[Xp] Reinstall Windows Installer?

Pagina: 1
Acties:

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 15:31
Jaren lang draai je Win2k, besluit naar XP te gaan ivm ondersteuning. En ook XP draaide maanden lang zonder problemen, nu opeens... uit het niets...

Ik zie geen icoontje van Mcafee meer, dus ik denk, ik installeer hem opnieuw. Pak mijn cd erbij, start - configguratie scherm en ik wou hem netjes deinstalleren.

*plop* Windows installer fout.

Product: McAfee VirusScan Home Edition -- Fout 1721. Er is een probleem met dit Windows Installer-pakket. Een programma dat is vereist voor het voltooien van de installatie, kan niet worden uitgevoerd.

Windows Installer is nu dus dood, kan verder de service wel restarten, stoppen ed, maar dat heeft geen nut.

Microsoft knowlage base ontschrijft het probleem:

There is a problem with this Windows Installer package. A program required for this install to complete could not be run. Contact your support personnel or package vendor. Action: [2], location: [3], command: [4]

Maar brengt helaas geen oplossing, opzoek naar een windows installer 2.0 download dus, om dat opnieuw te installeren.

http://www.microsoft.com/...8a0f5dca8f&DisplayLang=en

Woei, win2k, winNT, hey wacht, daar is ook nog een 98, wauw, zelfs ME... maar Geen XP 8)7.

Windows update, hmm... eventjes kijken, nee zoals verwacht heb ik alles altijd netjes geupdate. B)

Nouja, veilige modus dan. *klikt op verwijderen mcafee*, hmm... Installer staat niet aan in safemodus. *zet installer aan*, nee.. ook dat mag niet werken.

Is er uberhoud een oplossing voor? Zou de download van de technical prefieuw Windows XP Service Pack 2 (SP2) Release Candidate 1 nut hebben, ook al is het nog niet officieel?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 15:31
De oplossing, uit totale frustratie maar een risico gelopen.

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;290301

Windows Installer CleanUp Utility, zit een progje bij msicuu daarmee heb ik mcafee ruw weggehaald. Mcafee installeerde netjes opnieuw omdat hij dacht dat er geen oude mcafee was. Na de reinstall werkte alles.

Je moet wel een beetje handig wezen, installeren terwijl er nog wat op de achtergrond draaid werkt niet. Maak tevens een backup van je licentie.

Het werkt, thx :)