[Hansol 910a] Warm->coolers?

Pagina: 1
Acties:

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Maximilian

You've been Maxxed...

Topicstarter
Ik heb hier dus een Hansol 910a, 19" monitor strak draaiend op 1280*1024@75hz met moire anders zie je gewoon de verticale lijnen over het scherm lopen.

Ding is iets meer dan 2 jaar oud als ik het goed heb.

Bij mijn vader (vorige -blinde- eigenaar van dit ding) heeftie tijden gedraaid op 1024*768@60hz zonder moire.

Nou krijg ik dus dat, wanneer de monitor warm tot heet wordt, er verticale lijnen gaan lopen over het scherm lijdend tot flikkeren van het scherm.

Nu dacht ik slim te zijn: "Zet een stel coolers aan de bovenkant van de monitor blazend in de monitor!"

De lijnen blijven weliswaar weg en de monitor blijft koeler, maar is dit wel goed voor de monitor??

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 20:21
Heb vroeger wel eens wat gelezen over speciale koelers voor je scherm, die hebben ze toen op een iiyama getest. Ze konden niet veel zien.

Volgens mij is het gewoon het beste op je monitor gewoon veel ruimte te geven zodat hij goed kan ventileren.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Maximilian

You've been Maxxed...

Topicstarter
Dj_Neo_Ziggy schreef op 25 mei 2004 @ 23:08:
Heb vroeger wel eens wat gelezen over speciale koelers voor je scherm, die hebben ze toen op een iiyama getest. Ze konden niet veel zien.

Volgens mij is het gewoon het beste op je monitor gewoon veel ruimte te geven zodat hij goed kan ventileren.
Hmm dat is juist de p*st, ik heb een niet al te grote kamer en weinig verschuif mogelijkheden.

Daarbij komend is dat mijn kamer bijna altijd 26 graden is, met of zonder ramen open...

offtopic:
Volgens mij word het tijd voor een TFT scherm, mja geld he

[ Voor 9% gewijzigd door Maximilian op 25-05-2004 23:15 ]

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 22:34

cdoens

Peugeot-gek

Ik denk niet dat het kwaad kan. ER zitten toch al gaten in je kap, dus een iets grotere zal niet veel uitmaken.

Je hebt het wel over fans in je bovenkant die naar beneden blazen. Ik zou ze juist de warme lucht laten afvoeren. Eventueel aan de onder of zijkant nog een fan op Intake zetten... Zelfde principe als je PC-case koelen...

Aan de temp van je kamer is niets te doen? Misschien een paar wasdroger-buizen naar buiten leggen, en die voor je koeling gebruiken? :P

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)