Automatische spyware removal

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een batch scriptje gemaakt waarmee je het volgende kan:

In één klik wordt Mcafee commandline scan, Adaware en Spybot gedraaid. Mcafee sdatxxxx.exe is een standalone up to date scanner die door het scriptje gedownload wordt en daarna gedraaid. Dit is verder onafhankelijk van je eigen scanner. ftp.nai.com kan soms heel traag zijn. het script is niet bedoeld voor ongeduldige mensen, maar voor mensen die van gemak houden. Het kan dus even duren maar je hoeft er zelf niks aan te doen.

Het scriptje gaat er vanuit dat Adaware 6.181 en Spybot S & D 1.3 geïnstalleerd zijn op de computer. Door het scriptje worden deze geupdate en gedraaid.

Let op: Het script kopieert zijn eigen prefs.ini naar de Adaware map. Draai het scriptje niet als je je eigen prefs wilt bewaren! Dit heb ik zo ingesteld omdat ik het niet voor elkaar kreeg om Adaware puur op basis van commandline switches silent te laten draaien.

unzip.exe en wget.exe heb ik van een site geplukt waar heel groot freeware boven stond. als iemand denkt dat dit wel illegaal is dan hoor ik het graag, dan zoek ik wel een ander proggie.

oh ja en als iemand vind dat dit allemaal vreselijk zuigt dan hoor ik het ook graag, dan kan ik er misschien wat aan doen.

http://www.xs4all.nl/~ippc/b/spybatch.rar

spy.bat draaien uiteraard.

edit:
lijkt ok te zijn :)

[ Voor 14% gewijzigd door drm op 25-05-2004 21:26 ]

• smvs
  • Niet online
fijn.

aangezien ik altijd mijn message 3x edit voor ik het goed vind ga ik hier verder (kan niet meer in originele post editen)

uiteraard is dit nogal in alpha stage. wat ie moet doen, doet ie momenteel goed volgens mij. ik wil het alleen nog een beetje geavanceerder maken, bijvoorbeeld dat hij zelf kan checken of adaware er al op staat. aangezien ik niet veel script ervaring heb zal ik hier nog wel weer wat tijd zoet mee zijn, maar we komen er wel.

dit werkt alleen onder nt.x. er zitten een paar dingen in waarvan ik zeker weet dat ze niet werken in 9x. ik ben ook niet van plan om het te laten werken onder 9x.

[ Voor 16% gewijzigd door smvs op 25-05-2004 21:36 ]

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Echt een heel mooi idee! Voor mij zou een basicversie met alleen Spybot en AdAware helemaal ideaal zijn, want ik heb al een prima virusscanner draaien die zichzelf update....en dat zal vast voor meerdere mensen gelden. :)

Of kan ik bovenstaande gewoon in de prefs instellen... :?

[ Voor 13% gewijzigd door Tweeke op 25-05-2004 22:12 ]

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12 20:09
opes dubbel post

[ Voor 99% gewijzigd door lordgandalf op 25-05-2004 22:24 . Reden: dubbelpost ]

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• lordgandalf
een aan gepaste versie die alleen adaware en spybot gebruikt maar zonodig het virus gedeelte kan doen is zo gemaakt

spy.bat
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
rem - - - pre phase - - - 

md %systemdrive%\spybatch
copy. %systemdrive%\spybatch
%systemdrive%

rem - - - mcafee virusscan - - -

rem md %systemdrive%\spybatch\sdat
rem md %systemdrive%\spybatch\sdat\infected
rem md %systemdrive%\spybatch\sdat\log
rem cd %systemdrive%\spybatch\sdat
rem ftp -s:%systemdrive%\spybatch\ftp.txt ftp.nai.com
rem for %%x in (sdat*.exe) do start /wait %%x /E
rem scan /adl /move %systemdrive%\spybatch\sdat\infected 
/report %systemdrive%\spybatch\sdat\log\log.txt
rem cd %systemdrive%\spybatch\

rem - - - lavasoft adaware 6 - - -

copy prefs.ini "%systemdrive%\program files\lavasoft\ad-aware 6\"
wget http://www.lavasoft.de/update/refs/reflist.zip
del reflist.ref
unzip reflist.zip 
del reflist.zip
move reflist.ref "%systemdrive%\program files\lavasoft\ad-aware 6\"
start "Adaware 6" /wait "%systemdrive%\program files\lavasoft\ad-aware 6\ad-aware.exe" +a +c +0

rem - - - spybot search and destroy - - -

start "Spybot S & D" /wait "%systemdrive%\program files\
Spybot - Search & Destroy\spybotsd.exe" /autoupdate /autocheck /autofix /autoclose /onlyspyware

[ Voor 8% gewijzigd door lordgandalf op 25-05-2004 22:24 ]

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Quote ik eerst even mezelf in [rml]X-Lars in "[ XP] Opschoontips"[/rml] :
X-Lars schreef op 08 mei 2004 @ 17:27:
Maar om even te generaliseren:

[...]

