Toon posts:

Processor verknoeid door het plaatsen van sensor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
edit.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2015 09:56 . Reden: privacy ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:07

Reptile209

- gers -

Heb je het opnieuw starten bij een BSOD (STOP-error) uit staan, of staan er fouten in je Eventlog? Zijn er beschadigingen zichtbaar op je proc? Wat doen de BIOS-temperaturen, meteen en na 5-10 minuten? Wanneer start 'ie opnieuw op: in de boot-schermen of bij het laden van windows?

Zo scherp als een voetbal!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-08 10:58

SpamLame

niks

Als je bedoelt dat ie tussen de core en het koelblok zat, dan ben je waarschijnlijk de l*l als het een AMD betreft.
Haal de boel dan los en kijk of er blaasjes of stukjes afgebrokkeld zijn.

Heb je een andere cpu dan weet ik het verder ook niet want dat schrijf je er nl niet bij

En nat. wat diegenen hierboven geschreven heeft. Hoewel dat niet gaat lukken als ie steeds opnieuw start.
Zelf prefereer ik om eerst met het verd8e component aan de slag te gaan, maar ja dat ben ik

[ Voor 27% gewijzigd door SpamLame op 25-05-2004 23:03 . Reden: ik ben een slak ]

Verwijderd

/me denkt dat als je je koeler even 1 keer opnieuw (goed!) monteert, dat je probleem opgelost is.

Je CPU is iig niet kapot, omdat je PC het nog wel eventjes doet. Het lijkt erop dat hij tegen de thermische beveiliging aanzit. Als je koeler geen goed contact maakt, kan het zijn dat je CPU snel te warm wordt, wat in een moderne PC inhoudt dat de thermische beveiliging het hele zaakje uitschakelt.

Verwijderd

Topicstarter
edit.

[ Voor 126% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2015 09:56 . Reden: privacy ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:09

sapphire

Die-hard pruts0r

geen koelpasta gemorst tijde het vervangen, dat er niet wat past op een brug/weerstand zit ?

Gabriël AM5

• Reptile209

Reptile209

- gers -

offtopic:
Zou je iets meer aan spelling en interpunctie willen doen? Dit leest een beetje vermoeiend... :)

Probeer eens te starten met alleen je harddisk + videokaart (+ geheugen + proc natuurlijk) erin. Alle andere meuk er even uithalen. Misschien is het een probleem met je voeding (hoeveel vermogen heeft 'ie? Kan je een andere proberen?)
Kijk daarna eens (als het probleem blijft) op www.memtest86.com om je geheugen te testen.

Edit: ik zou momenteel je sensor even laten voor wat 'ie is (wel even loshalen uit je koeler, dan kan hij ook geen problemen meer maken) en je PC aan de praat krijgen. Toch? ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Reptile209 op 25-05-2004 23:10 ]

• ChkDsk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-07 11:10

ChkDsk

Beter laat dan morgen

sapphire schreef op 25 mei 2004 @ 23:05:
geen koelpasta gemorst tijde het vervangen, dat er niet wat past op een brug/weerstand zit ?
Op je koelribbel plakken of moederbord gewoon uitlezen?
Kzou het ArticSilver gehalte maar ns controleren ;)

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

lijkt me niet dat je iets verknoeit hebt, aangezien je pc het beter deed nadat je de sensor weggehaald had

ik zou meer wat gaan letten op de temperaturen van je cpu, en iig je geheugen er opnieuw inproppen, ander ff hele pc'tje herbouwen :)

Verwijderd

Ik heb met mijn pc hetzelfde gehad, nieuwe koeler erop en constant herstarten. daarna heb ik de hele pc gedemonteerd en hermonteerd, hierna werkte alles weer.

was een amd athlon xp 2100+ met een asus k7v333 moederbord

• Felyrion
  • Laatst online: 13-08 13:34

Felyrion

goodgoan!

dit klinkt alsof de proc niet helemaal goed contact maakt met de koeler. Probeer hem anders nog eens opnieuw te monteren, en hierbij heel nauwkeurig te werk gaan. Blijft het probleem dan nog, zou ik kijken of de voeding je spulletje wel aankan.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Verwijderd

titelfix en move naar [b]Processors[/b], Mobo's & Geheugen

Verwijderd

Topicstarter
edit

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2015 09:56 . Reden: privacy ]

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:14

HaterFrame

Well... Poo came out!

Je hebt toch niet met koelpasta op het cache gemorst? Aangezien deze (het cache dus) de algoritmes en berekeningen onthoud en dus de boel versneld van winrar dan.

