Toon posts:

[Asus P4P800] Problemen na opnieuw opstarten Windows XP...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal, ik heb voor iemand een moederbord/geheugen/cpu vervangen.

Voordat ik het probleem post even het volgende:

ik heb dus het moederbord wat in de desbetreffende pc zit, vervangen voor een Asus P4P800 + 512MB DDR geheugen + Intel Pentium 4 3,2 GHz. Op deze pc was al Windows XP geinstalleerd. Tevens zijn alle PCI sloten+AGP slot bezet.

Dan nu het probleem:

Nadat ik de Windows opnieuw wil opstarten, blijft ie min of meer "hangen" op het POST scherm. Een tijdje later (1 minuut?) dan geeft ie de melding dat de 2 hardeschijven niet gevonden kunnen worden, terwijl die wel goed zijn.

Om Windows weer op te starten moet ik de pc uitzetten/harde reset geven.

p.s. Ik weet zelf wel dat het soms problemen kan geven om mobo/cpu/geheugen te vervangen bij een bestaande windows installatie, maar de desbetreffende persoon wil het graag op deze manier.

Iemand enige idee wat dit zou kunnen zijn?

Verwijderd

Heb je de jumpers van je hardeschijven goed zitten? Sommige drive combinaties kunnen niet overweg met master/slave settings, of juist met 2x cable select.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 20:28:
Heb je de jumpers van je hardeschijven goed zitten? Sommige drive combinaties kunnen niet overweg met master/slave settings, of juist met 2x cable select.
Het is in ieder geval duidelijk wie de master en de slave is. De master zit op het einde van de kabel. Kan nog een aantal combinaties testen evt.

Wat ik verder al geprobeerd heb:

- bios flashen (1016; niet stabiel -> gaat weer naar 1015)
- alle PCI kaarten eruit, alleen videokaart erin
- andere flatcable getest
- diverse malen bios instellingen gewijzigd (ook default al getest)
- bios gereset

Wat ik nog zou kunnen testen:

- voeding vervangen
- ander geheugen erin
- 1 HDD aansluiten i.p.v. 2
- jumpers op HDD's anders zetten
- andere videokaart erin

* Verder iemand ervaring met dit probleem/moederbord?

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-08 09:46

TommyGun

Stik er maar in!

Heel simpel, Installeer Windows opnieuw. Had ook me mobo etc vervangen en toen bleef die ook hangen in het bootscreen of bleef de hele tijd bootten. Windows (XP in mijn geval) opnieuw geinstaleerd en alles werkt weer als een zonnetje. Gewoon ff in de bios instellen dat je vanaf je CD wil booten en good luck :)

Edit: Heb ook van alles geprobeerd toen om het zonder een nieuwe Windows install te doen. Andere IDE kabels, andere jumper configuratie op de HDD's, spelers etc maar volgens mij is dit toch echt de enige oplossing... Bij mij tenminste. Je hoeft niet persee te formateren hoor. Met een gewone Windows install gaat er niks van je data verloren. (Je kan kiezen tijdens de instalatie of je wilt formateren of gewoon de Windows er overheen wilt knallen)

[ Voor 43% gewijzigd door TommyGun op 25-05-2004 21:00 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft geluk :) Ik heb ff wat andere jumperinstellingen op de HDD's geprobeerd en nu werkt het.... ;)

Thx !

Verwijderd

Maar wat heb je nu veranderd, dat willem we ook graag weten ! Ik heb nl ook net twee nieuwe boards binnen om twee systemen te upgraden !

Verwijderd

TweakingPro schreef op 25 mei 2004 @ 20:59:
Heel simpel, Installeer Windows opnieuw. Had ook me mobo etc vervangen en toen bleef die ook hangen in het bootscreen of bleef de hele tijd bootten. Windows (XP in mijn geval) opnieuw geinstaleerd en alles werkt weer als een zonnetje. Gewoon ff in de bios instellen dat je vanaf je CD wil booten en good luck :)

Edit: Heb ook van alles geprobeerd toen om het zonder een nieuwe Windows install te doen. Andere IDE kabels, andere jumper configuratie op de HDD's, spelers etc maar volgens mij is dit toch echt de enige oplossing... Bij mij tenminste. Je hoeft niet persee te formateren hoor. Met een gewone Windows install gaat er niks van je data verloren. (Je kan kiezen tijdens de instalatie of je wilt formateren of gewoon de Windows er overheen wilt knallen)
Ja ik moest toch echt net als TweakingPro me windows opnieuw installen 8)7 Jumpers ed. werkte niet bij mij. :| Heb je geluk dat je dat dus niet hoeft!! B) :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ja er zitten dus 2 Maxtor schijven in (verschillende types) en wat ik dus gedaan heb is op de 1e schijf de jumper eraf gehaald (slave) en deze er op de 2e schijf weer opgzet (master).

Dit was de enige werkende combi, de rest gaf problemen...

Verder zou ik voor dit moederbord biosversie 1016 er NIET opzetten. Gaf bij mij problemen met tijd/datum.
Pagina: 1