Misschien een stomme vraag, maar ik wil wat kabels (molex etc) tot één maken. Hoe gebruik je nu krimpkous? Gewoon eroverheen schuiven en dan warm maken met een föhn? Of moet het anders? Hebben jullie tips voor de eerste keer
?
Ja, warm maken met een fohn of aansteker
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Ik doe het op de lompe werkplaats manier met een aansteker. kweeniet of je föne wel heet genoeg wordt. Misschien een verfstripper?
edit/ shit, Vr6 beatz Z3. Voor deze keer dan.....
edit/ shit, Vr6 beatz Z3. Voor deze keer dan.....
[ Voor 19% gewijzigd door superduper op 25-05-2004 22:15 ]
Licht er bij langs met een aansteker, zodat hij om de draden heen smelt. Simpel.
One's never alone with a rubber duck.
Een haarfohn word niet warm genoeg, een krimpfohn wordt veel warmer, maar een aansteker werkt ook perfect (niet te lang eronder houden natuurlijk).
-edit-
Als je de aansteker een beetje heen er weer blijft bewegen dan smelt de kabel niet zo snel.
-edit-
Als je de aansteker een beetje heen er weer blijft bewegen dan smelt de kabel niet zo snel.
[ Voor 26% gewijzigd door TheBorg op 25-05-2004 22:16 ]
Verfföhn kan je wel gebruiken, pas op dat het niet te veel smelt

‹(◕‿◕)›
Ik doe het met me soldeerbout. Werkt ook goed.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
wat is een mooie kleur voor in een blauwe kast?
edit: blauwverlicht
edit: blauwverlicht
[ Voor 22% gewijzigd door spone op 25-05-2004 22:16 ]
LOL @ dezelfde reacties
dóh, blauw dan of vind je rood beter staan?spone schreef op 25 mei 2004 @ 22:15:
wat is een mooie kleur voor in een blauwe kast?

‹(◕‿◕)›
Geel vind ik altijd mooi bij blauw passen.
kan krimpkous rekken? zo ja hoeveel groter? Ik heb het namelijk alleen nog maar gezien, nog niet gekocht. Ik denk niet dat het erg duur is, hè?
zwart, wit, grijs en blauw zien wel goed uit, zwart mooier denk ik tho
Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl
Anoniem: 112273
Met een aansteker heb je (eerder) het probleem dat de krimpkous met bobbels/ribbels krimpt, met een fohn/verfstripper heb je de warmte over een groter oppervlakte en zal de krimpkous gelijkmatig krimpen. Je kan het voorkomen door snel met je aansteker heen en weer te gaan. Pas ook op voor verkleuring of roet aanslag op je kous (tenzij deze zwart is
)
Dat kon je nogal eens tegenvallen. Hangt natuurlijk af wat je nodig hebt. Ik heb ooit eens een begin set gekocht bij Conrad, en dat vond ik behoorlijk prijzig.spone schreef op 25 mei 2004 @ 22:17:
kan krimpkous rekken? zo ja hoeveel groter? Ik heb het namelijk alleen nog maar gezien, nog niet gekocht. Ik denk niet dat het erg duur is, hè?
kent iemand het zaakje "Radio Centrum" in ijsselstein (ut)? Volgens mij zijn die wel redelijk goedkoopsuperduper schreef op 25 mei 2004 @ 22:18:
[...]
Dat kon je nogal eens tegenvallen. Hangt natuurlijk af wat je nodig hebt. Ik heb ooit eens een begin set gekocht bij Conrad, en dat vond ik behoorlijk prijzig.
Krimpkouse kan niet rekken, alleen krimpenspone schreef op 25 mei 2004 @ 22:17:
Meetsal staat de verhouding erbij, bijv.: 2:1 of 3:1
Ik vind het ook redelijk duur, een metertje kost al gauw een paar euro.
ik vind het nu namelijk geen gezicht, al die kleurtjes in mn kast 
Bedankt mensen!
Bedankt mensen!
[ Voor 13% gewijzigd door spone op 25-05-2004 22:46 ]
Jazeker ken ik die... Ze zijn iets duurder dan bv Conrad, maar je krijgt er wel service en geen verzendkosten. Als je in de buurt bent een veel betere keuze moet ik zeggen.spone schreef op 25 mei 2004 @ 22:20:
[...]
kent iemand het zaakje "Radio Centrum" in ijsselstein (ut)? Volgens mij zijn die wel redelijk goedkoop
Ze hebben btw sinds kort een website www.radiocentrum.com
no offence hoor maar....
magoed, ik ben de beroerste ook niet...
- of je drukt er een aansteker onder (let op bij kabelmesh dat dat niet meesmelt)
- of je gebruikt een verfstripper of föhn
- gasfornuis? (kan wel eens iets te heet zijn, nooit geprobeerd)
let er wel even op dat er met een aansteker roetvlekken kunnen ontstaan die lelijk staan... het liefst krimpen met een klein (blauw) vlammetje. en het te krimpen draadje ronddraaien zodat de kous gelijkmatig krimpt. succes!