[ Voor 52% gewijzigd door HaterFrame op 26-05-2004 16:11 ]

I am the great Cornholio!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:08

Harrie

NederVlaming

MaNiC_MiNd schreef op 26 mei 2004 @ 16:05:
Je hebt toch niet met koelpasta op het cache gemorst? Aangezien deze (het cache dus) de algoritmes en berekeningen onthoud en dus de boel versneld van winrar dan.
Hehe, dan moet jij mij het cache op een AMD processor maar eens aanwijzen ;) Die zit gewoon in de core, in dat grijze vlakje waar je je pasta opsmeert.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ehh die blokkies zijn dat toch? :X
Of ben ik weer eens in de war?

[ Voor 32% gewijzigd door HaterFrame op 26-05-2004 16:17 . Reden: Ehh ik ben wazig! ]

• Reptile209

Reptile209

- gers -

MaNiC_MiNd schreef op 26 mei 2004 @ 16:05:
Aangezien deze (het cache dus) de algoritmes en berekeningen onthoud en dus de boel versneld van winrar dan.
offtopic:
Laat het ze bij Intel en AMD maar niet horen dat de cache alleen voor WinRar is... :) Dat ding is best wel essentieel voor het functioneren van je hele proc...

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

offtopic:
Zo bedoelde ik het ook niet, ik weet ook dat zonder cache een pc niet vooruit te branden is. Zet voor de gein op school het cache op de mobos uit, gerandeert dat windows niet start :D

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

troyk

attrib -r troyk.nfo

Probeer :winzip eens , misschien gaat dat wel goed :+ :+
Ontopic: Ik herken het probleem, ook hier werkte alles na een complete her-opbouw van de pc prima.

It's not who you are , it's who you know.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 18:42

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik zie dus net dat de pc wel aanging :P

Dan moet je idd de cooler even goed monteren :Y)

[ Voor 90% gewijzigd door tweakduke op 26-05-2004 23:01 ]

Tweakers Discord

• Rebels
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

MaNiC_MiNd schreef op 26 mei 2004 @ 16:15:
Ehh die blokkies zijn dat toch? :X
Of ben ik weer eens in de war?
dat zijn de bruggen L1 ,L2 etc ;)

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ah zo, maar daar een laagje koelpasta op smeren heeft toch niet een bevorderend effect toch? Dacht dat je proc aardig dood van kon gaan 8)7

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-07 17:23
(jarig!)
tweakduke schreef op 26 mei 2004 @ 17:45:
Cooler hoeft het niet eens te zijn...

Een aerogate heeft een stevige voeding nodig...

Probeer eens 350 wat of liefst 400 watt te krijgen.

Klinkt raar, maar iemand die ook de aerogate heeft, had precies hetzelfde.
hoeveel denk je dat een koelertje trekt 8)7

Fan 12 volt, 0,11 ampere (ff gekeken op een cheap 80 mm fannetje) lijkt mij
P = U * I, dat is dus 12 * 0,11 = 1,3 Watt... lijkt me niet dat dit een voedings issue is

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:40
Een aerogate heeft een stevige voeding nodig...
300 watt en just working fine.....
vandaag heb ik een aerogate 2 gekocht alleen had ik de tempsensor voor de cpu tussen de cpu en de koeler gepropt maar toen starte de computer steeds opnieuw op toen heb ik hem onder me koeler vandaan gehaald en tussen de koelribben gedouwt toen startte de computer weer normaal op alleen nu wilde ik een winrar. bestand uit pakken en vloog de computer weer uit en start weer de hele tijd opnieuw op
Oke, deze is meesterlijk ik was er niet opgekomen.

vraagje, als je een sensor onder een fan gaat hangen, dan denk de sensor, ow lekker cool, laten we die cooler maar eens wat langzamer laten draaien. een sensor tussen de ribben werkt nooit optimaal dat begrijp je natuurlijk wel.

Sensor meet de verkeerde temp en gaat langzamer draaien, CPU wordt warmer en de computer slaat af.

Nou heb ik toch een redelijke theorie dacht ik zo. iemand een andere :?

offtopic:
Hij heeft namelijk de fancontrol aan de AeroGate gehangen, voordat iemand het over het hoofd ziet

[ Voor 35% gewijzigd door Cardinal op 26-05-2004 21:33 ]

• ChkDsk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-07 11:10

ChkDsk

Beter laat dan morgen

cardinal808 schreef op 26 mei 2004 @ 21:29:
[...]

offtopic:
Hij heeft namelijk de fancontrol aan de AeroGate gehangen, voordat iemand het over het hoofd ziet
Hehe... Beetje over het hoofd gezien dan maar :9 Denk da je theorie wel een zekere kern (of meer ;) ) van waarheid heeft :Y)
Pagina: 1