Bittorrent bestand komt niet verder dan 99,9%

Pagina: 1
Acties:

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 18:36
Met Bittorrent ben ik een groot bestand aan het downloaden, ongeveer 700 MB. Nu is dit bestand al een uur of twaalf blijven hangenop 99,9%. Ik gebruik de client Azureus.
Het is een swarm van ongeveer 3000 mensen waarvan er momenteel ongeveer 100 connected.

Van de mensen die connected zijn hebben er constant ongeveer 20 het hele bestand binnen, deze staan dus op 100%.
Een grotere groep, ongeveer 50 staan op 99,9%. Deze mensen missen allemaal hetzelfde stuk.
De mensen die op 100% staan hebben echter allemaal een onbekende client. De omvang van deze groep verandert steeds maar ze blijven een onbekende client gebruiken.

Kan iemand mij vertellen waar dit aan kan liggen want ik vind het wel vreemd eerlijk gezegd.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

stop hem eens en start hem opnieuw?

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 15:36
Erkens schreef op 25 mei 2004 @ 23:19:
stop hem eens en start hem opnieuw?
Hmm jah dat ken & is zonde voor de bandbreedte, maar probeer eerst dit eens:
pak de download eens op me een andere bit-torrent client zoals shaddow of burst

Toen ik de topic-titel las d8 ik jah een typisch gevaltje van het bestand is niet compleet.

[ Voor 5% gewijzigd door Westereen op 25-05-2004 23:24 ]

• mol99
Bedankt voor de snelle reacties tot nu toe. Opnieuw starten heb ik al meerdere malen geprobeerd, ik heb zelfs de hele client opnieuw opgestart.

Westereen, je schrijft toen je de topictitel las, je denkt dus toch niet dat dit het geval is?
Ik ben pas sinds gisteren Bittorrent gebruiker dus ik weet nog niet precies hoe ik dit met een andere client over moet pakken, is dit moeilijk? Waarom denk je dat dit trouwens kan helpen?

• unimatrix zero
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:42
dit staat ook beschreven in help secties van torrent sites en de clients (azureus bijvoorbeeld)

het komt hier op neer:
soms kan het gebeuren dat de laatste gedeeltes van een bijna voltooide torrent moeilijk zijn te bemachtigen, het advies is gewoon geduld hebben!!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

unimatrix zero schreef op 25 mei 2004 @ 23:54:
het komt hier op neer:
soms kan het gebeuren dat de laatste gedeeltes van een bijna voltooide torrent moeilijk zijn te bemachtigen, het advies is gewoon geduld hebben!!
als er 20 seeders zijn lijkt me dat erg sterk ;)
Westereen schreef op 25 mei 2004 @ 23:23:
Hmm jah dat ken & is zonde voor de bandbreedte
hoezo? hij gaat dan gewoon verder hoor :?
precies hetzelfde als een andere client gebruiken :)

• unimatrix zero
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:42
Erkens schreef op 25 mei 2004 @ 23:57:
[...]

als er 20 seeders zijn lijkt me dat erg sterk
volgens mij wordt in azureus wel aangegeven dat er seeders zijn die het bestand hebben dat de ts wil downloaden. maar dat ze die niet uploaden omdat dat bestand in de "wacht" staat omdat ze ook andere bestanden delen.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

unimatrix zero schreef op 26 mei 2004 @ 00:05:
[...]

volgens mij wordt in azureus wel aangegeven dat er seeders zijn die het bestand hebben dat de ts wil downloaden. maar dat ze die niet uploaden omdat dat bestand in de "wacht" staat omdat ze ook andere bestanden delen.
brakke client dan, moet je een andere gebruiken :)

• mol99
Check, hier een screenshot, alle mensen die het bestand 100% gebruiken een onbekende client, daarom vind ik het zo vreemd.

Afbeeldingslocatie: http://hallo.sent.com/26-5%2000.05%20deel%201%20bewerkt.JPG

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Om wat voor bestand gaat het, is het een iso, is het en .zip/.rar file, zijn het mp3tjes of iets dergelijks.

Probeer gewoon de gedownloade file te openen en kijk wat er gebeurd, het komt namelijk regelmatig voor dat de file "thumbs.db" in de torrent zit en niet elke pc accepteert deze file. Ja en die blijft ie op deze 99,9% hangen.

Dus mijn tip, open gewoon die file/files en kijk wat er gebeurd, werkt het dan hoef je niet verder te zoeken, werkt het niet, tja dan is het wat anders ;-). (krijg je geen hashfilecheck errors als je die laatste file download? / Kan je zien welke bestanden die a compleet heeft en welke niet?)

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 20:55

PromWarMachine

Forsaken Archer

Hoe Azureus hiermee om gaat, weet ik niet, maar bij andere P2P clients komt het nog wel eens voor dat dit gebeurt als je geen diskspace meer hebt. :)

Zou wel raar zijn dat zo'n programma dit dan niet gewoon aan geeft, maar het is een mogelijkheid.

Dividend for Starters

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

mol99 schreef op 26 mei 2004 @ 00:31:
Check, hier een screenshot, alle mensen die het bestand 100% gebruiken een onbekende client, daarom vind ik het zo vreemd.

[afbeelding]
onbekend is zeker alles wat anders is dan azureus :?
ik ken die client niet, ik gebruik gewoon de commandline bittorrent client voor linux, nooit problemen mee.

• mol99
Erkens schreef op 26 mei 2004 @ 09:31:
[...]

onbekend is zeker alles wat anders is dan azureus :?
ik ken die client niet, ik gebruik gewoon de commandline bittorrent client voor linux, nooit problemen mee.
Zo'n beetje alle bekende clients worden genoemd.

Fijn te horen dat jij nooit problemen hebt onder je bittorrent client voor linux.
Mijn internet verbinding is erg stabiel daar ben ik erg blij mee.
Pagina: 1