"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs
Heb je meneer Finker zelf al een mailtje gestuurd?
Ja zeker, en hij snapt er zelf ook eigenlijk niks van. Toen hij het ontwikkelde op 2000 werkte het. En nu niet meer op een of andere manier, hij denkt zelf aan een of andere update dat het stukmaakt.
Maar is een enorm inconsistent probleem, bij sommigen werkt het niet op XP en wel op 2000, bij andere werkt het wel op XP maar niet op 2000
Is er wellicht nog een functie waarmee ik wat meer kan zien dan "unspecified error"?
"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs
Beetje rare statement. Dus al die mensen die dat vergeleken hebben een dual boot OS? Zo niet, dan kun je dus eigenlijk gewoon zeggen: bij sommigen werkt het wel, en bij sommigen niet, ongeacht de windowsversie_Mo_ schreef op 25 mei 2004 @ 23:21:
Maar is een enorm inconsistent probleem, bij sommigen werkt het niet op XP en wel op 2000, bij andere werkt het wel op XP maar niet op 2000
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nee, een E_FAIL is exact dat: vage knaller volgens de API. Gewoonlijk moet je dat zoeken in de richting van invalid input data. Check eens op het moment van de knal of de SHDRAGIMAGE en alle handles die hij bevat, valid zijn (lees ze byte voor byte uit!), en of de IDataObject wel naar een valide object wijst met een geldige vtable (roep er een QueryGetData op aan om dit te testen)._Mo_ schreef op 25 mei 2004 @ 23:21:
[...]
Is er wellicht nog een functie waarmee ik wat meer kan zien dan "unspecified error"?
Als je eens niet die 'shell drag image manager' gebruikt, maar de API functies oid. Lijkt me dat het een versieprobleem iod is van dat ding. ( Wat het dan ook moge zijn )_Mo_ schreef op 25 mei 2004 @ 22:54:
Hoi. In mijn applicatie implementeer ik drag & drop middels de classes die geschreven zijn door Leon Finker.
Nou werkt dit allemaal hartstikke mooi op XP + SP1, IE6 + SP1. Maar nu zijn we aan het testen met een Windows 2000 machine, met SP3, IE6 + SP1 en daar toont de drag image niet; de functie InitializeFromBitmap geeft E_FAIL terug.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Het IDataObject ziet er op zich goed uit, de drop werkt ook verder wel. Maar waarschijnlijk is de bitmap stuk oid... als ik de bitmap naar een enhanced meta file dump, dan kan ik deze wel op XP openen maar niet op 2000. Een collega van me gaat er van het weekend nog naar kijken, misschien dan hij iets kan vinden. Het probleem is dat op de win2k machine geen VC++ is geinstalleerd, dus debuggen gaat ietwat moeizaam (of is het mogelijk om een soort van command line debugger te gebruiken?)curry684 schreef op 25 mei 2004 @ 23:29:
[...]
Nee, een E_FAIL is exact dat: vage knaller volgens de API. Gewoonlijk moet je dat zoeken in de richting van invalid input data. Check eens op het moment van de knal of de SHDRAGIMAGE en alle handles die hij bevat, valid zijn (lees ze byte voor byte uit!), en of de IDataObject wel naar een valide object wijst met een geldige vtable (roep er een QueryGetData op aan om dit te testen).
Met remote debugger connecten naar die bak? Zowel in VS6 als VS.NET kun je connecten aan een remote computer om een process over te nemen._Mo_ schreef op 26 mei 2004 @ 19:29:
[...]
Het IDataObject ziet er op zich goed uit, de drop werkt ook verder wel. Maar waarschijnlijk is de bitmap stuk oid... als ik de bitmap naar een enhanced meta file dump, dan kan ik deze wel op XP openen maar niet op 2000. Een collega van me gaat er van het weekend nog naar kijken, misschien dan hij iets kan vinden. Het probleem is dat op de win2k machine geen VC++ is geinstalleerd, dus debuggen gaat ietwat moeizaam (of is het mogelijk om een soort van command line debugger te gebruiken?)
Pagina: 1