Toon posts:

netwerkkast 2 aansluitingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers, ik als netwerk noop probeer een netwerkkastje aan te sluiten.
Misschien is dit een simpele vraag, maar de search werkt niet dus vraag ik het maar.

Het is een kastje waar je 2 kabels in kan doen. Aan de bovenkant zitten 2 groene blokjes. Het eerste blokje heeft de cijvers 1 t/m 4 en het tweede blokje heeft de cijvers 5 t/m 8. Aan de onderkant heb ik precies dezelfde blokjes met dezelfde cijvers.

Nou heb ik alle kabels als volgt aangesloten:
1 oranje/wit
2 oranje
3 groen/wit
4 blauw
5 blauw/wit
6 groen
7 bruin/wit
8 bruin

Als ik mijn netwerkkabels aansluit werkt geen van de twee poortjes. Maar nou komt het rare. Als ik alleen boven of alleen onder gebruik, dan werkt het wel als ik de kabels aansluit. Het werkt zelfs op beide poorten, ook al heb ik bv alleen boven aangesloten :?
Nou hoor ik net dat het ISDN kastjes zijn, die je ook voor ADSL kan gebruiken. Heeft die er wat mee te maken?

Verwijderd

Heb je niet een ISDN splitter? Heeft het 'kastje' stroom nodig of niet? Misschien is het handig als je een foto'tje post..

Als het inderdaad een ISDN splitter (niet te verwarren met een ADSL splitter) heb je er weining aan voor een netwerk (behoudens een 'ISDN netwerk')..

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik heb er geen stroom bij nodig.
Het is gewoon zo'n wandcontact doosje.

Er gaat een kabel van de router naar het kastje en in het kastje prik ik een netwerkkabel die ik aan de andere kant ik mijn computer prik.

Wacht ff, ik maak wel een foto ;)

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 06:17
volgens mij is het een isdn wandcontactdoos... iig heb je een hub/switch nodig om je utp te splitten. t is nl een sternetwerk en kan dus niet overal alles splitsen.
bij isdn (ook 8 aderig) kan dit wel, dus lijkt t me een isdn wandcontactdoos

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat is het probleem dan als het een ISDN kastje is..??

Ik heb 2 foto's, maar ze zijn een beetje groot. Ik heb hier geen PS
foto's

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ziet er uit als een isdn doosje. Bij een kastje voor ethernet lopen er per aansluit strip 8 print banen naar 1 connector.

Hier zie ik geen 8 printbanen en bovendien wat banen die van links naar rechts lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat het ISDN astjes is bekend. Dat staat ook in de eerste post.
Maar wat houd dit nou in?
Kan ik nou geen 2 UTP kabels aan het kastje sluiten om zo 2 individuele netwerk aansluiting te creeeren?

Verwijderd

Je kunt dit kastje helemaal niet gebruiken voor een UTP netwerk, aangezien niet de juiste aderparen beschikbaar zijn...

Voor UTP heb je in ieder geval de aders 1, 2, 3 en 6 nodig... en dat heeft dit kastje al niet...

Edit:
Of je moet je kabels anders knijpen...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 08:07 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ziet er wel uit als een UTP aansluitdoos, want er zitten bij die 1e foto ook nog 8 aansluitingen aan de onderkant.

2e kabeltje verbinden met de onderkant, en daarna kijken hoe de draadjes van de kabels verdeeld moeten worden

zoals in dit plaatje:
http://wwwhome.cs.utwente.nl/~uitholm/PICT0097.JPG

in rode vak 8 aansluitingen van kabel 1 en in blauwe vak 8 aansluitingen voor kabel 2

[ Voor 27% gewijzigd door YakuzA op 26-05-2004 08:14 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd

Topicstarter
ahh ok, dat ga ik vanavond ff proberen ;)

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:03
heb je er geen gebruiksaanwijzing bij gehad?? staat toch wel wel draadje er aan welk nummertje zit, en idd deze is volgens mij wel geschikt voor utp want er zitten 4x4 aansluitingen, ook van onderen B) 8)

Verwijderd

YakuzA schreef op 26 mei 2004 @ 08:09:
ziet er wel uit als een UTP aansluitdoos, want er zitten bij die 1e foto ook nog 8 aansluitingen aan de onderkant.

2e kabeltje verbinden met de onderkant, en daarna kijken hoe de draadjes van de kabels verdeeld moeten worden

zoals in dit plaatje:
http://wwwhome.cs.utwente.nl/~uitholm/PICT0097.JPG

in rode vak 8 aansluitingen van kabel 1 en in blauwe vak 8 aansluitingen voor kabel 2
Dat is inderdaad ook nog een mogelijkheid, al vind ik het een beetje een rare manier van aansluiten, maar dat kan ook aan mij liggen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Opperhoof schreef op 26 mei 2004 @ 09:49:
heb je er geen gebruiksaanwijzing bij gehad?? staat toch wel wel draadje er aan welk nummertje zit, en idd deze is volgens mij wel geschikt voor utp want er zitten 4x4 aansluitingen, ook van onderen B) 8)
Die is dus al weg gegooid :(

Maar ik vind het ook een rare manier van aansluiten, maar het is het proberen waard ;)

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

horizontaal aansluiten zou normaal ook een optie zijn, maarrrrr dan had er nu al 1tje moeten werken met huidige aansluiting, aangezien dat niet zo is, blijft dit als logische optie over :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu geprobeerd, maar weer hetzelfde verhaal.
1 kabel op pin 1 t/m 4 boven en 5 t/m 8 beneden werkt goed. Vreemt genoeg werken dan weer beide poorten. Maar zodra ik de andere kabel ook ansluit werkt geen van beide poorten meer...

Fijn detailtje is wel dat mij groene netwerk lampje gaat knipperen als ik de kabels aansluit. Voor de duidelijkheid, ik heb 2 lampjes een groene en een oranje. Groen blijft normaal constant branden en de oranje knippert af en toe ;)

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 23:03:Vreemt genoeg werken dan weer beide poorten. Maar zodra ik de andere kabel ook ansluit werkt geen van beide poorten meer...
Een isdn kast je dus.......... :Z

Verwijderd

Topicstarter
ok, nieuw kastje dus :(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 12:24 ]

Pagina: 1