Maar daarna: de boel schoonhouden met zo klein mogelijke apps die zo weinig mogelijk resources vreten en zo goed mogelijk hun werk doen :) Een HowTo oid daar ben ik ook wel geïnteresseerd in :) Maar denk toch eigenlijk ook dat iedereen best voor zichzelf kan uitmaken welke virusscanner, firewall en regcleaner hij/zij wil gebruiken, dan ben je er toch al bijna? Misschien is een bepaalde combo van apps juist wel heel goed, die elkaar dus goed aanvullen. Misschien dat iemand in een HowTo oid goed uiteen kan zetten waar je aan moet denken bij al deze dingen :)

[...]
Zou IMO dus erg handig zijn, zo'n 'clean up package' :) Misschien HijackThis (etc.?) er nog bij? Misschien kunnen de apps zelf in een installable package verzameld worden? Zomaar wat ideetjes :)

• smvs
  • Niet online
goed ik heb nu een menutje gebouwd:
virusscan en spyscan
alleen spyscan

bovendien heb ik met behulp van IF NOT EXIST een automatische installer gemaakt voor adaware en spybot. (die dus niks doet als ze er al op staan)

ik post het echter nog niet omdat als ik eenmaal bezig ben ik van geen ophouden weet en mijn werk echt ontzettend slecht wordt. alleen dat zie ik de volgende ochtend pas dan.

• lordgandalf
waarom maak je geen project aan op sourceforge.net alleen volgens mij moet het dan wel een open source project zijn en ik weet niet of je dat wilt maar dan kan iedereen mee werken eraan

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Misschien kun je CWSchredder er ook nog bij zetten :) Worden meteen vervelende startpagina's in IE verwijderd.

Verwijderd

lordgandalf schreef op 26 mei 2004 @ 08:45:
waarom maak je geen project aan op sourceforge.net alleen volgens mij moet het dan wel een open source project zijn en ik weet niet of je dat wilt maar dan kan iedereen mee werken eraan
een .bat bestand is meestal al open-source :P
------

verder een leuk idee :)

• smvs
  • Niet online
MrEdge_ schreef op 26 mei 2004 @ 15:51:
Misschien kun je CWSchredder er ook nog bij zetten :) Worden meteen vervelende startpagina's in IE verwijderd.
cwshredder heeft geen commandline switches voor zover ik weet.

hier is de nieuwste versie
http://www.xs4all.nl/~ippc/b/spybatchv1.1.rar

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
smvs schreef op 26 mei 2004 @ 17:30:
[...]

cwshredder heeft geen commandline switches voor zover ik weet.

hier is de nieuwste versie
http://www.xs4all.nl/~ippc/b/spybatchv1.1.rar
Fantastisch _/-\o_

Gewoon in een self-extracting archive steken, dat automatisch uitpakt en spy.bat oproept na extracten, en de grootste leek kan zijn PC scannen op virussen en spyware.

• DinX
  • Laatst online: 09:00

DinX

Motormuis

Als je ver gaat kan je er eventueel ook een windows service van maken B)

Verschillende spyware proggels en anti-virii in te stellen, ...
Niet al te moeilijk :)

Soort van front-end :)

het ftp-pad klopt niet btw

[ Voor 8% gewijzigd door DinX op 26-05-2004 19:22 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• lordgandalf
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 16:06:
[...]

een .bat bestand is meestal al open-source :P
------

verder een leuk idee :)
okee maar toch gooi het door een bat2exe of een bat2com converter en het is geen opensource meer :P:P:P:P

is trouwens wel een idee om er een exe van te maken ipv een bat en dat van meteen scannen na het extracten zouw ik niet doen gewoon er een goeie installer er over heen en klaar

bat2exe converter
http://www.computerhope.com/dutil.htm

*Let Op het bat bestand werkt nog niet helemaal en is aangepast zodat het werkt van af %systemdir%/program files/spybatch/spy.bat*

Beta 0.1 Setup
Installatie generator
.iss file van de installer

[ Voor 33% gewijzigd door lordgandalf op 27-05-2004 19:31 ]

Pagina: 1