Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan tomtom3 op de hp 2210 van m'n vriendin te zetten. Kunnen we weer even vooruit... Ik weet redelijk mijn weg in PC's, maar van pocketpc's heb ik nog geen kaas gegeten.

Wat heb ik nodig om haar in de auto te kunnen laten GPS navigeren?

Moet ik een extra geheugenkaart kopen, of heeft de 2210 genoeg geheugen?
(Hebben pocketpc's eigenlijk een harde schijf? Als ik naar de specificaties kijk van de 2210 lees ik niks over een harde schijf. Maar het lijkt me wel gek)

Hoe werkt tomtom eigenlijk? Moet je iedere keer met een PC een nieuwe kaart installeren als je naar Italie rijdt, of kun je thuis in een keer Benelux, Frankrijk en Italie erop zetten? Kun je hier een adres in italie intypen en daar dan zonder gedoe heenrijden? Gek genoeg vertellen ze hier niks over op hun website. Als de 2210 geen harde schijdf heeft, moet je dan meerdere geheugenkaarten met daarop wegenkaarten meenemen?

Ik zit nu aan een bleutooth GPS ding te denken. Het belangrijkste voordeel is minder gedoe met snoeren. Is dat een goeie keus? Of zit je toch weer met snoeren, omdat de batterijen snel leeglopen en je m daarom met de sigarettenaansteker van de auto moet verbinden?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 22:39 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 22:37:
Wat heb ik nodig om haar in de auto te kunnen laten GPS navigeren?
Een geslachtsveranderende operatie? :)
Moet ik een extra geheugenkaart kopen, of heeft de 2210 genoeg geheugen?
Als je op de site van tomtom kijkt

http://www.tomtom.com/pro...cts.php?ID=238&Language=5

zie ik staan dat hij geschikt is voor de 2210. Verder staat er niets over geheugen, dus mag je er vanuit gaan dat dit niet nodig is.

Als ik hier kijk:
http://www.mncgroup.co.uk/pda/tomtom/hp2210-bt-package.htm

zie ik dit staan:
Recommendations
- 128MB CF Card with Compact Flash Jacket. Allows you to store additional maps for quick swap overs when travelling
Het is dus niet nodig, maar wel makkelijk.
Hoe werkt tomtom eigenlijk? Moet je iedere keer met een PC een nieuwe kaart installeren als je naar Italie rijdt, of kun je thuis in een keer Benelux, Frankrijk en Italie erop zetten?
Van hun website:
Met de kaart "Hoofdwegennetwerk van Europa" was het plannen en rijden van grensoverschrijdende routes nog nooit zo gemakkelijk. Plan de beste route van Amsterdam naar Rome, en TomTom leidt u er heen
Ik denk dat ze specifieke detailkaarten hebben voor landen, zodat je bv. dat ene kleine rotsteegje in amsterdam kunt vinden, en zo'n hoofdkaart voor als je van amsterdam naar rome wilt oid.

Wisselen van kaarten is dan dus wel nodig, tenzij je kaarten in het geheugen zet.

Er is echt verschrikkelijk veel informatie te vinden over dit fenomeen..

• Atomic-NI
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-11 00:38
TT3 werkt met 2210 (heb zelf ook)
Wel raad ik je aan om een 64MB of meer Compact Flash kaart er extra in te prikken.
Geheel Nederland vraagt 64 MB, dus heb je te weinig ruimte over op de standaard 32MB die in de 2210 zit.
Je kunt geheel Nederland kiezen, geheel BeNeLux, of delen van Nederland.

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:56
De 2210 heeft standaard 64 MB geheugen, waar je de kaart van NL (32 MB) goed in kwijt kunt.
Wil je meerdere kaarten installeren dan heb je natuurlijk een geheugenuitbreiding nodig, de 2210 kan zowel SD als CF kaartjes aan. De Compact Flash zijn per MB goedkoper, dus die zou ik nemen.

Pocket PC's hebben geen harde schijf, maar wel gescheiden RAM en ROM geheugen.
Laat je de accu helemaal leeg lopen, ben je je eigen gegevens kwijt, maar niet de systeemsoftware.

Alle kaarten van TomTom nemen in totaal 1075 MB in beslag, dus het zal niet meevallen om deze in 1 keer er op te zetten.
Nu zal je Scandinavië minder vaak nodig hebben dan Frankrijk, en je kunt gewoon een selectie maken wat je wel en niet wilt installeren.

Natuurlijk heb je ook nog de hardware nodig, een GPS ontvanger (al dan niet draadloos via bluetooth), een autohouder om de PDA in te bevestigen, en een laadkabel voor de in de auto.

Kijk anders ook even op www.pocketpc-club.nl, daar vind je ook zeer veel informatie.

Succes!

[ Voor 10% gewijzigd door A-Tray op 26-05-2004 13:18 ]

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-11 00:02

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als je een beetje leuk door Europa wilt kunnen navigeren zou ik eerder voor een flashkaart van minimaal 512MB kiezen.

Een mooie PDA-houder (bijv. een Brodit) is wel aan te raden. Er zijn mensen die met een zuignap midden 'in beeld' op hun voorruit en een hoop kabeltroep in de auto gaan rondrijden. Persoonlijk gaat mijn voorkeur naar een Brodit houder rechts van de middenconsole met netjes weggewerkte bekabeling. Bluetooth ontvangers vind ik onzin, gewoon een GPS-ontvanger met een draadje inbouwen en die continu onder spanning laten staan zodat je altijd een fix hebt (zolang de auto niet in een (parkeer)garage staat) en je geen accu's hoeft op te laden. Er is niets irritanter dan ergens naartoe willen navigeren terwijl je geen fix hebt of de accu van je bluetooth ontvanger leeg is.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 22:35

MBV

let wel op je auto. Mijn vader zijn C5 had het beste ontvangst bij het linkerachterruitje, en naast de spiegel (al was dat iets minder). Bij de linkerachterruit is het lastig om een kabeltje er naartoe te trekken, dus heeft mijn vader een Bluetooth.
Ik zou aanraden om 128 MB of meer te nemen, omdat de volledige kaart van nederland niet in 32 mb past. Als je dan nog frankrijk en het hoofdnet europa erbij wil hebben, plus eventuele telefoonnr's en mp3's....
Pagina: 1