CSB schreef op 26 mei 2004 @ 00:23:
Ik weet zeker dat ik de koeler goed gemonteerd heb, dus daar ligt het niet aan. (voldoende koelpasta gebruikt, etc.) Wat warmte in de kast betreft:
Ik heb een Zalman Alcu 6000 (kan dat? geen zin om te zoeken :)) cpu fan en 2 casefans dus dat lijkt me toch ook wel voldoende. (het kreng lijkt wel een windtunnel...) En ik heb m'n mobo en vga niet getweaked, alles standaard.

edit: En mij kast staat al 3 dagen open, werkt ook niet.
of de snelheden zijn nu te snel, en koeld het koelblok niet genoeg, en moet je die extra fan kopen, en die er aan maken, of er zit toch iets verkeerd.
voel aan de blokken en de heatpipe hoe warm dat is, als goed is worden beide kanten wel beetje warm.
en te veel koelpasta is ook niet goed, klein laagje is genoeg, het is alleen voor eventuele oneffenheden te dichten

[ Voor 8% gewijzigd door w3news op 26-05-2004 00:39 ]

Een beter internet begint bij jezelf...

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Misschien dan een driver probleem :?

Zoals bij Battlefield Vietnam [ook bij andere games] gaat mijn Ti4200 ook "flippen" , alles wordt door mekaar gehaald en niks klopt meer qua textures. Nieuwe installatie van up-to-date drivers zijn die problemen opgelost. Hier altans...

Maar aangezien het na ongeveer 10 minuten plaatsvind, lijkt me het inderdaad toch een warmte probleem zoals eerder vermeld, ook omdat het van de game af hangt. Dus een lichtere game of zwaardere game speelt ook een rol in het probleem. Maar het ook wat anders zijn uiterraad ;) .

Nog een paar vragen:

-Zijn de heatsinks van de Zalman wel warm/heet ? zoals w3news vermeld
onderkant bij mij is warm, bovenkant is kasttemp

-Is het probleem begonnen sinds de Zalman ZM80C-HP is gemonteerd ?
Zo jah, Zalman ZM80C-HP opnieuw monteren.

-Schroefjes misschien iets te strak aangedraaid ?
-Nieuwe drivers geinstalleerd laatst ?

I browse with Vivaldi

• CSB
Het probleem was al voordat ik die Zalman cooler (met fan!) gemonteerd had.
Qua warmte valt het eigenlijk wel mee, onderkant wordt idd iets warmer dan boven. Ook heb ik de nieuwe forceware (56.72) geinstalleerd. Ik ben nu aan het testen hoever ik kan gaan wat warmte betreft d.m.v. Burnintest. (misschien wel bekend) En als dat niets oplevert zal ik toch een ander kaartje moeten kopen. :'(

Verwijderd

Is je voeding ook voldoende omdat je zegt dat je het tijdens het gamen hebt? :? :)

• CSB
400W lijkt me genoeg. Er is me iets opgevallen trouwens. Het probleem duikt eigenlijk bijna alleen bij nieuwe(re) games op. Bijv. Gangland, Legacy of Kain - Defiance, beyond good and evil, etc. Maar vreemd genoeg niet bij Prince of Persia en C&C Generals... :? En het gebeurd altijd pas na een minuut of 5 - 10. Zou het niet mogelijk kunnen zijn dat het ook met de dx9 architectuur te maken heeft? Wat ook zou kunnen is dat deze kaart gewoon een getweakte ti4200 of ti4400 is... :|

Pagina: 1