Toon posts:

- BigTower -

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben toe aan een nieuwe bigtower,
Nergens zie je haast plaatjes en specs staan.
Ben op de site van altenate geweest staat
wel een aantrekkelijke, maar weet bijv. niet hoe hij eruit ziet.
Wat voor een bigtower hebben jullie onlangs gekocht en waar + plaatjes, hij moet goed gekoeld zijn of kunnen worden
(5 hd's SCSI en nog meer sh*t, heet dus)
Waaaar moet ik heen!?

Djeedub©

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 08:27

Rozz

I'm an Apogian!!

Mijn volgende wordt een Aopen....waarschijnlijk de HX serie (of was het nou de HQ serie;))

deze vindt ik tot nu toe de mooiste die ik gezien heb.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe is de koeling mogelijkheid in die kast?
Heb je een plaatje?

Verwijderd

Topicstarter
OK , dat wordt hem dus... :)

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 12:43

TaZz

Nostalgist

Als je nog wat geld over hebt kijk dan ff naar de Addtronics kastjes... errug leuk :9

Verwijderd

neem een van highgreen, de zwarte versie!
is echt topper, erg goed mooie kassie

www.highgreen.nl

dit is de mijne

Verwijderd

Topicstarter
Als ik ze vergelijk kom ik beter uit met de Aopen.
Ik heb namelijk 5 hd's (still counting..) die goed gekoeld moeten worden.
In deze kast kunnen 7 hd's die direct gekoeld zijn, das voor mij even heel belangrijk
Daarnaast is hij niet leluk
Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.nl/products/housing/images/hq08_b.jpg

Verwijderd

Ik zou eens gaan kijken bij www.oc-shop.nl
ik heb daar mijn case gekocht en ik ben er heeeel gelukkig mee!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 22 december 2000 21:37 schreef donkieD het volgende:
neem een van highgreen, de zwarte versie!
is echt topper, erg goed mooie kassie

www.highgreen.nl

dit is de mijne
en dat is zeker je vriendin???? ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.highgreen.nl/images/border/sidegirl_97x297_2.gif

• Cowboy Henk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05-2024

Cowboy Henk

RUSTIG!! Kalmte kan u redden!

Heb zelf ook een AOpen HQ-08, is inderdaad een degelijke kast met veel ruimte. Hij heeft echter ook een paar kleine nadeeltjes:
- je moet de zijpanelen helemaal naar achter schuiven om ze er af te halen. Vindt ik zelf behoorlijk irri, d'r zijn vele kasten die dat handiger hebben gedaan.
- De opening tussen het bovenste en onderste deel is vrij klein, lastig als je veel kabels hebt.
- Er zijn 2 uitvoeringen, 1 met een gewone voeding en 1 met een stille voeding. Zorg dat je de uitvoering met de stille voeding krijgt, anders heb je tevens een stofzuiger erbij.

Persoonlijk zou ik als ik jou was en zoveel HDD's kwijt moest een echte serverkast kopen.

Blaat

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op vrijdag 22 december 2000 22:56 schreef Cowboy Henk het volgende:
...anders heb je tevens een stofzuiger erbij.
Beter, dan doe ik die, heeft mijn moeder er ook nog wat aan...

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 december 2000 22:56 schreef Cowboy Henk het volgende:
Heb zelf ook een AOpen HQ-08, is inderdaad een degelijke kast met veel ruimte. Hij heeft echter ook een paar kleine nadeeltjes:
1- je moet de zijpanelen helemaal naar achter schuiven om ze er af te halen. Vindt ik zelf behoorlijk irri, d'r zijn vele kasten die dat handiger hebben gedaan.
2- De opening tussen het bovenste en onderste deel is vrij klein, lastig als je veel kabels hebt.
3- Er zijn 2 uitvoeringen, 1 met een gewone voeding en 1 met een stille voeding. Zorg dat je de uitvoering met de stille voeding krijgt, anders heb je tevens een stofzuiger erbij.

Persoonlijk zou ik als ik jou was en zoveel HDD's kwijt moest een echte serverkast kopen.
1- de ruimte is er dus dat kan..
2- zal alleen 2 scsi kabels en de power kabels worden, moet lukken denk ik
3- hoe herken je de stille uitvoering (als de kast in doos zit..?) dat is dus wel belangrijk

Ik werk dagelijks met servers en om nou 6 stofzuigers in één kamer te zetten ... lijkt me niet zo fijn idee.
Ik denk dat ik de kast eerst draaiend ga checken, vervolgens nog eens overwegen.
Bedankt voor de tips.

Verwijderd

Overweeg vooral ook de Supermicro SC-760. Gaat een ontzettende hoeveelheid fans in, dus koeling zit wel goed (3x 80mm intake voor-onder)

Die Supermicro is echt een klasse beter dan die AOpen. Ik heb met allebei gewerkt. De AOpen is beslist een goede kast, maar de Supermicro is aan alle kanten nét iets beter afgewerkt, nét iets beter doordacht en flink wat ruimer. Tussen die twee zie je precies het verschil tussen een high-end consumenten kast en een server kast.

• xiphoid
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Ik heb een 19" unit staan hier
was het zat, al die rommel die ik niet kwijtkon.
En hij paste netjes onder de tafel en ligt op een uittrekbare lade, HEERLIJK gewoon.
En als hij helemaal installed is als webserver en heeft half jaartje gewerkt hier, dan koop ik toch nieuw systeem, dus kan deze bij de hosting provider in de muur. Jippy

http://mrfloris.com

• Cowboy Henk
  • Laatst online: 25-05-2024

Cowboy Henk

RUSTIG!! Kalmte kan u redden!

Op vrijdag 22 december 2000 23:47 schreef DJEEDUB.com het volgende:

[..]
1- de ruimte is er dus dat kan..
2- zal alleen 2 scsi kabels en de power kabels worden, moet lukken denk ik

Zolang je geen cd-rom drive in de onderste 5.25 bay stop zal dat inderdaad goed gaan.

3- hoe herken je de stille uitvoering (als de kast in doos zit..?) dat is dus wel belangrijk

Daarover was ff terug ook een nieuwsposting, ben al aan het zoeken. In die posting stonden namelijk ook de verschillende serienrs vermeld. Als ik mij niet vergis staat er ook het e.e.a. over op de site van AOpen.

Ik werk dagelijks met servers en om nou 6 stofzuigers in één kamer te zetten ... lijkt me niet zo fijn idee.

Inderdaad, ik heb het "opgelost" door in een botenzaak een rubber afdekkapje te halen (die ze gebruiken op schepen om ervoor te zorgen dat het water niet direct in ventilatie-opening stroomt), en die heb ik over de uitblaas opening van de voedingkoeler geschroeft. Hierdoor blaast hij niet meer turbulent naar achter wat de herrie veroorzaakt, maar gericht, lineair, naar beneden.

Ik denk dat ik de kast eerst draaiend ga checken, vervolgens nog eens overwegen.
Bedankt voor de tips.
Inderdaad, ga ff hier en daar kijken naar een draaiende kast: KIJK & VERGELIJK.

Blaat

Verwijderd

Op vrijdag 22 december 2000 22:41 schreef wfvn het volgende:

[..]
en dat is zeker je vriendin???? ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.highgreen.nl/images/border/sidegirl_97x297_2.gif
Je moest eens weten!!!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ikke van Bigtower (In-Win 600) afgestapt.. nu Antec SX-1030BEC Fileserver kastje.. (midi tower).. rete strak hoor, veel ruimte en heel erg koel van binnen!

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1