Toon posts:

Geen CPU fan speed (A64 / K8T Neo-FISR2)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers.

Onlangs heb ik een nieuwe msi k8t neo gekocht met daarop een amd64 3200 boxed (newcastle) Nu wil ik de cool n queit functie inschakelen alleen kan ik nergens de cpu fan speed uitlezen, ook niet in de bios. Ik durf het dus niet aan de functie in te schakelen omdat dan misschien de waardes niet goed worden gestuurd.

Is het normaal dat de fan speed niet is uit te lezen bij een standaard (boxed) cooler? En is het gevaarlijk om nu de cool n queit functie in te schakelen?

Bedankt voor jullie reacties.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Instaleer gewoon eens MBM (motherboard monitor) en loop de wizard door.. en kijk of hij alles kan vinden....

Als een moederbord die functie heeft kan hij gewoon de waardes uitlezen... maar instaleer eerst MBM, of speedfan, die kan dat ook... waar je die vind? Gewoon Google of de frontpage

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Vorkie schreef op 25 mei 2004 @ 23:51:
Instaleer gewoon eens MBM (motherboard monitor) en loop de wizard door.. en kijk of hij alles kan vinden....

Als een moederbord die functie heeft kan hij gewoon de waardes uitlezen... maar instaleer eerst MBM, of speedfan, die kan dat ook... waar je die vind? Gewoon Google of de frontpage
Inmiddels bijde programma's geinstalleerd. Alleen de fan speed (2) wordt in MBM en speedfan aangegeven met +- 3100 rpm. Dus nog niet in het MSI core-center programma of in de BIOS. Ook, als ik de cool n queit functie inschakel dan veranderen er geen waardes. Wat mi toch zou moeten gebeuren.

Verwijderd

Topicstarter
Ben er trouwens achter gekomen dat de fan 2 die wel wordt aangeeven staat vermeld als de northbridge fan. Iemand enig idee wat dit is?

Verwijderd

Dat is de fan die het koelend werk voor je Northbridge verricht. Ik weet niet of je een manual hebt bij je bord, ander is die http://www.msi.com.tw/pro...pt_mnu_detail.php?UID=496
hier wel te vinden.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 08:19:
Dat is de fan die het koelend werk voor je Northbridge verricht.
Dat is dus waarschijnlijk de CPU-koelerfan want de XP64 heeft een deels ingebakken Northbridge.

http://www.tweakers.be/reviews/290/5

Daarnaast is er op het MB geen enkele aktieve koeler te vinden volgens het plaatje op de site van MSI.

[ Voor 39% gewijzigd door Guardian Angel op 26-05-2004 08:29 ]

ARME AOW’er

Pagina: 1