Toon posts:

Diskettestation niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje, mijn diskettestation wordt niet herkend. Ik heb in het bios ingesteld dat er een 3"5 inch diskette station is. Windows geeft nu a: aan en geeft aan dat er geen problemen zijn. Echter diskette kan hij niet lezen. Ook als ik een floppy boot instel bij het bios dan geeft hij aan dat hij de floppydisc niet kan vinden.

Wat kan ik over het hoofd gezien hebben? De floppydisc werkt wel op andere pc's.

Verwijderd

dat windows hem ziet wil niet zeggen dattie de floppy ziet, maar de floppycontroller op je mobo :P

[voordehandliggendmodus]
je hebt die flatcable er toch wel goed in zitten he?
[/voordehandliggendmodus]

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
- De diskette werkt dus wel op een andere PC als ik het goed begrijp
- Doet alleen die diskette het niet in je PC of geen een diskette?
- Werkt de drive wel in een andere PC?
- Heb je al een andere drive geprobeerd?
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 21:00:
dat windows hem ziet wil niet zeggen dattie de floppy ziet, maar de floppycontroller op je mobo :P
Nee hoor, als er geen drive zit aangesloten geeft Windows hem ook niet weer als drive A:

[ Voor 41% gewijzigd door Cpt.Morgan op 25-05-2004 21:02 ]

Verwijderd

ehm, dan zal dat per mobo verschillen. bij de asus P4B van mijn broertje iig wel :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 21:00:

[voordehandliggendmodus]
je hebt die flatcable er toch wel goed in zitten he?
[/voordehandliggendmodus]
de flatcable kan er maar op een manier in. Het stukje kabel waar een stukje getwist is zit bij de floppy erin (Goed aangedrukt), en de andere kabel in het enige slot daarvoor op het moederbord. Daarnaast brand het lampje. En ik denk dat morgan ook gelijk heeft.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-03 21:54

TheBorg

Resistance is futile.

Als het lampje altijd brand, dan zit de kabel zeker verkeerd om.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-03 09:42
Het lampje brand aan het begin heel eventjes, en daarne uit he! Als hij continu aanstaat zit de kabel verkeerd :)

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 25 mei 2004 @ 21:06:
Het lampje brand aan het begin heel eventjes, en daarne uit he! Als hij continu aanstaat zit de kabel verkeerd :)
thanks guys ik ga het proberen

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Cpt.Morgan schreef op 25 mei 2004 @ 21:01:
[...]
Nee hoor, als er geen drive zit aangesloten geeft Windows hem ook niet weer als drive A:
Oh jawel. Zodra je een FDD in je BIOS defineert, zal Windows hem zien. FDD's zijn niet echt Plug&Play ;)

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 25 mei 2004 @ 21:06:
you are right.. problem fixed :)

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
koraks schreef op 25 mei 2004 @ 21:19:
[...]

Oh jawel. Zodra je een FDD in je BIOS defineert, zal Windows hem zien. FDD's zijn niet echt Plug&Play ;)
:) Dan moet ik me bij Gunhead aansluiten... Het ligt aan je mobo... bij mij geeft Windows (iig de laatste 2 moederborden, allebei MSI) echt no way een A: drive weer als er geen is aangesloten, wat je ook in je BIOS instelt..
Weet ik wel, maar het is hier geen helpdesk ;) maar een discussieforum, dus gaan we soms nog even door...

[ Voor 25% gewijzigd door Cpt.Morgan op 26-05-2004 11:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Cpt.Morgan schreef op 26 mei 2004 @ 00:08:
[...]
:) Dan moet ik me bij Gunhead aansluiten... Het ligt aan je mobo... bij mij geeft Windows (iig de laatste 2 moederborden, allebei MSI) echt no way een A: drive weer als er geen is aangesloten, wat je ook in je BIOS instelt..
problem fixed ;)

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Cpt.Morgan schreef op 26 mei 2004 @ 00:08:
[...]
Ok, borden die dat doen heb ik hier dus nog niet gehad :)
Pagina: 1