Toon posts:

wake on lan uit in BIOS maar in windows XP niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem:
2 pc's met gedeelde netwerkverbinding: als ik PC 2 (=client) aanzet schiet PC 1 (=server) automatisch mee aan, ook al is wake on lan uitgezet in bios van beide PC's. Als PC 1 oorspronkelijk af staat en ik zet PC 2 af schiet PC 1 terug aan. Dit op het exacte tijdstip dat PC 2 uitgaat.

Volgende opstelling:
2 PC's in netwerk met crossed cable, ADSL op PC1
PC1 is server, ouder model
PC2 is client, nieuw model (soltek EQ3401, Intel 865G, Pentim IV 3.0mhz, 8 x USB 2.0/1.1 Ports)
op beide windows XP professional met SP1 geïnstalleerd.

Met een laptop als PC2, client dus, met windows ME heb ik dit probleem niet.

Vraag:
Kan ik dit op een manier onder controle krijgen. Nu trek ik altijd de kabel uit voor ik PC2 uitzet, anders schiet PC1 terug aan. Het eerste is wel handig; dat PC1 automatisch opstart als ik PC2 aanzet. Dat kabeltje uitrekken werkt wel maar natuurlijk ben ik liever lui dan moe. Ik had graag andere oplossingen gehoord. Is dit softwarematig op te lossen met instellingen in windows of met een of ander handig proggie?

tnx

Verwijderd

Volgens mij kan je in windows instellen hoe je netwerk kaart reageerd op WOL..
Weet alleen nog niet hoe..ga 't ff voor je proberen te uitzoeken

Verwijderd

Volgens mij heb ik je oplossing. Staat er bij je eigenschappen van je netwerkaart een vinkje bij energiebeheer<Mag dit aparaat mag de computer uit standby halen

rechtermuisknop deze computer....beheren...in beheren naar apparaatbeheer en dan van de desbetreffende netwerkkaart de eigenschappen opvragen...dan helemaal rechts bij energiebeheer 't vinkie uitzetten

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 14:27 ]

Verwijderd

Heeft dit geholpen?

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 14:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit heeft jammer genoeg niet geholpen. Het vinkje staat trouwens oorspronkelijk uitgevinkt. Heb beide PC's nog s geformateerd en opnieuw XP pro geïnstalleerd. Daarom weet ik dat. Maar alleszins bedankt voor de moeite.

Zijn er nog andere instellingen die ik over het hoofd heb gezien?

Verwijderd

Je zou ook de WOL kabel die van je netwerkkaart naar je moederbord loopt er af kunnen halen om te kijken of het echt daar aan ligt ;)
Pagina: 1