magoed, ik ben de beroerste ook niet...
- of je drukt er een aansteker onder (let op bij kabelmesh dat dat niet meesmelt)
- of je gebruikt een verfstripper of föhn
- gasfornuis? (kan wel eens iets te heet zijn, nooit geprobeerd)
let er wel even op dat er met een aansteker roetvlekken kunnen ontstaan die lelijk staan... het liefst krimpen met een klein (blauw) vlammetje. en het te krimpen draadje ronddraaien zodat de kous gelijkmatig krimpt. succes!
In IJsselstein ben ik er nooit geweest, maar in Utrecht hebben ze ook een zaak (In de straat tussen het Neude en de oude gracht)spone schreef op 25 mei 2004 @ 22:20:
[...]
kent iemand het zaakje "Radio Centrum" in ijsselstein (ut)? Volgens mij zijn die wel redelijk goedkoop
Prima zaak, ze hebben er bijna alles.
Niet?
[Specs]
Als het alleen maar om het verzamelen van inwendige draadjes gaat,
dan heb je ook nog van die speciale verzamelstrips die alles over de
gehele lengte bij elkaar houd.
Krimpkous is (vooral als de mantel op een paar plaatsen te heet is geworden)
vaak redelijk definitieve. Want dan smelten de mantel van de kabels nog wel eens samen.
dan heb je ook nog van die speciale verzamelstrips die alles over de
gehele lengte bij elkaar houd.
Krimpkous is (vooral als de mantel op een paar plaatsen te heet is geworden)
vaak redelijk definitieve. Want dan smelten de mantel van de kabels nog wel eens samen.
All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *
Anoniem: 89596
Volledig mee eensAnoniem: 104928 schreef op 26 mei 2004 @ 00:23:
ik doe het ook met mijn soldeerbout, even heen en weer en zit direkt vast.
is de meest makkelijke oplossing (tenzij je niet zo'n bout in huis heb
Anoniem: 44568
Krimpkous verwarmen kun je met
- een föhn op de hete stand
- een verstripper op de laagste stand
Alternatief:
- een aansteker/gaspit (op afstand ivm teveel hitte)
- een soldeerbout
- kokend water/fluitketel (als het niet om electrische materialen gaat)
In alle gevallen de hitte goed gelijkmatig verdelen, anders krijg je dat je krimpkous gaat bobbelen.
Google: krimpkous verwarmen staat vol met bovenstaande tips en guides. Ook de shop waar je krimpkous kunt kopen moet weten op welke wijze het gebruikt kan/moet worden. Daarnaast kun je met het simpelste gemak een stukje proberen met de middelen die je tot je beschikking hebt. Dit heeft als voordeel dat je dan ook gelijk beter weet hoe ver hij krimpt en meer ervaring op doet.
Kortom, gebruik de naslagwerken en commonsense. Zie CME Policy en forumFaq voor wat wij verwachten in CME.
- een föhn op de hete stand
- een verstripper op de laagste stand
Alternatief:
- een aansteker/gaspit (op afstand ivm teveel hitte)
- een soldeerbout
- kokend water/fluitketel (als het niet om electrische materialen gaat)
In alle gevallen de hitte goed gelijkmatig verdelen, anders krijg je dat je krimpkous gaat bobbelen.
Google: krimpkous verwarmen staat vol met bovenstaande tips en guides. Ook de shop waar je krimpkous kunt kopen moet weten op welke wijze het gebruikt kan/moet worden. Daarnaast kun je met het simpelste gemak een stukje proberen met de middelen die je tot je beschikking hebt. Dit heeft als voordeel dat je dan ook gelijk beter weet hoe ver hij krimpt en meer ervaring op doet.
Kortom, gebruik de naslagwerken en commonsense. Zie CME Policy en forumFaq voor wat wij verwachten in CME.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.