Toon posts:

Olympus 460 of 460 costa del sol ???????

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben er nu eindelijk uit welke camera ik waarschijnlijk wil kopen. Ik hoop niet dat ze me weer een slotje geven hier maar dit is de engige manier om aan de informatie te komen. Zoeken op trefwoorden lukt gewoon niet! Tenminste niet het type camera wat ik zoek. Me vraag is welke camera raden jullie mij aan. De Costa del sol heeft als extra een beter LCD met meer beeldpunten een reflecterende antizonlicht laag. Helpt dit echt goed?? De C460 kost 249 euro en de C460 costa del sol kost 289 euro. Ook krijg ik hierbij extra 2 oplaadbare batterijen (weet iemand hoeveel Ah?) en een lader, tasje en wat sunlotion. Is de Costa del sol zijn geld meer dan waard of kan ik beter voor de goedkopere C460 gaan die 40 euro goedkoper is. Ik heb namelijk een al een tasje en 4 oplaadbare penlites met lader.

P.s Als laatste vraag:
Ik kan bij deze winkel (noRRod) ook een dure XD kaart 128MB voor 70 euro kopen. Bij een andere winkel verkopen ze ze echter voro 40 euro. Ondersteund deze kaart ook de panorame functie? en is hij evensnel?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 22:42 ]

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Heeft Olympus dan nog steeds niet de panoramafunctie in de camera zelf ingebouwd zoals alle andere fabrikanten dat doen? 8)7
Ik heb een Canon Powershot A40 waar ik panorama foto's mee kan maken (aan elkaar plakken van foto's dus). Met de bijgeleverde software plak je ze op de PC aan elkaar tot 1 grote foto, dit gaat (bijna) volledig automatisch.
Ik weet van de Olympus C2000 dat je daar specifiek het Olympus kaartje er in moet doen, omdat je anders niet de functie krijgt om foto's te maken waarbij je het randje van de vorige foto nog ziet. Want dat is eigenlijk het enige wat er in de camera gebeurt naast het vasthouden van de belichtingsinstellingen etc.

Dane-Elec, Olympus en Fuji maken allemaal xD kaartjes. Deze zullen onderling niet (veel) verschillen. Alleen dan dat Dane elec 10 jaar garantie biedt, en Fuji maar 1 jaar. Van Olympus weet ik het niet. Tweakers Pricewatch is DE plaats.

Je kan evt. het meegeleverde 16Mb kaartje gebruiken voor een panorama foto, maar erg groot zal die niet worden op 4 Mpix.

Van de Olympus site:
http://cf.olympus-europa....0ZOOM%20del%20Sol&count=1

C-460 Del Sol:
Standard box
Camera
Strap
16MB xD-Picture card
2 Ni-MH rechargeable batteries
Battery charger
USB cable
AV cable
Instruction manuals
Warranty card
Software CD-ROM (utility software)
Beachtowel
Leathercase for camera
Après Sun Lotion 250ml

Voor die 40 euro heb je dus een beter scherm, batterijen met lader, handdoek, lotion en een tasje.
Het schermpje heeft een hogere resolutie, dus dat is wel prettiger foto's kijken en het menu zal er iets beter uitzien.

Hier is een review van de C-460, of de D-580 in de USA dan:
http://www.wrotniak.net/photo/snap/d580-rev.html

Quote:
Pixel count: 85k pixels (slightly better than 320x240).

More expensive models go up to 130k pixels here, which translates into about 24% higher (linear) resolution. Clearly, an economy version, although quite adequate for image viewing; the menus would, however, be more readable with the higher pixel count.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:48

Pelle

🚴‍♂️

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 22:40:
Ik hoop niet dat ze me weer een slotje geven hier maar dit is de engige manier om aan de informatie te komen.
Helaas, toch wel een slotje.
Welke dig. camera tussen 250 en 500 €?

Dit topic is gesloten.