is er iets mis met deze tv ofzo?

Pagina: 1
Acties:

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Topicstarter
Heel vaak als er op marktplaats een philips 100hz tv wordt aangeboden is het deze:

Afbeeldingslocatie: http://static.marktplaats.nl/fotos/elektronica/tvs/67260.jpg

Ik heb deze al heel vaak voorbij zien komen, een beetje verdacht, ik kan verder niks over deze televisie vinden, laat staan wat gebruikerservaringen. Ik zit me gewoon sterk af te vragen dat als ik deze tv zou overnemen ik er misschien wel spijt van zou krijgen. Misschien zuigt de 100hz van dit ding wel erg ofzo?

misschien dat dit ding niet goed met een pal60-signaal van m'n gameconsole kan omgaan oid?

Ik vroeg me af of er hier iemand misschien wat meer van weet.

[ Voor 9% gewijzigd door Digital-DNA op 25-05-2004 22:08 ]

www.nintendocasemods.com

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:32

GaMeOvEr

Is een hork.

Is al een ouder ding, één van de eerste 100Hz series, volgens mij vroeg tot midden jaren 90. Zat behoorlijk wat electronica in die kapot kon volgens mij. :P

Aannames zijn fataal.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:45

voodooless

Sound is no voodoo!

Hey, die hebben wij ook onder in de woonkamer staan. Idd de eerste 100 Hz TV van Philips. We hebben hem al een jaar of 12, en hij doet het nog prima (is wel een keer voor reparatie weg geweest).

Van de 100 Hz moet je je niet teveel voorstellen. Het beeld is rustiger, maar er komen nog geen digitale techniek en aan te pas om het beeld op te schonen. Echter verder wel een prima toestel dat nog steeds best goed beeld geeft.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Die tv heeft mn pa ook. Was echt een mooi apparaat toen. Picture in Picture. Slowmotion. Beeld stilzetten en een lekkere sound. Zo ver ik weet is die nog nooit stuk geweest.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb die ook, een 28ML 8805, doet het prima met NTSC, Pal60 (van m'n gamecube) en Pal en doet het hier nog als een trein :). 5 jaar geleden voor 300 piek aangeschaft (dat was wel een ultra buitenkansje). Het beeld is nog heel erg goed, zwart echt mooi diep zwart, goed contrast, gewoon heel erg mooi (met dvd dan).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:01
Idd: één van de eerste 100hz tv's. Daar zijn er een hoop van en ze zullen nu idd wel zo'n beetje "los" komen. Zijn toch vaak aangeschaft door mensen die graag een goeie tv wilden en nu het europees voetbal eraan zit te komen, zullen ze wel een nieuwe gaan kopen.

Deze zijn er er zelfs nog zonder "digital scan", dus de meest basic 100hz die er is. Het is verder wel een prima tv. Mijn ouders hebben deze in breedbeeld gehad (met d2mac ipv palplus!). Ik vond het model vooral erg mooi (kwam vooral goed tot zijn recht in de breedbeeld uitvoering)

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Maat van me had via z'n werk (elec.-reparatiebedrijfje) ook 1 van die eerste Philips 100Hz voor prikkie over kunnen nemen: de printplaat was gescheurd oid, scheen vaker voor te komen.
Hij heeft na heel wat soldeeruurtjes toch weer van de TV kunnen genieten (weet echter niet zeker of 'ie hetzelfde type was als de TS aanhaalt, is al paar jaartjes geleden)

Verwijderd

Bij de oude series 100Hz TV's waren nogal wat warmte problemen. Hierdoor gingen vaak condensators uitdrogen, printplaten kromtrekken of in het raarste geval sprongen de printbanen los van de print. Ook waren er sommige gevallen van lijntrafo's die binnen de garantietijd kapot gingen (was geloof ik een slechte batch oid :?).

Aan digital scan kunnen nadelen zitten qua beeldkwaliteit, dus een ouder type zonder digital scan kan door sommigen als beter worden ervaren als een TV met een ouder/budget type digital scan.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 03:43 ]

• IkBenAlles
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Een vriend van mij heeft die (Matchline)...
De TV heeft er goede speakers, dat sowieso.
Het beeld is ook erg rustig en de kleurweergave is erg goed.

Er is echter 1 nadeel, en ik weet niet of dat bij alle tv's zo is of alleen bij deze (misschien is ie wel dood aan het gaan ofzo), het nadeel genaamd GHOSTING...
De TV van vriend van me heeft er ontzettend last van.
Tis niet echt storend ofzo, maar als je er op gaat letten dan is het niet echt leuk...

Samen staan we sterk!

• voodooless
  • Laatst online: 20:45

voodooless

Sound is no voodoo!

IkBenAlles schreef op 26 mei 2004 @ 08:39:
Een vriend van mij heeft die (Matchline)...
De TV heeft er goede speakers, dat sowieso.
Het beeld is ook erg rustig en de kleurweergave is erg goed.

Er is echter 1 nadeel, en ik weet niet of dat bij alle tv's zo is of alleen bij deze (misschien is ie wel dood aan het gaan ofzo), het nadeel genaamd GHOSTING...
De TV van vriend van me heeft er ontzettend last van.
Tis niet echt storend ofzo, maar als je er op gaat letten dan is het niet echt leuk...
Tja, dan is dat een nieuwer model met digital scan e.d. Onze oude versie heeft dat nog niet en dus ook geen ghosting. Blijkbaar toch ff het precieze type erbij zoeken, er zijn dus toch wel flinke verschillen tussen de types.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

klinkt evengoed als geen verkeerde tv :D

Over digital scan, als je het EK wil gaan kijken kan je het beter niet hebben of uit hebben staan.

Helaas beschikken de meeste tvs niet over de mogelijkheid om het aantal Hz om te schakelen, want hoewel 50 Hz heel laag klinkt, het heeft met als voorbeeld: voetbal, vaak een beter beeld dan 100 Hz.

Niet alle technieken zijn dus heilig en nuttig voor alles...
Pagina: 1