[Word 2003] Adres positioneren voor vensterenveloppe

Pagina: 1
Acties:
  • 21.646 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joske Pauwels
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2016

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Topicstarter
Hey!
Ik ben me al meer dan een half uur rot aan het zoeken naar een Word-functie of sjabloon, waar een vak/tabel/veld/whatever voorzien is; zodat het na de brief in drie te plooien, net achter het doorzichtige stukje van een vensterenveloppe komt.

Ik zou dus de naam en het adres van de bestemmeling erin willen zetten, zodat dit net op de goed plek terecht komt. Weet er iemand een functie/sjabloon/.. voor?

Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32302

Bij mij weten is daar geen standaard sjabloon voor, misschien dat de enveloppen maker daar een sjabloon voor heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joske Pauwels

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Topicstarter
Vreemd toch, want dit lijkt me een vrij evidente basistaak...

Rare jongens, die Microsofters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7834

Euh..... is dat niet gewoon een kwestie van meten en een sjabloontje met frame op vaste afstand van de paginarand maken?
Zo heb ik het iig gedaan....
(btw, datum + 5x enter + Adres komt redelijk in de buurt, is mijn ervaring uit mijn vorige functie toen ik nog brieven moest typen ipv sjablonen moest maken....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dat ik als fervent WordPerfect gebruiker de simpelste methode neer moet zetten is wel heel grappig.

Meet de afstand vanaf de bovenkant van de envelop tot ca. 0,8 cm binnen het venster. Hetzelfde doe je vanaf de linkerzijde tot aan het punt waar de eerste letter moet komen.

Je weet nu exact op welke regel en welk punt de cursor moet staan.

Lijkt me voor een MS-Office/Word-gebruiker een eitje.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joske Pauwels

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Topicstarter
Ja, maar dan werk je met regels, en wanneer je dan eens een andere fontgrootte gebruikt...

Ik heb het intussen afgemeten, een foutenmarge voor het verschuiven van de brief in de enveloppe ingebouwd, en dan een onzichtbare tabel gemaakt.

Voor wie later deze topic leest en hem nodig heeft: ik wil de sjabloon steeds mailen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Joske Pauwels schreef op 25 mei 2004 @ 20:30:
Ja, maar dan werk je met regels, en wanneer je dan eens een andere fontgrootte gebruikt...
Dan laat je die pas ingaan daar waar je NAW invult.... toch?

In WP kun je ook met de functie verschuif gewoon de cursor naar een positie laten gaan. Dus nog wat handiger. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dielie
  • Laatst online: 21:57

Dielie

*BURP!*

Gewoon tekstvak maken via Invoegen op de juiste plek. Kind kan de was doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joske Pauwels

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Topicstarter
Dat heb ik dan ook gedaan, maar ik dacht dat er een eenvoduigere manier was, waarbij ik niet met mijn meetlatje de afmetingen van mijn enveloppe moest meten.

Dat zijn standaardformaten, dus het verbaast me enorm dat zoiets niet ingebouwd zit (of toch niet te vinden is in de help-functie). Shame on you, Word!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dielie
  • Laatst online: 21:57

Dielie

*BURP!*

Ach ja, dan bewaar je 'em toch als .DOT? Dit topic kost veel meer energie dan zo'n sjabloontje frutselen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joske Pauwels

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Topicstarter
Idd, dat heb ik ook gedaan.
Maar dit topic was veel praktischer geweest als de eerste reply iets was in de trant van "Klik op import => field => enveloppes & letters => Add enveloppe window field" (fictief voorbeeld, was het maar zo :) )
Nu heb ik toch 4 keer een kadertje moeten afdrukken (en telkens dat lastige in-3-vouwen van het blad) tot ik de goede positie beed had...

Maar toch bedankt :)
Pagina: 1