[iBookG3] Wat is de kijkhoek van het scherm?

Pagina: 1
Acties:

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik heb een iBook G3 800MHz (de witte soort dus) en het valt me op dat de kijkhoek (viewing angle) van het scherm nogal klein is.

Wat zijn de specificaties van het scherm? hier kan ik niets over vinden op de sites van Apple.

Is dit bekend of zou er iets mis zijn met mijn laptop?

Verwijderd

ik heb een g3/900 dus kan goed vergelijken. Wat verwacht je? en hoe slecht is het? Als ik op ruim 50 cm van mijn beeldscherm zit kan ik een ruime meter(1.20) naar links of rechts gaan en de tekst die ik nu tik goed blijven zien.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Licht er ook aan of je een 14" hebt of een 12". Een 12" heeft toch een mindere kijkhoek heb ook ik opgemerkt. Ik heb zelf thuis een PowerBook 12" en op 't werk hebben we natuurlijk ook de iBook's staan naast elkaar. Je ziet toch wel verschil. :)

kleurbleur.nl

• remier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04-2023

remier

Tired of spam?

Zelf heb ik een iBook 600, en de kijkhoek vind ik wel groot :?

Heah what?!?? O, signature??

• black_eye
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-02 10:01

black_eye

Ad maiorem black_eye gloriam

Ik heb een 12" iBook en de kijkhoek is inderdaad klein.
Dit valt vooral op als je een DVD kijkt. Het zwart wordt dan zilver/grijs.

Ad maiorem black_eye gloriam

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 11:34

chem

Reist de wereld rond

met een 14" iBook heb ik een flinke inkijkhoek; met 2 personen achter het scherm, vrij ver uit elkaar is er goed mee te werken.

Wat de feitelijke hoek is weet ik niet, maar dat zou ik met een geodriehoek wel voor je kunnen meten :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
MahRain schreef op 25 mei 2004 @ 20:11:
Ik heb een iBook G3 800MHz (de witte soort dus) en het valt me op dat de kijkhoek (viewing angle) van het scherm nogal klein is.

Wat zijn de specificaties van het scherm? hier kan ik niets over vinden op de sites van Apple.

Is dit bekend of zou er iets mis zijn met mijn laptop?
Is denk ik wel normaal (helaas), de maximale lichtsterkte vind ik ook wat magertjes trouwens, ik geloof dat dat ooit in de c't geobjectiveerd is, dus meetgegevens zouden ook te vinden moeten zijn. Je kunt ook zoeken naar het panel-type en daar dan info over inwinnen. (heb ik ooit gedaan, maar weet ik al niet meer)

Verder een erg fijn apparaat.

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
black_eye schreef op 26 mei 2004 @ 10:59:
Ik heb een 12" iBook en de kijkhoek is inderdaad klein.
Dit valt vooral op als je een DVD kijkt. Het zwart wordt dan zilver/grijs.
Ja, precies, en dat van de lichtopbrengst kan ik ook onderschrijven.

Goh, jammer, het lijkt dus bij het apparaat te horen.

Ik heb dus ook het 12" model.

• Broer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Bij mijn 12" PB vind ik de kijkhoek links/rechts wel meevallen, boven/beneden vind ik storender.

Ik heb wel gemerkt dat het kantelen van het scherm de inkijkhoek(links/rechts) wat kan verbeteren.
Pagina: 1